עמוד הבית » הזהרה: שימוש לא נכון באיפור פורימי, עלול לגרום לגירוי עור, פצעונים ואף דלקות עיניים. איך להגן על העור?

הזהרה: שימוש לא נכון באיפור פורימי, עלול לגרום לגירוי עור, פצעונים ואף דלקות עיניים. איך להגן על העור?

איפור ירין שחף, צילום: מריה סולוביוב
ירין שחף מבית ספר לאיפור מקצועי מסביר לקראת פורים: השתמשו רק באיפור המיועד לפנים. היזהרו מחומרים אלרגניים כמו צבעי מתכת וכימיקלים מסוימים. בדקו את תאריכי התפוגה. איפור פג תוקף עלול להכיל חיידקים ולגרום לזיהומים. הכי חשוב הקפידו על ניקיון העור.

המצב רוח לא משהו, הצניחה בקניית תחפושות מורגשת. כל שנשאר הוא קצת להתאפר. הנה, כמה דוגמאות לאיפור פנים ובעיקר הנחיות איך לעשות את זה נכון, יפה ובטוח.

 לחטא את המברשת

הדרך הנכונה לשמירה על היגיינה היא באמצעות  שטיפה וחיטוי של מברשות האיפור. איך עושים את זה? בעזרת מים ושמפו של שיער. ניתן אף להשרות את המברשות בכלי עם מים ושמפו אנטיספטי למשך 10 דקות. לאחר מכן שוטפים את השמפו בעזרת מי ברז זורמים. מייבשים את המברשת כשהשיער סחוט, כלפי מטה,.

איפור ירין שחף, צילום: יח'צ

 

>>> אך לארוז לחופשה בכלום מקום במזוודה? 

זהירות: פינות איפור קניונים

מוצרי איפור הם מוצרי היגיינה לכל דבר. אין להעבירם מאדם לאדם. נערות רבות מחליפות מסקרה ולעיתים גם שפתונים עם חברותיהן, מה שעלול להוביל לזיהום, הדבקות ולרגישויות שונות, מהרפס ועד גירוי אלרגני. אין לחלוק מוצרי איפור ובטח לא להצטבע בפינות איפור ציבוריות  שמיועדות לקהל הרחב הנמצאות בדרך כלל בקניונים או במסיבות רבות משתתפים.

איפור פג תוקף

כמו לכל מוצר, גם לתכשירי איפור יש חיי מדף. במרבית המוצרים מסומן תאריך התפוגה במקום בולט. איפור שפג תוקפו הוא מקור אפשרי לפצעונים וחשוב להשליך אותו בזמן. אורך החיים של מוצרי איפור עומד על שנה לשפתון, למסקרה – עד ארבעה חודשים, ולפודרה וצלליות – עד שנה וחצי. את המוצרים מאפסנים בתנאים נאותים (מקום קריר ויבש) ולא בארון האמבטיה, שם  קרוב לוודאי ספגו לחות, התחמצנו והפכו למצע לבקטריות. כל אלה מקולקלים ומסוכנים לשימוש.

איפור ירין שחף צילום: סער פסח

רק באישור משרד הבריאות

השווקים מוצפים במוצרי איפור זולים. רובם מיובאים מהמזרח הרחוק ולא עוברים כל תהליך רגולטיבי של המשרד. חשוב להיזהר ממוצרים אלה, שניחנו באיכות ירודה ואינם מומלצים בלשון המעטה. הם עלולים לגרום לדלקות וגירויים, וחלקם אף מכילים חומרים מסרטנים. חשוב לבדוק את התוויות את תאריך התפוגה, שכן במקרים רבים, מוצרים אלה פגי תוקף.

איפור ירין שחף, צילום: יחצ

והכי חשוב….

אחרי כל השמחה אל תשכחו להסיר את האפור ובטח לא לאפשר לילד לישון איתו,  מוצרי איפור גם הבריאים ביותר נטמעים בעור אם לא דואגים להסיר אותם לקראת השינה. יש להשתמש במטליות לוחות או מסירי איפור מקצועיים  ולמרוח קרם לחות כלשהו למניעת יובש והחזרת הלחות לעור.

איפור ירין שחף, צילום: סטודיו 'ירין שחף'

http://www.yarin-shahaf.com