עמוד הבית » מוצקין – למען התושבים

מוצקין – למען התושבים

צילום: באדיבות עיריית מוצקין
הישגים מרשימים בתחום התרבות, החינוך והספורט, בנייה חדשה, אחוזי גיוס גבוהים לצה"ל והתמודדות ראויה להערכה עם משבר הקורונה, הפכו את קריית מוצקין לאחת הערים המובילות בישראל

קריית מוצקין, בירת התרבות של הצפון ואחת הערים המובילות בישראל, חרטה על דגלה את המושג "כל תושב נחשב" ועומדת בכך. עם גאוות יחידה והישגים מרשימים בתחומי התרבות, הספורט והחינוך, ושיעור גיוס גבוה לצה"ל, היא מצדיקה את מעמדה ובגדול. די־אן־איי של אלופים.

מגפת הקורונה רק אתגרה את המוצקינאים ואת ראש העיר המנוסה, חיים צורי, שידע, כפי שרק הוא יודע, לדפוק על השולחנות ולהשיג תקציבים לעיר.

צילום: באדיבות שיר הספרי

קריית מוצקין, בה חיים כיום כ־50 אלף תושבים, נוסדה בשנת 1933 על שמו של המנהיג הציוני ליאו מוצקין. ראש המועצה והעירייה הראשון היה משה גושן עתיר הזכויות. ראש העיר, חיים צורי, שנבחר לראשונה לראשות העיר בשנת 1993, נולד וגדל במוצקין. מאז נכנס לתפקידו, מוביל צורי את העיר לתנופת פיתוח עצומה, ומינף אותה מעיר קטנה לצמרת הערים המובילות בישראל.

בשנה שעברה זכתה מוצקין לכך שמטוס חברת אל על יישא את שמה. המחווה המרגשת הוקדשה לשני מפקדי חיל האוויר בני העיר, האלופים בדימוס, אביהו בן נון והרצל בודינגר. גאוות היחידה לא נעלמת מעיני התושבים ובני העיר. מדי שנה מובילה מוצקין את נתוני הגיוס לצה"ל באזור. בניה ובנותיה עושים שירות צבאי משמעותי.

צילום: ניר שטיינברג

התרבות זורמת בדם

החי-פארק במוצקין הוא ללא ספק אחד מגני החיות המרשימים והמובילים בישראל. הפארק הוא הנקודה הצפונית ביותר בישראל שם ניתן למצוא את מלך החיות, האריה. בתקופת הסגר נפתחו שערי החי-פארק לטובת ילדים בעלי צרכים מיוחדים. גם כשעובדי המקום יצאו לחל"ת, הנהלת המקום לא ויתרה, והפרויקט המשותף עם צעירים בעלי מוגבלויות, שלוקחים חלק בעשייה ובטיפול עם בעלי החיים – נמשך.

חיים צורי היה ראשון ראשי הערים שהודיע למשרד הפנים ולשלטון המקומי על החלטתו לקצץ עשרה אחוז משכרו שהועברו למען תושבים שידם אינה משגת. בכך היווה ראש העיר דוגמה לאחרים במגזר הציבורי. זה כמובן לא הצעד הראשון וגם לא היחיד שנעשה במטרה לעזור לתושבים שנפגעו בקורונה. מתחילת המשבר יצאה העירייה בקמפיין "מוצקינאי רוכש ממוצקינאי", שמטרתו לעודד לקנות מעסקים מקומיים. בנוסף, הפיקה העירייה ביוזמתה חוברת הטבות למען העסקים.

מוצקין מקדישה תשומת לב גדולה לחיי התרבות שבה. היכל התיאטרון, שבו 894 מקומות ישיבה, נחנך לפני כעשר שנים ונחשב לבית של ההצגות, של התיאטראות המובילים בישראל. בשנה החולפת, כשעולם התרבות נסגר בגלל הקורונה, הגיעו אמנים לשידורי לייב מבימת היכל התיאטרון, ששודרו באתרי החדשות המובילים בארץ.

במלאת שנה למותו של יגאל בשן, נחנך במוצקין פארק מרשים על שמו של היוצר והזמר האהוב. מוצקין הייתה לעיר הראשונה בארץ שהנציחה את שמו. הפארק הינו יחיד מסוגו, הכולל מתקני מדע ומשחקים, וכן, גן לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

צילום שירי לוי

בית למשפחות צעירות

שכונת נווה גנים מצויה בצפון העיר ובה בניינים בני 4–8 קומות שבצידם מגדלי מגורים בני 12–18 קומות. בכניסה לשכונה קיים מתחם שזכה לשם "מוצקין הצעירה", ובו מספר בניינים בני 5–7 קומות.

לצידה של נווה גנים צמחה והתפתחה בשנים האחרונות שכונת משכנות אמנים: השכונה החדשה ביותר בעיר. היא ממוקמת במקום בו שכן בעבר המחנה הצבאי "כורדני". שמות הרחובות בשכונה הם שמותיהם של אמנים ישראליים שהלכו לעולמם, כגון שלום שבזי, עפרה חזה, נעמי שמר ואהוד מנור.

צילום: איתי רויטמן

בשנים האחרונות מוצקין מיצבה את עצמה כאחת הערים הנחשבות ביותר למגורים בישראל. מכל רחבי הארץ באים לגור במוצקין, עיר שיש בה הכל. המאפיין הבולט ביותר הוא הנגישות הנוחה: במוצקין תחנת רכבת מהמרכזיות שבאזור. כמו כן אוטובוסים ומטרוניות, והגישה מהעיר לכביש 4 ולכביש 22 (עוקף קריות) קצרה ומהירה. כל אלה יאפשרו להגיע בנוחות מהשכונה למרכזי התעסוקה בחיפה, בצפון ובמרכז הארץ.

ברדיוס מצומצם סביב השכונה קיים שפע של מוקדי תרבות ופנאי שכולל בין היתר את היכל התיאטרון, החי-פארק, הקונסרבטוריון, הספרייה העירונית וקאנטרי הספורטלי. גם הקריון, אחד מהקניונים הגדולים בארץ, נמצא במרחק הליכה.

11 גני ילדים נפתחו רק השנה ולצידם בית הספר לאמנויות.

קריית מוצקין עשתה היסטוריה ופרסה ברחבי העיר מקומות חנייה המיועדים לנשים בהריון. במרכז הצעירים נהנות אמהות לאחר לידה מחבילת הטבות מקיפה בבתי עסק בעיר. משנת 2013 מקבלת כל יולדת תושבת העיר שי ללידה: צילומי סטודיו לתינוק, כניסה למרכז הספורט ספורטלי ולחי־פארק, שובר למסעדה, כניסה להצגה בהיכל התיאטרון, עיצוב שיער ועוד.

תנופת הבניה והפיתוח מרשימים, עשרות אלפי תושבים מרוצים בעיר וההגירה אליה חיובית, התושבים הם המעידים כי בקריית מוצקין כל תושב נחשב.

צילום: איתי רויטמן

החי פארק במוצקין

הוא ללא ספק מגני החיות המרשימים והמובילים בישראל. הפארק הוא הנקודה הצפונית ביותר בישראל שם ניתן למצוא את מלך החיות, האריה. בתקופת הסגר נפתחו שערי החי פארק לטובת ילדים בעלי צרכים מיוחדים

*הכותבת עו"ד שיר הספרי הינה ממתגת ערים וחברות נדל"ן "שיר בעיר"

 

תגובה

הוספת תגובה

  • גאים להיות תושבי קריית מוצקין
    בירת הקריות עם ראש עיר מס 1 מר חיים צורי שאצלו העירייה היא דלת פתוחה לכל תושב .
    יישר כוח גם לסגנו ומחזיק תיק החינוך ומנהל רשת המתנסים עדי שטיינברג שהעיר בשבילו היא אם ודרך וסגירת מעגל מהיותו תלמיד ביסודי / תיכון עד להיותו מ.מ / סגן ראש העיר קריית מוצקין .