עמוד הבית » חווית סוואנה בארץ

חווית סוואנה בארץ

סאוונה צילום אבוקיאק
חווית השייט בצפון באבוקיאק הפכה השנה לאטרקציה ייחודית בה הכנרת גלשה אל נהר הירדן לראשונה מזה 30 שנה ויצרה מרחבי מים חדשים ונופים מרהיבים.

תעלות המים התרחבו בצורה מפליאה לממדים של עד כדי 200 מטר מגדה לגדה וכתוצאה נוצרו אגמים קטנים, בדרך נוצרה סוואנה ממש כמו באפריקה. יחד עם זאת המסלול הפך את השיט בקיאקים או סירות לרגוע ושקט ומתאים לכל המשפחה.

שייט משפחתי
צילום נעמה משיח כהן
צילום אבוקיאק
צילום נעמה משיח כהן

אבו קיאק ממוקם בשמורת פארק הירדן, חלקת טבע מדהימה לצדו של נהר הירדן, בסמוך לשמורות טבע הידועות של בקעת הבטיחה, נחל המג'רסה וברכת המשושים. המסלול  מתחיל בנהר הירדן  ומסתיים במבואות הכנרת באמצעות קיאקים או סירות, סאפ, בתוך צמחיית נחלים עבותה. האווירה הקסומה והכנרת בקצה הופכים את החוויה לייחודית במינה כששכשוך המים וציוץ הציפורים מלווה אותו לאורך המסלול.

במהלך השייט ניתן לפגוש בצבי מים, דגים למיניהם ומגוון רחב של בעלי כנף סביב. אורכו של הנתיב כ- 4 ק"מ.

זמן משוער של המסלול: שעה וחצי כולל תדריך וליווי של אנשי הצוות המקצועי.

צילום אבו קיאק
צילום נעמה משיח כהן

אפשרות נוספת להעצמת חווית השיט היא להמשיך בטיול ג'יפים שיוצא מנקדת הסיום של השייט בגשר אריק לכיוון בית הַבֶּק (נקרא גם חירבת אלערג') כ-500 מטרים ממזרח לשפך הירדן לכנרת בלב חורשת אקליפטוסים גבוהים בסבך הצמחייה, שמגולל סיפור ציוני ואת סיפורה של בקעת הבטחה במלחמות ישראל-סוריה. חובבי הקמפינג יכולים לשלב לינת שטח בלב שמורת פארק הירדן להעצמת החוויה.

בנוסף, אטרקציה ייחודית לא פחות שייט קיאקים בליל ירח מלא שזו חוויה לגמרי שונה, רומנטית להפליא אך פתוחה לקבוצות בלבד בשלב זה.

את רעיון שייט קיאקים בישראל הגה ויזם פיני  אלמוג המוכר גם כאבא של הקיאקים. בשנת 87 כשהיה חבר קיבוץ , פתח לראשונה בישראל את אטרקציית הקיאקים שהיוותה חידוש מרענן בענף התיירות בארץ ,העסק תפס תאוצה אך אחרי שתי עונות, בשל חילוקי דעות עם הנהלת הקיבוץ לגבי המשך הפעילות ואופייה, פיני ומשפחתו החליטו לעזוב את הקיבוץ ולהקים אתר פרטי חדש, שייט בפארק הירדן הסבוך והבתולי על גדת הירדן.

מכאן מקור השם אבוקיאק נגזר מאבוב-קיאק וגם האבא של הקיאקים, שם דו משמעי. במהלך השנים החברה עברה שינויים ושדרוגים והפכה להיות חברת "אבוקיאק שייט ותיירות בע"מ".

" הישראלים הם צרכני תיירות זו עובדה! השנה כשהשמיים סגורים ומקורות המים מלאים הם מגיעים לנפוש בטבע במיוחד לאחר תקופת הקורונה שהותירה בכולנו חסך של שהות באוויר הפתוח.

האתר שלנו מזמן את הירדן בשיאו. הסוואנה שנוצרה כאן, כמות המים האדירה ו החיבור שנוצר כאן לראשונה אחרי 30 שנה בין הירדן לכנרת הוא מחזה שאסור לפספס. אנחנו מציעים חוויה תיירותית מלאה הכוללת בין הייתר : שייט לילי, טיולי ג'יפים בנהיגה עצמית, טיולי מים לינת שטח בפארק הירדן. כל זה  תוך הקפדה מלאה של הנחיות תו סגול של משרד הבריאות" ,ציין נמרוד גביש מנכ"ל אבוקיאק."

אבו קיאק מגיש לכם חוויה של אפריקה בישראל, פשוט, לשוט עם הזרם …

הוספת תגובה

הוספת תגובה