עמוד הבית » אדריכלי נוף מציירים את הנוף הישראלי

אדריכלי נוף מציירים את הנוף הישראלי

היצירה חופי ג'סר א-זרקא של האומנית מרגלית סוכוי, צילום יחצ
התערוכה החדשה של איגוד אדריכלי הנוף בישראל, שאותה אוצרת איילת אמוראי-בירן, תוצג בסינמטק בתל אביב מיום ראשון 19.6 ועד ל-28.6

התערוכה "הייתי חלק מהנוף.. אדריכלי נוף מציירים את הנוף הישראלי" (איילת אמוראי-בירן) תוצג בסינמטק בתל אביב מיום ראשון 19.6 ועד ל-28.6, רחוב הארבעה 5, תל אביב. התערוכה נערכת ביוזמת איגוד אדריכלי הנוף בישראל, ואירוע השקה חגיגי לתערוכה יתקיים ביום שני 20.6 בשעה 19:00, ובמהלכו לאחר התכנסות ודברי ברכה בתערוכה תתקיים הרצאה בנושא "הסודות מאחורי צילום הנוף" שאותה יעביר ליאור אקוניס מטעם פוטוטבע ובית הספר לצילום גליץ. שיח גלריה בתערוכה יתקיים ביום שישי 24.6 בשעה 12:00.

האומנים המציגים בתערוכה את יצירותיהם הם: נעמה אשל צוביירי, ערן געש, תמר דראל-פוספלד, עופר מרגלית, איילה משגב ז"ל (צילום), בלה נודלמן, מרגלית סוכוי, יעקב פוקס, רותי קולודני, בני שדמי, רויטל שושני ופלורי שחם.

האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף נוסד בשנת 1951, כעמותה ללא מטרת רווח, במטרה לאגד ולייצג את אדריכלי הנוף בישראל בעמותה עצמאית, על מנת לקדם את ערכי מקצוע אדריכלות הנוף לטובת הכלל. האיגוד מסונף ל- IFLA- הפדרציה הבינלאומית של אדריכלי הנוף. באיגוד חברים כ-350 אדריכלי נוף, כולם בעלי תואר באדריכלות נוף הרשומים כחוק במדור אדריכל נוף בפנקס המהנדסים והאדריכלים. כמחציתם בעלי משרדים לתכנון נוף והאחרים מועסקים במשרדי התכנון, במשרדי ממשלה, בשלטון המקומי, בארגונים ציבוריים, במוסדות ציבורים ובאקדמיה.

עצי דקל על הכנרת, יצירה של תמר דראל פוספלד, צילום יחצ

האיגוד פועל לקידום מרחב ציבורי איכותי מעורב בשמירה על ערכי נוף תרבות ומורשת, מייצג את האיגוד בפורומים שונים העוסקים בתכנון המרחב הציבורי ובוועדות סטטוטוריות ואף לוקח חלק במאבקים ציבוריים לשמירה על הטבע והסביבה. האיגוד אמון על קידום מעמד אדריכלות הנוף באמצעות ייזום כנסים, ימי עיון, סיורים והרצאות לטובת קידום הידע והחשיבה בתחומי העולם המקצועי שלנו. האיגוד מקיים מסורת רבת שנים של כנס רב משתתפים, הנערך במשך יומיים, עוסק כל פעם בנושא אחר ובו מציגים דוברים מהארץ ומהעולם נושאים עכשוויים, נושאים לדיון ואתגרים תכנוניים. האיגוד מוציא לאור את ביטאון "אדריכלות נוף", מגזין העוסק בנושאי אדריכלות נוף ומופץ לכלל חברי האיגוד ובעלי תפקידים בעולם המקצועי.

עבור מיכאל דואני, אדריכל נוף ולשעבר חבר הנהלת האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף בישראל, התערוכה היא מתנת פרידה שלו מההנהלה. מיכאל: "אדריכלית הנוף נעמה אשל צוביירי, שהיא גם אומנית, הציעה את הרעיון לתערוכה של אדריכלי נוף מציירים נוף ישראלי, והתחלנו לקדמו מול הנהלת האיגוד. כחברים בצוות ההיגוי של התערוכה פרסמנו בפייסבוק קול קורא לתערוכה בפייסבוק, ולאחר שראינו שיש היענות עצומה החלטנו למנות כאוצרת את איילת אמוראי-בירן, שיש לה נפח מרשים מבחינה אומנותית ושימשה האוצרת של מוזיאון ארץ ישראל. התחלנו לחפש מקום מרכזי לתערוכה ובסופו של דבר נבחר הסינמק לתערוכה, שמטרה העיקרית היא לחשוף כמה שיותר אנשים לאיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף".


בהקדמה לתערוכה בשם "הייתי חלק מהנוף.. אדריכלי נוף מציירים את הנוף הישראלי" נכתב: "אדריכלי הנוף בארץ משפיעים במגוון עצום של דרכים על הסביבה והנוף של הארץ, בהיותם אמונים על תכנונם ועיצובם של כיכרות עירוניות, גנים, טיילות, רחובות, שמורות טבע ונוף, יערות ושטחים פתוחים. בתערוכה זו לא ביקשנו להציג תוכניות וחזון אדריכלי נופי של פרוייקטים בארץ, אלא את הזיקה האישית של אדריכלי הנוף אל נוף הארץ ומרחביה. היצירה המוצגת בתערוכה כוללת שימוש במדיומים שונים: רישום, אקוורל, אקריליק שמן וטכניקות מעורבות, בהתאם לבחירה האישית של כל יוצר. למרות שהתערוכה איננה מייצגת פסיפס מלא של הנוף הישראלי, היא מצליחה לתפוס את הלכי הרוח, הזיקה והאהבה של  כל המשתתפים בה אל הארץ ונופיה. היצירות המתארות את המדבר והים, החקלאות והטבע, המישור וההר מציגות את ההתפעמות של אדריכלי הנוף מהנוף בו הם חיים, בתוכו הם יוצרים, ואת היותם חלק מהנוף, גם ברבדים האישיים והעדינים ביותר".


התערוכה "הייתי חלק מהנוף.. – אדריכלי נוף מציירים את הנוף הישראלי" (איילת אמוראי-בירן) תוצג בסינמטק בתל אביב מיום ראשון 19.6 ועד ל-28.6, רחוב הארבעה 5, תל אביב.
שעות פתיחת התערוכה:
ראשון עד שישי: 24:00-10:00, שבת: 24:00-11:00.
שיח גלריה בתערוכה יתקיים ביום שישי 24.6 בשעה 12:00.

מאת: יהורם גלילי

הוספת תגובה

הוספת תגובה