עמוד הבית » יתרונותיו הרבים של הדבש ולא רק לבישול

יתרונותיו הרבים של הדבש ולא רק לבישול

צילום FREEPIK
כמעט לכולם יש צנצנת דבש במטבח, ולא רק לקראת ראש השנה. זהו מצרך בסיסי שניתן למצוא בכול בית, אם כי השימושים שלנו בו מצומצמים לבישול ואפייה בלבד.

את הדבש מפיקות כידוע דבורים מצוף הפרחים. הן יוצאות מהכוורת לינוק צוף מהפרחים במשך כל היום, עד שהן חוזרות אל הכוורת חזרה. הצוף מאוחסן בתאי חלת הדבש הקטנים, נאטם על ידיהן בשעווה ויכול להישמר כך למשך שנים. אנו מעבירים את חלות הדבש תהליך סינון מיוחד, אשר לאחריו מתקבל המוצר שאנחנו מכירים ואוהבים.

הדבש כתרופה טבעית

לדבש שימושים רבים אשר איננו  מכירים, בין היתר תמצאו שימושים הרפואיים וסגולות שיש לנוזל החום הענברי המתוק שאנחנו כל־כך אוהבים.

הסבתות שלנו ידעו לומר כי שתייה של תה מומתק בדבש יכול לעזור לכאב גרון או לשיעול מציק. הן כמובן צדקו, ואנחנו משתמשים בעצה הזו עד היום. זהו גם חומר מחטא, שעוזר לריפוי פצעים וכוויות. אם מושחים אותו על חתכים קטנים, שריטות או כוויות הוא עוזר במניעת זיהומים וכך גם בריפוי הפצע עצמו על-ידי גירוי הרקמה להתחדשות.

זהו אחד החיזוקים הטובים שאנחנו יכולים לתת למערכת החיסונית שלנו באופן כללי. ובנוסף הוא עוזר למערכת העיכול, לצמצום כיבים דלקתיים ולעזרה בטיפול בעצירות. שתייה כוס תה מומתקת בדבש עם כמה טיפות לימון תועיל גם בבעיות רפואיות מסוג אלו.

ספורטאים יכולים להיעזר בו כדי להגביר באופן טבעי את ביצועיהם. הוא עוזר בשמירה על רמת הגליקוגן בגוף, זהו חומר ששומר על האנרגיה, והוא נמצא בשרירים לצורך הפעילות השוטפת שלהם. בנוסף, הוא עוזר להתאוששות הגוף מהר יותר מאשר כול ממתיק אחר.

שימושים בתחום הקוסמטיקה

אנחנו יודעים שטבעות מלפפון על העיניים עוזרות להורדת נפיחות ועיגולים שחורים, ושלימון עוזר ומסייע להבהרת כתמי שמש בעור. גם לדבש יש שימושים שונים שאינם מבוטלים בתחום הקוסמטיקה והטיפוח.

מריחת דבש על העור – ניתן להרגיע עור יבש או מגורה באמצעות מריחה של דבש אשר מרגיע את העור ומזין אותו באופן טבעי. גם ביובש בשפתיים ניתן לטפל באותה דרך. היתרונות האנטי דלקתיים של הדבש יכולים לעזור בטיפול בפצעי אקנה על ידי שימוש ומריחה יום־יומית.

שימרה על לחות השיער– לא נשאיר את השיער מחוץ לתמונה ונוסיף כי ניתן להכין בקלות בבית מסכה לשיער מדבש ושמן זית, לשמירה על הלחות ולטיפול בקצוות מפוצלים.

דבש באוכל

אחד מהקינוחים המסורתיים ביותר של ראש השנה הוא עוגת דבש. כשלכול אחד יש מתכון לעוגת דבש כזה או אחר. כמו כן יש את עוגיות הדובשניות המסורתיות ואפילו קאפקייק דבש. אך לא רק בקינוחים נמצא את הדבש, אלא גם בסלט ירקות טרי עם רוטב חרדל ודבש הוא מעולה, כרוטב לדג סלמון או עוף צלוי בתנור ובעוד שלל מתכונים נפלאים.