עמוד הבית » שירה גפן וירון מוטולה במפגש יוצרים

שירה גפן וירון מוטולה במפגש יוצרים

ירון מוטולה צילום שרון שיטרית
במפגש על החלום ביצירה הקולנועית, ישתתפו שירה גפן סופרת ילדים, יוצרת תיאטרון וקולנוע וירון מוטולה, שחקן, מטפל ויוצר, שלמדו לפני 25 שנה בבית הספר "ניסן נתיב" ומאז נשארו חברים.

ניסן נתיב קרא תיגר על הראליזם התאטרוני של שנות ה-80 וה-90 בישראל והטביע את המושג "ראליזם פנטסטי". כתלמידיו, ובמקביל ללימודי המחזות הקלאסיים כמו שייקספיר וצ'כוב, הם חיפשו להשמיע את קולם באזורים היצירתיים שבין מציאות לדמיון, אגב שילוב של אלמנטים בדיוניים בתיאורים ראליסטים. במסגרת הלימודים התאפשר להם לעסוק בעולמם הלא מודע כשחקנים ויוצרים בתחילת דרכם ולהעלות מחזות פרי עטם, שעסקו בגבול שבין חלום למציאות.

בשנים האחרונות שירה יוצרת קולנוע שמפרק ומרכיב חלומות וירון מקשיב לחלומות של המטופלים שלו בקליניקה. שניהם בדיאלוג עם עולם החלום ובאזור הדמדומים שבינו לבין הקיום הממשי.

במפגש בין השניים הם ייצאו מתוך העבר היצירתי המשותף, בשיחה על חלומות והשראות שונות שהשפיעו על היצירה של כל אחד מהם ויבחנו את יצירותיה הקולנועיות של שירה "מדוזות" ו"בורג" שנעות במרחבים שבין המוחשי, הריאלי לבין ההזיה והפנטזיה.

שירה גפן, סופרת ילדים, יוצרת תיאטרון וקולנוע, כתבה שמונה ספרי ילדים. כתבה את תסריט הסרט ״מדוזות״ אותו ביימה עם בן-זוגה אתגר קרת, הסרט זכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן, סרטה השני ״בורג״ הוקרן גם בפסטיבל קאן ובפסטיבלים נוספים בעולם, וזכה בAFI Festival בפרס היוצרים החדשים.

שירה גפן צילום איל נבו

ירון מוטולה, שחקן, יוצר, מורה ומטפל (MA בפסיכודרמה), שיחק בתיאטרון הבימה, קאמרי, בית לסין ועוד ובסרטים וסדרות רבות, בניהן, "טירונות" "ומעורב ירושלמי". ביים בתיאטרון תמונע ובבתי ספר למשחק, מלמד משחק במסגרות שונות וכיום עוסק במיוחד בטיפול, עובד בביה"ח גהה, באיכילוב ובקליניקה פרטית.

יום שני, 15.2.21 בשעה 19:00

50 ₪ לכרטיס

www.herzliyamuseum.co.il/event/החלום-במבט-רב-תחומי-מוזיקה-תיאטרון-וקו-6/

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה