עמוד הבית » בסגר לא חייבים להיות בבית, טיולים בגבלות הקורונה

בסגר לא חייבים להיות בבית, טיולים בגבלות הקורונה

נחל חרמון צילום דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע.
החברה להגנת הטבע משיקה היום, שלישי, לציבור, מפה אינטראקטיבית, עם רשימת כל הנחלים ואתרי הטבע, הנמצאים במרחק של עד 1000 מטר ממקום המגורים שלכם – במסגרת המותר במגבלות הקורונה

המפה האינטרקטיבית  כוללת מה המרחק המדויק שלהם, מהבית שלכם. גרים בקיבוץ שניר? נחל חרמון נמצא 468 מטר מכם. הבית שלכם בעזוז? נחל בארותיים נמצא 471 מטר לידכם. נמצאים בצוקים? רוצו לנחל צופר, הוא 371 מטר מכם. החברה להגנת הטבע: "לשהייה בטבע יש יתרונות בריאותיים, נפשיים ופיזיים. בתחום של 1000 מטר מהבית, אפשר למצוא לא רק סופר ובית מרקחת, אלא טבע, נחלים, שטחים פתוחים, הרבה יופי והכול במסגרת מה שמותר".

כשנכנסים למפה האינטראקטיבית החדשה של החברה להגנת הטבע, ישנה משבצת של "חיפוש כתובת", מכניסים לתוכה את שם המקום, למשל – קיבוץ שניר בצפון, ומקבלים את התוצאות של הטבע הקיים במרחק של עד 1000 מטר מהקיבוץ. במקרה הזה – נחל חרמון, הנמצא במרחק של 468 מטר מהקיבוץ. גרים בעזוז, בנגב המערבי? נחל בארותיים נמצא במרחק של 471 מטר מכם ונחל עזוז, במרחק של 863 מטר. נמצאים בצוקים, שבערבה? נחל צופר במרחק של 371 מטר ונחל עשוש, במרחק של 818 מטר. כמובן שניתן גם לשוטט על המפה, ללא הכנסת מיקום מסוים, ולמצוא את כל אתרי הטבע הנמצאים בכל אזור.

לדברי איריס ארבל, האחראית על מעורבות הציבור בפרויקט הנחלים של החברה להגנת הטבע: "לשהייה בטבע, יש יתרונות בריאותיים, נפשיים ופיזיים. מטרת הכנת המפה האינטראקטיבית, שבוצעה באמצעות יחידת הממ"ג של החברה להגנת הטבע, הייתה להנגיש את הנחלים ואת הטבע לציבור ולהראות לו שבימי הסגר, לא צריך רק להישאר בבית, או לרדת לסופר בשכונה, אלא שיש נחלים, טבע ואתרי טבע, במרחק קצר מביתו ואולי הוא לא מודע אליהם ולכן לא פוקד אותם. אז אם אתם יוצאים לספורט, כן – אפשר ליהנות מהטבע, אפשר לראות את היופי של השטחים הפתוחים, והכול במגבלות הקורונה ועל פי מה שמותר".

קישור למפה האינטראקטיבית –https://deshe.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=6ccdb8f6583e46ce9e62dc1652adba89

הוספת תגובה

הוספת תגובה