עמוד הבית » ״הקוד המנצח״ של אלון אולמן המנטור של ישראל

״הקוד המנצח״ של אלון אולמן המנטור של ישראל

צילום : עדי סייג
אלון אולמן פורץ גבולות אישיים, אולמן בן ה 56 בעלים של חברת ״הקוד המנצח״ , כותב הספר פריצת גבולות שנמכר ב 40,000 עותקים זכה באות פלטינה מאת התאחדות הוצאות הספרים.

בשנת -1994 עבר אולמן אירוע של קריסת ריאה במהלך טיסה מטורקיה לישראל ובעקבות כך נכרתה חלק מריאתו. בשנת 2006 סיים את טריאתלון איש הברזל באריזונה בזמן של קצת יותר מ-12 שעות.לדבריו, "זו הייתה נקודת המפנה בחיי".
לאחר מכן, אולמן השלים את התחרות עוד שלוש פעמים ובשנת 2007 החל להרצות על 'פריצת גבולות׳.שנתיים אחר כך, אחרי שהתוודע לסדנאות של מומחים בתחום זה בעולם, פיתח את המודל ה״קוד המנצח״ המועבר בסדנה שנמשכת לאורך שלושה ימים.

צילום: נעמה משיח כהן

אולמן, שהתגייס לצה״ל בשנת 1984 במטרה להפוך למפקד חיל הים שינה מסלול בעקבות קריסת ריאה במהלך טיסה מטורקיה לישראל. מפרופיל 97 לפרופיל 21 הוא הבין שהדרך להיותו מפקד חיל הים הסתיימה. בעת שירותו הצבאי הוא מונה לתפקידי קצונה בכירה סיים קורס חובלים כקצין ימי, פיקד על ספינת טילים, היה מדריך ראשי בקורס חובלים וראש ענף שליטה בקרה ותקשוב במחלקת אמל"ח במטה חיל הים, מונה למפקד בתי הספר של השייטת ומפקד מגמת הים במכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה. אולמן, המשיך את לימודיו האקדמאיים במהלך השירות וסיים בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת סגן אלוף בשנת 2007.

צילום: עדי וייס

כיום, בגיל 56 בהיותו הבעלים של חברת ״הקוד המנצח״ הוא משתף את הקהל ״עד גיל 42 חייתי בעשייה אבל בסבל, כל מה שידעתי זה שכולם קמים בבוקר הולכים לעבודה בסבל כי זה מה שראיתי בבית.״ במודל הקוד המנצח של אולמן ״הקשיים הם לא תקלה בתכנית הקיומית אלה חלק מהדרך להישגיות.״

אומרים שהזמן עושה את שלו. אז זהו שהוא לא עושה את שלו – הוא עובר ועובר ועובר. איך יראו חיינו ומה יהיה לנו, הוא מה שאנחנו עושים בזמן שהזמן עושה את שלו״. (אלון אולמן)

בעת שהקשבתי להרצאה שלו על מעוף אישי חשתי שאולמן לקח את זה למקום לא נכון והוא ״עף על עצמו״. הוא מאד משווק את עצמו ומציף את הקהל באובר אינפורמציה, ההתחלה היתה נפלאה ונכונה סוחפת ומשלהבת, אבל כשהוא החל לספר בפרטי פרטים על עצמו תובנות חייו על ההרצאות שלו על הדרך אל האושר המיוחל ועל הנבחרת שלו ומוצרים נוספים שהוא מוכר מתוך כוונה ברורה חשתי שהרצון שלו לשכנע לא מתיישב בד בבד עם הזמן הממושך לאורך שעות ללא הפסקה . מה שכן, השתתפותו בתחרויות איש הברזל מרשימה בפני עצמה.

צילום: נעמה משיח כהן

נקודה למחשבה – הקואצ'ינג, כמו טיפול וייעוץ, בנוי על זה שאדם מחליט לתת למישהו באופן זמני מעמד של אוטוריטה. כאן מתחילה הדאגה שלי. אם מי ששמים אותו במקום הזה לא מכיר את התודעה הפסיכולוגית, הוא יכול לעשות נזקים נוראיים.
למטפל יש אחריות מאוד כבדה, והוא צריך לדעת איך לא לנצל את זה לרעה ומתי להשיב לאדם את ההגה על חייו. בשביל זה צריך הכשרה מתאימה מהסוג שיש לפסיכולוגים, יחד עם זאת מי שמעוניין ליצור שינוי משמעותי בחייך תוך זמן קצר קואצ'ינג, או בשמו העברי אימון, הוא טכניקת יעוץ אשר למרות גילה הצעיר (כמה עשרות שנים), הפכה לפופולרית וזוקפת לזכותה הצלחות בתחומים רבים.

צילום: עדי סייג 

הן קואצ'ינג והן טיפול פסיכולוגי רואים באדם יישות מורכבת, אשר אירועים מהעבר משליכים על התנהגותו בהווה ולכן יש לתת לשניהם מקום בטיפול כדי להביא לשינוי המיוחל ולשיפור באיכות חייו של המטופל.

ימין נעמה משיח כהן, עדי וייס צילום: פרטי

תמיד צריך לזכור שמה שעובד נפלא לאחד יכול להיות נורא לאחר.

לאתר: www.winnerscode.co.il

הוספת תגובה

הוספת תגובה