עמוד הבית » מיצב וידאו וסאונד "בבואה" בבריכת הקשתות

מיצב וידאו וסאונד "בבואה" בבריכת הקשתות

בבואה בבריכת הקשתות צילום:רון פלד
בבריכת הקשתות בעיר רמלה מוצג מיצב וידאו וסאונד של האמן דור זליכה לוי פרויקט ייחודי שרקם עור וגידים לאחר שלוש שנים של הכנתו ניתן להגיע לחוות חוויה פיוטית תרבותית מתוך הפעילות המרכז לאומנות העכשווית.

יצירת "בבואה" עוסקת במסע תרבותי וההיסטורי המתקיימים חיים משותפים, של העיר הייחודית רמלה. לאחר ירידה 50 מטר בגרם המדרגות מגיעים לחלל בריכת הקשתות, חלל מפואר בעל עמודי קשתות, כאשר מגיעים למזרח רואים את האור המשתקף על הבריכה עם מיצג על הקירות של הבריכה מול הסירות העוגנות במזח.

מיצג "בבואה" 

המיצג שיצר האומן זליכה מוזיקה מתוך לחנים ערבים עתיקים ועליהם שירה מקורית ערבית ופיוטים בעברית שעם השנים נכתבו על אותו לחן. בתוך הבריכה תלויים 8 רמקולים מהתקרה המדמים את הדליים ששאבו לפני 1000 שנים במים. בחלק של הבריכה מושמעת מוזיקה שירה פיוטית אהבה לאל עבריים ובחלקה השני נשמע מוזיקה ערבית העוסקים בשירי אהבה ותשוקה המזוהים בבצועים של המוסיקאים פיירוז וצבאח פח'רי. ובמרכז הבריכה המנגינות מתמזגות בשילוב הרמוני ואקוסטיקה הנפלאה שקיים במקום. כאשר על הקירות מוקרנות מיצב הווידאו אחת תיבת  תהודה של עוד ובחלקו השני תוף מרים כלי עתיק ,תוך כדי השיט בבריכה ניתן לחוות עם המיצג כאלו אתה נמצא בתוך כלי הנגינה, השטים בסירות רואים את ההשתקפות של המיצג על המים זה בעצם, בבואה זהו השיקוף שהמים יוצרים אשליה אינסופית עם המנגינה בשתי שפות.

ארך זמני/ מחבר לא ידוע 

ארך זמני וגם הקץ עבר

פדה נפשי עלי אויב גבר

לעירך אשוב אשמח בך מלכי

בריכת הקשתות 

הבריכה נחנכה ב789 לספירה בתקופת השלטון המוסלמי והיתה ממערך של אספקת המים של העיר. בריכת הקשתות הוא מבנה חילוני מובהק, מאגר מים.

צילום: רון פלד

האוצרת ד"ר סמדר שפי מתארת את הפעילות: " כאן ניפגשים שירה עברית וערבית עם דימויים במים. אנחנו השטים נפגשים עם חוויה רוחנית, יופי גדול בבואה דורשת שנשנה את התנהלותנו מהליכה ועמידה לשיט ונאזין ונפתח את ליבנו. הפיוטים הנשמעים הינם שירי אהבה מהמאה  ה- 19 לאל, תקווה לגאולה הנפוצים בבתי כנסת בארץ ובעולם. שהתחלתי בתהליך יצאתי בחשיבה המים כמקור לרחם וכאן מתקיימים בעיר זו חיים משותפים ולכל הקהילות.

דור זליכה הוסיף: " אני עומד כאן ואומר שזה כבר לא חלום, מרגש אותי לחשוב שקולות שירה של בבואה יעלו בזיכרון של מבקרים באתר ויהיו חלק מההסטוריה של העיר רמלה".

אורך המיצב כ20 דקות.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה