עמוד הבית » הטרנד החדש בשוק התיירות

הטרנד החדש בשוק התיירות

Casa Passalacqua צילום Booking.com
מחקרים חדשים של Booking.com חושפים אילו מדדי האירוח זוכים למספר הביקורות הגבוה ביותר וגם טרנד חדש בעולם התיירות – נופש מקדים לבחינת יעד מגורים פוטנציאלי

לחוות דעת וביקורות שליליות יש משקל גבוה בבחירת מלונות ואתרי תיירות – עד כאן אין חדש.

אלא שכעת מתברר אילו מדדי אירוח הם המדורגים ביותר על ידי האורחים הישראלים, כמו גם הגלובליים.

מחקר* חדש של Booking.com, שבאתרה קיימות יותר מ-173 מיליון חוות דעת, חושף כי אדיבותם של המארחים והיחס שהם מעניקים לאורחים, זוכים למספר הביקורות הגבוה ביותר, הרבה לפני רמת השירותים במקום האירוח, רמת הניקיון, הנוחות ואפילו לפני תמורה למחיר והמיקום. לפי המחקר, תיירים גרמנים, אוסטרים וצרפתים נוטים לספק את חוות הדעת החיוביות ביותר על הצוות, בהשוואה לחוות הדעת הכללית שלהם על מקום האירוח.

עידן האינסטגרם העלה את קרנם של מלונות ואתרי אירוח שמצטלמים באופן מיטבי ויוצרים לעצמם ביקושים בקרב תיירים, אבל 76% מהישראלים עדיין סבורים שחוות דעת של מטיילים אחרים בנוגע לאופי המארחים, הם גורם חשוב יותר המסייע להם לזהות מארחים חברותיים ומסבירי פנים לפני ההזמנה.

בהתייחס לנתון זה הציג הסקר נתונים דומים (75%) באשר לכלל האוכלוסייה הגלובלית שהשתתפה בו.

לפי המחקר, כשני שלישי מהמטיילים הישראלים (67%) ויותר מחצי מהמטיילים ברחבי העולם (53%) הודו שבחרו לא להזמין מקום אירוח מסוים עקב חוות דעת שליליות על המארחים, זאת למרות שהמחיר, המיקום והאיכות היו בדיוק מה שהם חיפשו. כשני-שליש (63%) הודו שהחופשה שלהם השתפרה כי האדם שניהל את מקום האירוח שלהם עשה עבורם מעל ומעבר למצופה.

נדמה כי בין האורחים שמחפשים את המארחים האדיבים מתגלה טרנד חדש בשוק התיירות לפיו תיירם "מנצלים" את אופיו של המארח על מנת לבחון אופציות למעבר למקום מגורים חדש. כך עולה ממחקר** חדש נוסף של Booking.com אשר חושף כי 23% מהמטיילים הישראלים ושניים מתוך חמישה (40%) מהמטיילים ברחבי העולם מנצלים את תקופת האירוח אצל המקומיים בזמן החופשה, כדי "לנסות" יעד אשר בו הם שוקלים לעבור לגור בעתיד.

בעלי ומנהלי מקומות אירוח מקומיים נמצאים בעמדה מצוינת ויכולים לחלוק מידע קריטי עבור מי ששוקל מעבר קבוע למדינה חדשה.

מטיילים סקרנים במיוחד אף מצפים מהמארחים להעניק להם טעימה מהחיים המקומיים. המחקר מצא כי שליש מהמטיילים ברחבי העולם סבורים כי אירוח אצל מקומיים מהווה הזדמנות להכיר אנשים חדשים במקום. בנוסף, 44% מהם היו שמחים אף לקבל מהמארחים שלהם הזמנה למסיבה מקומית במהלך החופשה כדי לחוש טוב יותר את היעד הנבחן.

ountry farmhouse kitchens
צילוםBooking.com

פרסים למארחים הטובים ביותר 

Booking.com עצמה מטפחת בעלי מקומות אירוח שזוכים לשבחים מצד האורחים. באמצעות מדד Booking Heroes (גיבורי בוקינג) זוכים בעלי מקומות אירוח באות הוקרה אם יצאו מגדרם כדי לשפר או להציל את הטיול של האורחים שלהם. כך למשל, אחד הזוכים בתחרות האחרונה הם בעלי B&B מאיטליה, שהתייחסו לאורחים שלהם כמו למשפחה כאשר בסיוע מהם אב המשפחה פונה לבית החולים באמצע הלילה.

"המסירות, החמלה והכנסת האורחים שהשותפים שלנו מפגינים כל יום כשהם יוצרים חוויות עבור האורחים שלהם לעולם לא יפסיקו להדהים אותי" אומר פפיין רייוורס, סגן נשיא בכיר במחלקת האירוח ב-Booking.com. "הם מעוררים לחיים את הרעיון שבשביל להפוך את הטיול של האורחים לנהדר, לא מספיק להציע להם מקום אירוח מעולה. אנחנו צריכים ליצור חוויות בלתי נשכחות עבור הלקוחות שלנו, ולהיות הגיבורים שהם צריכים שנהיה".
_____________
*המחקר מבוסס על חוות דעת של מטיילים מכל רחבי העולם שנכתבו בין ינואר 2017 לינואר 2019. הלאומים דורגו על פי ההבדל בין הציון הניתן לצוות לבין הציון הכולל, על סמך חוות דעת של מטיילים מכל רחבי העולם שנכתבו בין ינואר 2017 לינואר 2019. רק לאומים שכתבו לפחות 100,000 חוות דעת נכללו בניתוח נתונים זה.

*מחקר שסקר 21,500 מטיילים ברחבי העולם מ-29 שווקים שונים.