עמוד הבית » בלעדי: ייצוג בנבחרת היוקרתית בעולם בליגה ההונגרית בכדור מים, ראיון אישי עם כרם נוי

בלעדי: ייצוג בנבחרת היוקרתית בעולם בליגה ההונגרית בכדור מים, ראיון אישי עם כרם נוי

כרם נוי צילום שי לוי באדיבות ערוץ ספורט 56
"אני מייצגת את ישראל ועושה זאת מתוך אהבה למדינה וללא תגמול ותנאים".

ישנם אנשים החולמים חלומות בשנתם ויש כאלה שנשארים ערים ומגשימים אותם, בגיל צעיר. איפה הייתם בגיל 20? בטח בצבא סופרים את הימים עד השחרור או רגע לפני השחרור מתכננים את הטיול בגדול או סתם טסים לאמסטרדם להירגע מהתקופה הקשה. ויש אנשים שבגיל 20 מגשימים את החלום שלהם ומפתחים קריירה. כזאת היא כרם נוי.

כרם, בת 20 מהוד השרון היא שחקנית בליגה ההונגרית. היא מבין השחקניות הכי טובות בליגה בארץ. כרם התחילה את דרכה כאשר היה לאביה מועדון כדור מים ושחייה.

בגיל 9 היא התחילה לשחק כדורמים במועדון. כרם מספרת שהיא הייתה ילדה מלאה ללא חברים וכדור המים היווה לה למפלט. כרם לא רצה להתאמן בקבוצה של בנים ולכן הוא פתח קבוצה לבנות בשם "הפועל פתח תקווה"." בהמשך היא הצטרפה ל"פרויקט אתנה" – פרויקט שהיווה נקודת מפנה לספורט נשי בנבחרת ישראל.

מה משך אותך לכדור מים?

" זהו ספורט שלא מזיעים בו, ספורט קבוצתי, ספורט שמתאהבים בו בקלות אך הוא לא משחק קל, יש בו יכולת לימוד בשיתוף פעולה, ערבות הדדית , שמירת קשר, הבנות בנבחרת הן כמו המשפחה שלי, זה יוצר קרבה למרות שיש בעיטות ואגרסיביות בתוך המים."

כיצד שילבת בגרויות ואימונים ?

זו תקופה מאתגרת, בזמן הבגרויות הייתה לנו אליפות אירופה, הייתי לומדת בטיסות עד מאוחר ומשחקת בבוקר, רציתי להיות טובה וצריך להקריב הרבה למען ההצלחה, גם תקופת הצבא היה מורכב לשלב את הכול, הייתי על תקן ספורטאית מצטיינת, הבסיס היה קרוב לביתי כך שיכולתי כל יום להתאמן, אימון בוקר ואימון ערב בווינגייט. אני חייבת לומר המפקדים שלי תמכו בי מאוד ואפילו הגיעו למשחק של נבחרת ישראל מול שוויץ, קיצרו לי את השירות בצבא בחודש כדי שאוכל להגיע ולשחק בתחילת הליגה ההונגרית, זה עזר לי המון ודחף אותי קדימה.

מה התפיסה על  ענף כדור המים בישראל?

ספורט כדור המים הוא ספורט אגרסיבי, ממותג כגברי, הוא שייך לאחד מחמישה ענפי הספורט הקשים בעולם והוא מסוכן . בישראל אין הרבה שידורים בטלוויזיה של הענף זה. רק הגמר משודר בערוץ הספורט ושומעים עליו מפה לאוזן. בשנתיים האחרונות חלה קפיצה, בעקבות התוצאות והעבודה הקשה של הנבחרות של הנשים. הגענו למקום תשיעי באירופה בקטגוריית  "נבחרת בוגרת" והגענו גם למקום שביעי באירופה בקטגוריית " עד גיל 19" ומאז יש לנו יותר חשיפה תקשורתית וזה עוזר להעלות את המודעות לשחקניות פוטנציאליות חדשות.

מה מרגש אותך בענף זה?

" מה שהכי מרגש זה לעלות על הפודיום לבושה בדגל ישראל, להראות לכולם לאן הגענו, לשיר את ההמנון, כל פעם שאני שרה אותו הלב שלי פועם חזק מהתרגשות , אני מייצגת את ישראל ועושה זאת מתוך אהבה למדינה וללא תגמול ותנאים.

כרם נוי
צילום שי לוי באדיבות ערוץ הספורט 56

כיצד הגעת לשחק בנבחרת הכי יוקרתית בעולם?

לקראת הקיץ הזה התחלתי לחשוב על המשך הקריירה שלי, לקחתי סרטונים וקורות חיים שלי והתחלתי להפיצם דרך אנשי מקצוע, שחקניות , מאמנים. היו לי שני הצעות מבורדו- צרפת והונגריה, לקחתי את ההזדמנות לשחק בטופ של הטופ ולהיות הכי טובה.

אני מאוד מקווה שאפתח צוהר לבנות חדשות בהונגריה ואביא בנות לאימונים לכאן. זה אתגר בשבילי לגור לבד בחו"ל , יש לי כאן דירה משלי, אני מסתובבת בבתי קפה לבד, נהנית מהנוף המרהיב, כאן אין סגר אם כי עוטים מסכות במקומות סגורים. רובם כאן לא מדברים את השפה האנגלית והונגרים לא אוהבים זרים ולא יוצרים קשרים עם זרים.

פעם בשבוע אני לומדת את השפה עם מורה .

איך תנאי המחיה בהונגריה?

השחקניות בהונגריה מקבלות תנאים והן מקצועיות בתחומן, הן מקבלות אוכל, זמן לנוח, אימונים, רופאים, הכול . ובארץ צריך לעבוד כדי להתפרנס ולכן מרבית הבנות הנמצאות בענף הזה בארץ פורשות לאחר הצבא. בתחילה הי לי קשה באימונים  מול ההונגריות, הן הסתכלו עליי במבט מזלזל , אני שחקנית ישראלית לא ידועה ותופסת בקבוצה תקן של שחקנית זרה. היום אחרי חודש החלו להתייחס ולדבר איתי. הן מזמינות אותי לשבת איתן לקפה .המאמנת שלי ישבה איתי על טקטיקה ורצתה לעזור  לי ולקבוצה וזה בעיני לא מובן מאליו..

מה הרגע הכי טוב שלך ?

"רק שבועיים אחרי ההגעה שלי להונגריה מנהל המועדון ביקש ממני להגיע לבדיקות רפואיות ולאחר תוצאות הבדיקות ביקש שאכנס באופן מיידי לשחק עם הקבוצה, עברה לי צמרמורת בגוף מההפתעה הנעימה. הייתי אמורה להתחיל לשחק מינואר וכאן נותנים לי הזדמנות ל 3 חודשים לפני לקבל עוד ניסיון ואישור שחקן בקבוצה באופן רשמי."

מה תכנוני הקריירה שלך בעוד חמש שנים ?

"לא יודעת, אני חיה כרגע את החיים לא יודעת מה יקרה, יכול להיות שבעתיד אשחק בספרד או באיטליה הכול פתוח."

האם יש לך מסר להעביר לשחקניות מתחילות בארץ ?

"כל פעולה שאני עושה ומיישמת אני חושבת איך זה נראה, אני רוצה להוות דוגמא לשחקנית ברמה גבוהה, אני בעד לגרום לבנות צעירות להאמין בעצמן ולא לתת להן לחשוב שזה לא אפשרי למרות שזה ספורט אגרסיבי .מכאן יש רק לאן לשאוף והדלתות נפתחות בעולם , אני הצלחתי להגיע להונגריה הסנונית הראשונה השגרירה ואני בטוחה שהם ירצו בעתיד עוד ספורטאיות מישראל. כלל נוסף שצריך ליישם לא לפחד ,לשאוף להצליח ולהיות מרוכז במטרות שלך.

יש לך טיפ לקוראים ?

"בחיים הכרחי שיהיה משהו או מישהו שיעזור לך להתרחק מדברים או מאנשים רעים וצרי עין."

מאת: שני שרמן