עמוד הבית » בעקבות הגן החורפי

בעקבות הגן החורפי

תכנון ועיצוב חוץ - שי דוד- כרכום עיצוב נוף, צלם עודד סמדר, אדר איריס אבנרי דביר
רגע לפני שהטמפרטורות צונחות, ביקשנו לבדוק את מאפייניה של הגינה החורפית

במדינה שטופת שמש כמו שלנו מספר ימי גשם חורפיים לא הם שיעיבו על פעילויות ה-OUTDOOR שכל כך אהובות עלינו הישראלים.

הגינות והמרפסות מהוות גם בימים בהם השמיים קודרים ציר חשוב בתרבות הבילוי המקומית ולדבריו של שי דוד, בעלי חברת 'כרכום עיצוב נוף' המתמחה בתכנון, לא נדרש יותר מידי על מנת להכין את המרחב החיצוני לחורף, כל עוד השכלתם לתכנן ולהגדיר אותו נכון מבעוד מועד.

 

התכנון מתחיל בהגדרת השטח וחלוקה מאוזנת בין שטחים ירוקים ומרוצפים: "בגנים אורבנים, שרובם לא גדולים במיוחד, מומלץ לוותר על דשא ולהגדיל את היחס של משטחים מרוצפים ביחס לצמחיה עליהם פרושות פונקציות כמו מטבח חיצוני ופינת אוכל וישיבה שמהוות את עיקר המסה.

אל אלה מצטרף כיסוי צמחי נמוך בגובה אפס שמחפה את האדמה ובמקומות בהם נרצה ליצור חיץ בין הבנוי לטבעי ניתן להשתמש בחיפויי קרקע יבשים כמו שבבי עץ וחלוקי נחל". מסביר דוד.

דרך נוספת ליצור גינה שדורשת מינימום תחזוקה היא להשתמש בצמחיה רב שנתית על פני זו העונתית: "ההמלצה היא לשלב בגינה בין 5 ל-10 אחוז צמחים ופרחים עונתיים" מסביר דוד.

"עבור עונת החורף מתאימים בעיקר פקעות ובצלים שמאפשרים לגינה לפרוח גם בחודשים הקרים.

אלו צמחים ממגוון סוגים שמספקים פריחה יפיפיה ומרשימה אותם שותלים בערוגות, בעציצים או באדמה עצמה, בהתאם לתנאי הגידול הרצויים. בין הפרחים הבולטים מהם תוכלו להנות- יקינטון, נץ החלב, קאלות, נרקיסים וכמובן רקפות".

כרכום עיצוב נוף, פנינית שרת אזולאי,
צילום עמית גירון
כרכום עיצוב נוף,
צילום דביר אלמו

 

כרכום עיצוב נוף- רחוב הפרחים 40 רשפון. www.carcom.co.il. טלפון: 09-9544942

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה