עמוד הבית » סרט תיק קוליני – רונית הבר

סרט תיק קוליני – רונית הבר

צילום באדיבות: רד קייפ בע"מ
הזמן שעובר לא רק שלא מעמעם את זכר השואה אלא מזמן לנו עוד ועוד אירועים וסיבות לשוב ולחטט בטראומה הקולקטיבית הזו. ולא חסרות זוויות

הפעם, מדובר בדרמת בית משפט מותחת ואפקטיבית, עיבוד לספר צנוע בשם "פרשת קוליני " מאת פרדיננד פון שיראך. על אף שכתב כבר כמה ספרים פון שיראך מתמיד למגדיר עצמו כ"סנגור שחוטא בכתיבה" אך הקשר המשפחתי שלו צובע את הספר באור מעניין ומיוחד יותר. סבו של פון שיראך היה נאצי בכיר למדי ברייך השלישי, מדריך הנוער ההיטלראי שהורשע במשפטי נירנברג ונידון ל 20 שנים בכלא.

הספר מבוסס אף הוא בקווים כללים על פרשייה קשה לעיכול שאירעה במציאות. הוא שם זרקור על עיוות משפטי שלפיו בחסות חוק שחוקק בגרמניה ב-1968 יכלו מאות ואלפי רוצחים וקלגסים אכזריים זוטרים מהרייך השלישי להתחמק מעונש כי מעשיהם הוגדרו כהריגה שעליה חלה התיישנות. רק הכבדים ביותר, היטלר והצמרת הואשמו כרוצחים. כל שאר אנשי הרייך השלישי שסייעו בפעולות, ומילאו פקודות רצחניות בעצמם, חמקו מעונש. בעקבות אותה פרשה שונה החוק הגרמני.

הסרט נפתח עם פנים מיוסרות של גבר מבוגר המגיע לפתח דלתו של גבר גרמני מבוגר ורוצח אותו. די ברור רק מההבעה שעל פניו ומהסיטואציה שמדובר בנקמה אך הרוצח לא מנסה להגן על עצמו בשום דרך ולא משתף פעולה עם עורך הדין הצעיר שמונה עבורו כסניגור ציבורי. מסתבר גם שאותו עו"ד, קספר ליינן, קשור קשרים רגשיים הדוקים עם משפחת הנרצח אך המקריות הזו שמוסיפה לדרמה לא מטשטשת את חוש הצדק שלו. להיפך. גם האמביציה האישית שלו לא מאפשרת לו להישאר אדיש. לא אוסיף עוד פרטים כדי לא לפגום בהנאת הצפייה ורק אציין שהמאמץ השתלם.

בימוי :מרקו קראוספיינטר
תסריט: כריסטיאן זוברט, רוברט גולד, ינס פרדירק אוטו
מבוסס על ספרו של פרדיננד פון שיראך

הפצה בישראל רד קייפ בע"מ, גרמניה 2020 , 117 דקות גרמנית תרגום לעברית

הסרט יוצא לאקרנים ב 11.11.21

הוספת תגובה

הוספת תגובה