עמוד הבית » קונצרט חליל הקסם מאת מוצרט

קונצרט חליל הקסם מאת מוצרט

צילום: חגית ארגמן
חליל הקסם, היא אופרה בשתי מערכות שנכתבה על ידי וולפגנג אמדאוס מוצרט, ללברית בגרמנית שכתב עמנואל שיקאנדר, המבוסס על סיפורו של אוגוסט ליבסקינד "לולו או חליל הקסם".

האופרה התקיימה באולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים, ביצועי השירים היו בשפה הגרמנית לצד הבמה תרגום עברית ורוסית. זהו אחד הקונצרטים המוכרים בעולם של מוצרט שנבחר לסיום העונה של התזמורת הסימפונית

סיפור חליל הקסם

זרסטרו, הכוהן במקדש איזיס ואוזיריס, חטף את פמינה בכדי להגן עליה מפני אמה, מלכת הלילה. המלכת משכנעת את טמינו גבר יפה תואר למצוא את פמינה ביתה ולהחזירה לחיקה, וכך למעשה  יתאפשר לו לשאתה לאישה. טמינו מגיע למקדש, מוצא את פמינה, אך  הוא מגלה שזרסטרו פעל בעצם ממניעים נעלים, הוא הופך לאחד מתלמידיו של זרסטרו ולומד את חכמתו. בסופו של דבר טמינו ופמינה מתאהבים  ומתאחדים. לטמינו היה חליל קסום ולפפגנו מערכת של פעמונים קסומים שיגנו עליהם במהלך המסע שעברו.

הקונצרט

מופע ססגוני עם קריצה הומוריסטי ועוצמתי. אופרה בביצוע קונצרטי לצליליו היפים של מוצרט בניצוחו המופלא של יובל צורן מנהל האמנותי של התזמורת הסימפונית של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. התזמורת ניגנה בצורה אלגנטית, וקלאסית בשילוב נפלא של כלי מיתר, כלי נשיפה וכלי הקשה..קטעי סולו דואטים שלישיות רביעיות וכן קטעי מקהלה היו מרשימים. התאורה התלבושות יצרו אפקט דרמתי עוצמתי לנוכח הסיפור. הקהל באולם היה נרגש ובחלק מהקטעים מסויימים צחק בקול רם. הרגשתי נפעמת , מתרגשת, בול פגיעה בלב.

צילום: חגית ארגמן

מוצרט

מוצרט מיזג את היסודות השונים מכל סוגי האופרות שהתקיימו במאה ה-18 והעניק לתזמורת תפקיד מפתח במבנה היצירה. מוצרט רומם את האופרה לשיא שלא ידעה כמותו באמצעות יצירות מופת כמו נישואי פיגרו,דון ג'ובני וחליל הקסם..

מאת: חגית ארגמן

הוספת תגובה

הוספת תגובה