עמוד הבית » מסלול איורים ברחבי ירושלים

מסלול איורים ברחבי ירושלים

חצר סרגיי צילום שמעון גליאצנשפיגל
עיריית ירושלים הופכת את הספר "מישהו לרוץ איתו" למסלול איורים מרתק בירושלים: "מישהו לרוץ אתו", ספרו של דויד גרוסמן, חתן פרס ישראל לספרות, יצא לאור לפני 20 שנה

הספר  תורגם לעשרות שפות והפך במרוצת השנים לקלאסיקה בארץ ובעולם. הספר, אשר עלילתו מגוללת סיפור אהבה ומסע התבגרות המתרחש ברחובות העיר ירושלים, זכה לעיבודים מוצלחים בתיאטרון ובקולנוע והביא קוראים רבים ובני נוער מכל העולם להתוודע לעיר הבירה ולהתאהב בה דרך עיניהן של הדמויות בסיפור.

המסעדה של לאה
צילום שמעון גליאצנשפיגל
טליתא קומי
צילום שמעון גליאצנשפיגל

לראשונה בישראל – עיריית ירושלים באמצעות המחלקה לאמנות פלסטית בתמיכת משרד התרבות, תהפוך את הספר למסלול איורים מרתק במרחב הציבורי בירושלים, אשר ילווה בקטעי שמע בקולם של נשיא המדינה ראובן ריבלין , ראש העיר ירושלים משה ליאון, גרוסמן עצמו ותלמידי בית הספר הניסויי, אשר יספרו את סיפורו המיוחד.

בן יהודה
צילום שמעון גליאצנשפיגל
גן התות
צילום שמעון גליאצנשפיגל

מסלול האיורים יעבור בפינותיה המיוחדות ביותר של ירושלים – בין חצר סרגי לכיכר החתולות ושרידי מבנה טליתא קומי , הנחשבות עד היום למשמעותיות ביותר בחייהם של בני הנוער בעיר ומהוות נקודותציון בולטות בספר.

הרעיון לקיים את מסלול האיורים נגזר מפרויקט " עיר סיפור", המבקש לשנות את תפיסת ציורי הקיר המסורתית במרחב הציבורי ומפתח אותה באופן המייצר שיטוט וסקרנות לקראת המוצג הבא בסדרה. עוברי האורח נשבים בקסמן של יצירות המקור וביחד עם הקסם המוחלט והנצחי של העיר ירושלים – נרקם סיפור אהבה לעיר.

ליפתא
צילום שמעון גליאצנשפיגל

עוד יצוין כי "עיר סיפור" הוא מיזם של עיריית ירושלים המבקש לתת ביטוי לאמנות החזותית במרחב הציבורי ולהוסיף ערכים של תרבות ותיירות לעיר. לכבוד 20 שנה להוצאת הספר הכי ירושלמי – "מישהו לרוץ אתו" – קראה המחלקה לאמנות לליאורה וייז – אמנית ירושלמית רב תחומית לקחת חלק בפרוייקט.

חצר סרגיי
צילום נעמה משיח כהן

ליאורה איירה שמונה יצירות בהשראת ספרו של דויד גר וסמן והן מוצבות בימים אלו בשמונה מוקדים מרכזיים בעיר. מתחת לכל יצירה, על שלט ההסבר, יופיע קוד סריקה אשר יוביל לקטעי שמע קצרים המורכבים מרקע היסטורי המלווה בקטעי קריאה מרגשים מתוך הספר בקולה של עינת אבני.

על אותה התחנה תופיע פסקה מתאימה מן הספר שהוקלטה בקולו של גרוסמן והקלטות של תלמידי בית הספר ה"ניסויי" בהן הם מביעים את חוות דעתם על נושאים הנידונים בספר כמו "איך מתמודדים עם בדידות?", "החשיבות שבמגוון תרבותי" וכדומה – כדי להעצים את החוויה האישית ולהוות אטרקציה גם עבור ילדים ובני נוער.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על פרויקט נדיר ומיוחד מסוגו, הממחיז ביצירתיות את הספר של דויד גרוסמן 'מישהו לרוץ אתו' , עליו גדלנו, במרחב הציבורי הירושלמי, באמצעות מסלול איורים בהשראתו המלווה בפודקאסט מרגש. העיר ירושלים מוכיחה שוב שגם בכל הקשור לפיתוח פרויקטים מיוחדים של תרבות – יש בהחלט עם מי לרוץ.

הוספת תגובה

הוספת תגובה