“אחרי שנתיים של מלחמות מלוות בחוסר וודאות, פחדים וספקות, אנחנו מסתכלים קדימה בשאיפה ובתקווה לפתוח דף חדש,” מסביר שרון ברוקנר, סמנכ”ל השיווק בטמבור. “אנחנו מייחלים להתחלה חדשה, להביט קדימה אל האופק ולראות רחוק וצלול, לפעול מתוך חזון לבנות כאן הווה ועתיד טובים יותר. צבע השנה שלנו מבטא את הרצון הזה להתחיל מחדש.”

הלבן הכי לבן שיש
WW2202 Lucid Vision הוא גוון לבן נקי וצלול, חלק מקולקציה חדשה לגמרי שכוללת שמונה גוונים. הקולקציה תוכננה באופן ייעודי במיוחד עבור סופרקריל 2000 של טמבור, צבע אקרילי בברק מעודן שמגיע עם בסיס חדשני לגמרי.הבסיס החדש, שנקרא WW, מועשר בתוספים חדשניים שעושים הבדל אמיתי: הם משפרים בצורה משמעותית את החזרת האור ומאפשרים דיוק מירבי בתתי-הגוונים. במילים אחרות – זה “הלבן הכי לבן” של טמבור.
למה בדיוק לבן? הנתונים מדברים
“עם למעלה מ-700 מכונות גיוון ברשתות שיווק ובחנויות פרטיות ברחבי הארץ, נתוני הגיוון שלנו מראים כי הישראליים אוהבים את תחושת המרחב והפתיחות שמעניקים גווני הלבן, והם שמים לב להבדלים שבין לבן בגוון כזה או אחר,” אומר ברוקנר. “לכן פיתחנו לסופרקריל 2000 בסיס לבן במיוחד, שמאפשר לדייק עוד יותר בניואנסים של גווני הלבן השונים.”ברוקנר מוסיף פרט מעניין: “במהלך שנת 2026 טמבור חוגגת 90 שנות צבע, מה שנותן לנו פרספקטיבה ארוכת טווח על הצבעים שהישראלים אוהבים ובוחרים.”רוב הישראלים צובעים את הבית בלבן. זה לא רושם סובייקטיבי אלא עובדה שעולה מסקר שטמבור עורכת מדי שנה באמצעות מכון המחקר SAPIO, בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.הסקר האחרון, שנערך במרץ 2025, מצא שבקרב אלה המתכננים לצבוע את הבית, הגוון המועדף הוא לבן עדין ב-69% מהמקרים. מעניין במיוחד שזה שיעור גבוה משמעותית מהמדידה שבוצעה שנה קודם לכן, שעמדה על 60%. במקביל, נרשמה ירידה בשיעור המציינים גוונים של שמנת וקרם – ירידה ל-13% בלבד.בדומה למדידות הקודמות, הלבן עדיין ביתרון ניכר על פני יתר הצבעים. זה לא מגמה חולפת – זו העדפה עמוקה ומתמשכת.
הסיבות העמוקות מאחורי האהבה ללבן
“הלבן מסמל התחלות חדשות, תקווה, ניקיון ותום, בהירוּת, צלילוּת וחגיגיוּת, במובן שהוא מפריד בין מה שחגיגי ומיוחד למה שרגיל ויומיומי,” מסבירה ניבה יחיאב אלון, ראש תחום עיצוב והשראה בטמבור.יחיאב אלון מעמיקה בהקשר ההיסטורי: “האדריכלות הלבנה בראשית ימי המדינה הייתה מזוהה עם חלוציות, צניעות ותכליתיות. היא הייתה ועודנה חפה מקישוטים, דף נקי שטומן בחובו אינסוף אפשרויות, ומאפשר לגבש זהות עיצובית מקומית-ישראלית.””במובן מסוים,” היא ממשיכה, “אנחנו מייחלים לחזור לאותו הלך רוח, כזה שמייצג בניה ותקומה של מציאות חדשה, טובה יותר. זו אחת הסיבות שהישראלים אוהבים כל כך את הצבע הלבן, וזו הבחירה המועדפת עליהם בעיצוב הבית.”יחיאב אלון מציעה הסבר נוסף למשיכה הישראלית ללבן: “כמי שעדיין לא גיבשו מורשת עיצובית ארוכת שנים, הלבן מאפשר לנו להתנסות כמעט מבלי לטעות. אם נבחן את סגנונות העיצוב שהישראלים אוהבים, נראה שלכל אחד מהם ניתן להתאים את הלבן שלו.”








הוספת תגובה