עמוד הבית » רכבי פנאי פרימיום במחירים נגישים שכדאי להכיר

רכבי פנאי פרימיום במחירים נגישים שכדאי להכיר

צילום: Shutterstock.
הם מעוצבים, חזקים, ומשלבים נוחות עם ביצועים. אז ברור שכולם רוצים רכב פנאי פרימיום, אבל מה אפשר לעשות כדי להתיישב מאחורי ההגה של אחד כזה?

יוני אביב, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

אם החיים האמיתיים היו מתנהלים לפי ההבטחות של סרטי מד”ב, כנראה שבשלב הזה כבר כולנו היינו אמורים להתנייד במכוניות מעופפות. אולי כי כל סרט כזה משנות התשעים או תחילת שנות האלפיים ניבא שזה בדיוק מה שיקרה. בפועל, עולם הרכב רק לאחרונה התרגל לרעיון של רכבים המונעים בחשמל (עדיין על הקרקע), וכידוע אנחנו מדברים כאן על טכנולוגיה שקיימת כבר עשרות שנים.

מצד שני, בשני העשורים האחרונים התווספו לעולם הרכב כמה קטגוריות דגמים שכאילו נוצרו משום מקום. למשל, קטגוריית רכבי הפנאי. הכוונה היא בעיקר לרכבים ששוברים את התצורה הקלאסית של משפחתיות 4 או 5 דלתות, סדאן, מיני משפחתיות וכד’. כלומר, רכבים מעוצבים ומתקדמים, לרוב מוגבהים, המציעים חווית נהיגה מהנה גם בתוואי דרך אורבני, וגם כשהנוף מתחלף מבניינים לעצים ושדות. למעשה, סגמנט הרכב החדש הזה צמח כל כך חזק ומהר, שהוא הצמיח תתי קטגוריה כמו ‘פנאי-שטח’, ג’יפונים, ואפילו ‘פנאי פרימיום’

כלומר, דגמים מבית היוצר של כמה ממותגי הרכב היוקרתיים בעולם, שמציעים את חווית רכבי הפנאי, אבל בדרגה או שתיים מעל הסטנדרט המקובל. הבעיה היחידה עם זה? לצאת עם אחד כזה מאולם התצוגה היא פעולה שרק חלק קטן מנהגי ישראל יכולים להרשות לעצמם בשל תג המחיר המאתגר. מצד שני, רכבי פנאי פרימיום שכבר הספיקו לחגוג כמה ימי הולדת, דוגמת אאודי  Q2*, עדיין מגיעים עם כל היתרונות, ובמחיר נגיש הרבה יותר. למעשה, שוק המכוניות יד 2 מלא בדגמי פנאי פרימיום שכדאי להכיר, אז בפסקאות הבאות נעשה בדיוק את זה.

רגע, מה זה בכלל פנאי-פרימיום?

עוד לפני שנדבר על כמה דגמים ספציפיים, צריך להבין מהו בעצם סוד הקסם של רכבי הפנאי פרימיום מבחינתו של הנהג הישראלי. אז בתור התחלה מדובר לרוב בדגמים של יצרניות וותיקות ומוערכות בעולם הרכב. זה אומר שרמת הגימור ואיכות החומרים תהיה גבוהה, כמו גם רמת האבזור, בקרות הנהיגה ומערכות הבטיחות. ככה זה, אנחנו חיים בעידן שבו מושבי עור נעימים למגע ומסך מולטימדיה ענק באמצע הקונסולה המרכזית מעניינים את הצרכנים לא פחות מנתוני מומנט או האצה מאפס למאה. טוב, ויש כמובן גם את חוויית הנסיעה, שמראש משתדרגת כשמדובר ברכבי פנאי מוגבהים ומרווחים, אבל משתפרת אף יותר בסגמנט של הפנאי-פרימיום, שלא לדבר על העיצוב המוקפד והיוקרתי יותר. בנוסף, תג המחיר הגבוה יותר מבטיח בדר”כ גם קצת יותר בטחון אישי, בצורת מספר כריות האוויר, מערכות הסיוע לנהיגה, מערכות התראה למניעת תאונות וכו’. ובואו נגיד שגם הלוגו של מותג רכב נחשק זה דבר שעושה להרבה מאוד נהגים נעים בגב, או באגו. יאללה, בואו נדבר על כמה רכבי פנאי-פרימיום במחירים נגישים שכדאי להכיר.

צילום: Shutterstock.

אאודי Q2

מאז שהוצגה לראשונה ב-2016, ה-Q2 של אאודי עשתה לעצמה שם של רכב פנאי פרימיום צעיר ומלהיב, אבל ממשפחה מכובדת. למעשה מדובר ברכב קטן יחסית לקטגוריה, אבל מעוצב, אלגנטי ועמוס בפיצ’רים מתקדמים. בין היתר מערכת המולטימדיה המפורסמת של אאודי (MMI), מערכת לבלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ואפילו מערכת לסיוע בנהיגה בפקקים. מתחת למכסה הקדמי אפשר למצוא בדרך כלל את אחד מהמנועים הבאים: 1.4 ליטר שיודע לייצר לא פחות מ-150 כ”ס, או 1 ליטר שמייצר 116 כ”ס. בשוק המשומשות ניתן למצוא את ה-Q2 החל מאזור ה-100,000 שקלים לגרסה הבסיסית ביותר של שנת המודל 2019. כאמור, לא בדיוק כסף קטן, אבל תג מחיר קל יותר לעיכול בהתחשב בדגם וביצרנית המיוחסת.

BMW X1

אחד מרכבי הפנאי-פרימיום היפים שמסתובבים על האספלט הישראלי. למעשה מדובר באח הקטן ביותר במשפחת הג’יפונים של היצרנית הגרמנית, שבאולמות התצוגה נמכר כרגע הדור השלישי שלו. המנוע בנפח 1.5 ליטר טורבו מציג ביצועים טובים גם בעיר וגם מחוצה לה, האבזור עשיר ובאיכות גבוהה, ואפילו צריכת הדלק מפתיעה לטובה. מפרט הבטיחות כולל (לפחות בחלק מהגרסאות) בלימה אוטונומית ומספר מערכות התרעה. תג מחיר? בשכונה של 145,000 לרכב משנת 2019.

 

מיני קאנטרימן

אולי תופתעו לגלות שהדגם המיוחד הזה מבית מיני התגלגל לראשונה מפס הייצור כבר לפני 13 שנים. הדור השני והנוכחי שלו נמצא איתנו מאז 2016 והוא מציע מספר מנועים בנפח זהה (1.5 ליטר) אבל שיודעים לייצר כוח בדרגות שונות. למעשה, החל מ-136 כ”ס בגרסת הבסיס ועד 22 כ”ס בגרסה החזקה ביותר. אגב, בשלב מסוים הקאנטרימן הוצע אפילו עם מנוע היברידי-נטען. כיאה לערכי המותג, גם הדגם הזה מגיע בעיצוב רטרו, אבל עם לא מעט פיצ’רים מפנקים בתא הנוסעים, ובקרות נהיגה מתקדמות. להשיג בשוק המשומשות החל מ-120,000 שקלים, בהתאם לסוג המנוע ורמות הגימור.

לסיכום

קל להבין מדוע קטגוריית הפנאי בכלל, וקטגוריית הפנאי-פרימיום בפרט, כבשו את ליבם של נהגים בכל רחבי העולם. השילוב בין רכב יוקרתי ומתקדם, אבל גם פונקציונלי ואמין כבר הוביל אלפי אנשים אל אולמות התצוגה בישראל. עבור מי שמבקשים להנות מכל הטוב הזה אבל עם קצת יותר פז”מ על הכביש – שוק המכוניות מיד 2 מציע לא מעט אפשרויות מעניינות. סעו בזהירות.


* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.
מספר רישיון 54414.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה