עמוד הבית » למצוא את התעצומות

למצוא את התעצומות

עילי בוטנר צילום משה נחומוביץ
ביום המעשים הטובים בחודש מרס התקיים אירוע התרמה לעמותת "תעצומות"- עמותה שמלווה אנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן בדרך שמשלבת באופן נכון תזונה, תודעה ותנועה, ומובילה לאורח חיים הוליסטי בריא. האירוע התקיים דרך פלטפורמת זום והנחה אותו השחקן והמנחה דליק ווליניץ.

את הערב פתחה רות רואי וינשטיין- מייסדת ונשיאת העמותה. היא סיפרה שהעמותה הוקמה בעקבות מחלת הסרטן שפגשה בה ובאבינועם ז"ל, שהיה בעלה עשרים וחמש שנים. היא חלתה אחריו והתמודדה עם הסרטן בדרך שונה ממנו. ההתמודדות ההוליסטית שלה הביאה אותה להקים את עמותת "תעצומות" שמסייעת לכ-3000 אנשים שנעזרים בשירותיה.

העמותה השיקה לאחרונה פרוייקט ייחודי וחדש בו נתפרת "חליפה אישית" למטופלים, וזאת ע"י אינטגרציה של מספר מטפלים ומאמנים מתחומים שונים שפועלים במקביל ומתעדכנים לגבי מצבו של כל מטופל ומטופל, וכך פועלים בהרמוניה ומשפרים את איכות החיים והבריאות של המטופלים. בנוסף, נבנה בתקופה זו "כפר הבריאות" באבירים בגליל המערבי לטובת הזקוקים לו.

צילום רדיו תל אביב דליק ווליניץ

אחריה דיבר פרופ' בן קורן-  יו"ר ארגון "גישה לחיים", פרופ' לאונקולוגיה בעל מוניטין בין-לאומי, מנהל מכון הקרינה במרכז הרפואי שערי צדק ופרופסור מן המניין לאונקולוגיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. הוא פתח בשאלות המסקרנות: האם אדם נולד עם תקווה שמוטמעת בו או שהתקווה היא דבר שמפתחים? איך משיגים מטרות בחיים באופן הכללי, ולאו דווקא בתחום הבריאות? שתי השאלות האלו התקשרו ל"מודל העצמת התקווה". עפ"י המודל התקווה היא מדביקה, גורמת לשיפור איכות החיים, מחזקת את החוסן הנפשי ומסייעת מאד בהתמודדות עם מחלת הסרטן.

דורון שפר- כדורסלן וכוכב מכללת קונטיקט ונבחרת ישראל- סיפר אחריו את סיפורו האישי. שפר חלה במחלת הסרטן והחליט לא לבצע דרך הרפואה הרגילה ניתוח שהיה יכול לסייע לו כי בחר לשנות את הרגלי החיים שגרמו למחלה להופיע. הוא דיבר על חשיבות התזונה בתהליך והחיבורים בין הגוף והנפש כשהוא מדגיש שיש צורך לטפל לא רק בסימפטום אלא גם בשורשים שיצרו אותו. שפר שיתף שבתהליך שלו הוא התקרב לדת ולאמונה והסביר שלדעתו העניין הוא לקחת אחריות ולבחור את הדרך הנכונה עבור המתמודד תוך ניקוי רעלים שנמצאים בפנים. הוא חתם עם משפט שנאמר בחסידות ומלווה אותו בחייו: עם חושך לא נלחמים, אלא מגדילים את האור ומוסיפים טוב.

ישר אחריו הופיעה ענבל סמדר- זמרת, יוצרת ומלחינה. סמדר חלתה לפני כשנה בסרטן השד ותוך כדי התהליך שלה כתבה את "יומן המלכה"- יומן המתאר את התמודדותה. בנוסף כתבה סמדר שירים ויש לה מופע המשלב קטעי כתיבה מהיומן עם שירים המתארים את דרכה באותה התקופה. היא מלווה את עצמה בגיטרה וקולה מתוק. שיריה כתובים בהומור רב ובכנות. היא נוגעת ללב ומעלה דמעות והערכה רבה.

לסיום האירוע הופיעו  באופן חי ומלא באנרגיות טובות עילי בוטנר וילדי החוץ בהרכב של אדר גולד ואוהד שרגאי. בוטנר ליווה אותם כאשר גולד ושרגאי מבצעים את השירים והלהיטים הידועים והטובים: "אני גרה מול המים", "תתן לי יד", "רץ אלייך", "שווים", "בואי נעזוב", "תם ולא נשלם", "נעים עכשיו", "מה שלא הספקתי לומר" ולסיום השיר "מכתב לאחי" המעורר תקווה ואופטימיות.

נותר לקוות שביום המעשים הטובים בשנה הבאה ייערך האירוע במפגש חי, פנים אל פנים, ושעמותת "תעצומות" תמשיך לסייע למתמודדים עם הסרטן לצאת ממעגל החולי ולשוב לחיים בריאים ומאוזנים בקלות ובמהירות.