עמוד הבית » תכשיטנות ואמנות של ניקיטה בן עמי

תכשיטנות ואמנות של ניקיטה בן עמי

צילום יחצ
אמנית רב תחומית ילידת טשקנט, העיר האגדית על דרך המשי. ילידת 1967 ולא מסתירה את זה. עוסקת במוזיקה, ציור, תכשיטנות, צורפות ופיסול ובין לבין, גם מוצאת זמן ללמד יצירה ואומנות ולעסוק בספורט/גולף תחרותי.

ניקיטה הגיעה לארץ לביקור בשנת 1992 במסגרת פיתוח של קריירה מוזיקלית ו… מאז היא כאן. בשנת 1999, לאחר שסיימה לימודים באקדמיה לאמנות ותכשיטים, החלה לעצב באהבה פסלי תכשיטים ותכשיטי פיסול. היא התפרסמה בזכות הטכניקה והסגנון הייחודיים שלה השואבים השראה מהיופי הטבעי בעולם.

צילום יחצ

בשנים האחרונות החלה לצייר וגם בתחום זה היא מבטאת את יחודיותה, תוך שימוש בדימויים לא שגרתיים ובתעתועי דימיון ומרחב. היא בעלת אמפטיה טבעית מופלאה לסובבים אותה – גם אם אלה כוכבי הלכת של מערכת השמש – אותם הפליאה לצייר תוך שהיא שואבת השראה מהקולות שהם משמיעים בחלל החיצון (ידעתם שכוכב לכת משמיע קולות?!).

צילום יחצ

ניקיטה גדלה במשפחה שוחרת אומנות ומאז ומתמיד היתה מוקפת באנשי רוח ויצירה. עבודותיה מצויות באוספים פרטיים, תערוכות ובתי מכירות בארץ ובעולם. היא חברה בעמותת Unity Art ויצירותיה המקוריות ייחודיות ומוערכות.

צילום יחצ

נסיינית המערכת: במפגש עם ניקיטה היא החליטה להראות הכיצד היא יוצרת אומנות על קנבס בצבעי שחור לבן עירוב זורם ונוזלי של הצבעים. היא עלתה על מיסב באמצע הקנבס ונעה בחופשיות כמו שעון ויצרה עם מגב בצורה מרשימה ומהפנטת אומנות בת זמננו. מרתק לראות את היצירה הבלעדית שקמה לתחיה וזו התוצאה:

צילום יחצ