בסגנון שהיה קצת אוקטוברפסט וקצת מזרח תיכוני, שגרירות גרמניה בישראל ארגנה השבוע חגיגה לא שגרתית. השגריר הגרמני, יחד עם מנהלים בכירים מהקהילות העסקיות של שתי המדינות, ציינו ציון דרך משמעותי: 60 שנה של יחסי מסחר בין ישראל לגרמניה. מעבר למפגשי הנטוורקינג והאווירה החגיגית, האירוע הדגיש משהו מעניין במיוחד. איך שתי תרבויות עסקיות כל כך שונות הצליחו ליצור שותפות שעובדת. מצד אחד החדשנות והחוצפה הישראלית, מהצד השני האיכות והדייקנות הגרמנית.

מהמטבח שלכם: סיפור ההצלחה
דוגמה מעולה לשותפות הזו? חברת BSH. אם אתם לא מכירים את השם, בטח מכירים את המותגים שלה, בוש וסימנס. החברה הגרמנית, שמפעילה את החברה הבת בישראל כבר משנת 2001, הפכה לשם דבר בתחום מכשירי החשמל הביתיים. לאורך השנים, BSH לא סתם ייבאה מוצרים, היא הביאה איתה חדשנות אמיתית. ב-1987, למשל, הם פיתחו את מדיח הכלים הצר הראשון (45 ס”מ בלבד), שהפך לפתרון מושלם למטבחים הישראליים הקטנים. עשר שנים אחר כך הגיעה טכנולוגיית VitaFresh במקררים, שעוזרת לירקות ולפירות להישאר טריים הרבה יותר זמן.
טכנולוגיה שמשנה את חווית המטבח
אבל השיאים של החדשנות הגיעו בשנים האחרונות. ב-2014 השיקו את אפליקציית Home Connect. מערכת שמאפשרת לשלוט במכשירי החשמל מהסמארטפון, מכל מקום ובכל זמן. שכחתם להפעיל את המדיח לפני שיצאתם? אין בעיה. אבל החידוש שבאמת גורם לך להרגיש שאתה חי בעתיד הגיע ב-2023: תנור בנוי עם מצלמה מובנית. נשמע כמו גימיק? תחשבו שוב. במקום לפתוח את התנור כל חמש דקות ולבדוק אם העוגה מוכנה (ולהפסיד בדרך חום), אפשר פשוט לפתוח את האפליקציה ולראות בדיוק מה קורה בפנים. אפשר אפילו לצלם תמונות ולשתף עם חברים – כי למה לא? והחידוש השני מאותה שנה? כיריים אינדוקציה בלתי נראות מבית Gaggenau. הן משתלבות לגמרי עם שיש המטבח, נעלמות כשלא משתמשים בהן, ונותנות הרבה יותר מקום עבודה. זה בדיוק סוג החשיבה שמשנה את האופן שבו אנחנו מתכננים את המטבח.
מה עומד מאחורי ההצלחה?
לפי לשכת המסחר והתעשייה גרמניה-ישראל, הסיפור הזה לא קורה במקרה. “חברות גרמניות נהנות מפתרונות ההיי-טק הישראליים, מאבטחת סייבר ועד ייצור חכם”, הם מסבירים. “יחד עם זאת, השוק הישראלי מעריך את תקן ‘תוצרת גרמניה’ זו שותפות משלימה באמת”.דוד חקק, מנכ”ל BSH ישראל, רואה בחברה שלו גשר בין שני עולמות. “אנחנו לוקחים חדשנות ישראלית ומחברים אותה עם מומחיות גרמנית”, הוא אומר. “זה מה שמאפשר לנו להוביל את השוק ולהביא מוצרים שבאמת משפרים את חיי היום-יום של הצרכנים”.גם האתגרים של השנתיים האחרונות שברי שרשרת האספקה, המלחמה לא עצרו את הצמיחה. בעזרת גמישות ויצירתיות, החברה מצאה פתרונות חלופיים והמשיכה לספק את המוצרים. זה בדיוק מה שקורה כשמשלבים תושייה ישראלית עם ארגון גרמני. בסופו של דבר, 60 שנות שותפות זה לא סתם מספר יפה. זה עדות לכך שכשתרבויות שונות באמת מחוברות כולם מרוויחים. במיוחד אנחנו, הצרכנים, שנהנים מהטכנולוגיה הכי מתקדמת במחירים תחרותיים.








הוספת תגובה