עמוד הבית » צעד ראשון: רונה פלבסקי מציגה את רונתה – נעליים שמספרות סיפור

צעד ראשון: רונה פלבסקי מציגה את רונתה – נעליים שמספרות סיפור

נעלי רונתה, צילום:Olga Peddi/Edward Shtern
אתמול הושקה הקולקציה הראשונה של המעצבת הצעירה רונה פלבסקי, בוגרת "מרגוני" ו"הגילדה", שמצליחה לתרגם בכל זוג נעליים הצהרה אישית על נשיות, תנועה ותשומת לב לפרטים. העיצובים של רונתה מיוצרים בעבודת יד קפדנית מהחומרים האיכותיים ביותר, תוך דגש על רכיבים טבעוניים בלבד.

הבה ממבט ראשון לחלום שמתגשם

רונה למדה עיצוב אופנה במילנו במכון “מרגוני” הנחשב. “בהתחלה רציתי להמשיך ללמוד בתחום האופנה הכללי, אבל נקלטתי למסלול נעליים במקרה, והייתה זו אהבה ממבט ראשון”, היא מספרת בהתרגשות ניכרת. “המותג התבשל במשך כמה שנים ויצא לאור רק עכשיו. זה ממש חלום שהתגשם”. זו הפעם הראשונה שפלבסקי מעצבת נעליים באופן מקצועי, אך ניסיונה במילנו והשראתה העמוקה מתרבות האופנה האיטלקית ניכרים בכל פרט. “בתקופת הקורונה זה התחיל להבשיל, הרעיון לעצב נעליים”, היא מסבירה. “הזמן הזה נתן לי הזדמנות לחשוב על מה שבאמת חשוב לי בעיצוב”. נעליה של פלבסקי הן בעצם סיפורים הלקוחים מההיסטוריה, אך עם טוויסט שיקי ונועז שמעניק להן רלוונטיות עכשווית. “אני אוהבת להשתמש בגזרות קלאסיות עם טוויסטים מיוחדים”, היא מגלה את סוד השילוב הייחודי שלה. “שילובי צבעים, הדפסים, טקסטורות ודברים שמתנגשים זה עם זה, זה מה שמביא משהו צבעוני ומיוחד לכל זוג”.המעצבת הצעירה מוצאת השראה בתקופות שונות של ההיסטוריה כל נעל מספרת סיפור על נשיות, על כוח, על תנועה חופשית במרחב.

רונה פבלסקי מעצבת נעליים, צילום: Olga Peddi/Edward Shtern

>>>כשהכתובת על הקיר…

נוחות כמגמה – לא כפשרה

במה שנראה כמו מהפך מחשבתי בעולם העיצוב, פלבסקי מעמידה את הנוחות במרכז התפיסה שלה, ולא כפשרה על הסטייל. “זה סופר חשוב בעיניי”, היא מדגישה בכנות מרגשת. “אני בעצמי סובלת מכאבים כרוניים, ולכן הנוחות היא עדיפות עליונה אצלי. זו לא אמורה להיות בחירה נעליים יפות או נוחות. זה צריך להיות הכל”. בעידן של ייצור המוני ומהיר, בחירתה של פלבסקי לייצר את הנעליים בעבודת יד נראית כמעט מהפכנית. כל זוג עובר תהליך ייצור אישי וקפדני, מהחומרים האיכותיים ביותר, תוך שמירה על עקרונות טבעוניים מוחלטים. המחירים נעים בין 800-1,150 שקל, טווח שמשקף את האיכות והעבודה הקפדנית, אך נשאר נגיש לקהל רחב יחסית. המותג נמכר באתר האינטרנט שלה ובכמה נקודות מכירה נבחרות.

נעלי RONATA צילום: נעמה משיח כהן

רונתה – כשכינוי הופך למותג

השם “רונתה” עצמו מספר סיפור אישי. “הוא נתן לי את הכינוי הזה וזה פשוט נשאר”, היא מחייכת כשהיא מספרת על החבר הטוב שנתן לה את השם שהפך למותג. “זה משקף משהו אישי וחם, בדיוק כמו הנעליים שלי”.הכינוי שהפך לשם מותג משקף את הגישה האישית של פלבסקי לעיצוב.