עמוד הבית » התזמורת הסימפונית הצוענית עם דודו פישר

התזמורת הסימפונית הצוענית עם דודו פישר

התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט צילום BGSO
התזמורת, הידועה גם בשמה תזמורת "100 הכנרים הצוענים", היא הגדולה בעולם מבין התזמורות הצועניות כיום. התזמורת נחשבת כפלא מוסיקאלי, מנגנת ללא תווים וללא מנצח. בארץ תופיע לראשונה עם הזמר דודו פישר בקונצרט ייחודי המשלב מוסיקה קלאסית לצד מנגינות יהודיות וצועניות.

התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט תופיע לראשונה בישראל עם הזמר דודו פישר בקונצרט ייחודי המשלב מוסיקה קלאסית לצד מנגינות יהודיות וצועניות שיתקיים בין התאריכים 21-23 בנובמבר בחיפה, תל אביב וירושלים.

התזמורת הידועה גם בשם ״100 הכנרים הצוענים״, היא הגדולה בעולם מבין התזמורות הצועניות. מול הקהל בישראל תופיע התזמורת בתוכנית מיוחדת במינה, הכוללת פניני מוסיקה קלאסית וקטעים ידועים של פולקלור יהודי וצועני, והכל בעיבוד המיוחד של התזמורת המורכבת ברובה מכנרים וירטואוזים ובליווי כלי נגינה ייחודיים. בארץ היא תופיע בהרכב של כ-50 נגנים.

רבות דובר על הדימיון הרב בין המוסיקה היהודית והצוענית – ומכאן החיבור המתבקש לזמר הבינלאומי בעל הקול השמיימי, כוכב מחזות זמר ואגדה בחייו – דודו פישר.

השתתפותו של פישר בתוכנית עם התזמורת הצוענית מדגישה את הצליל הייחודי של התזמורת ואת הדמיון בין שני הסגנונות המוסיקליים.

פישר הוא אחד המוסיקאים הישראלים הפופולריים והאהובים בעולם, הוא זמר אוניברסלי – ששר מנעד רחב של סגנונות מוסיקאליים, שירים ביידיש ועברית, קטעים מרפרטואר אופראי ומחזות זמר, מוסיקה חסידית וקטעי חזנות, משחק בתיאטראות בארץ ובעולם, כולל תיאטרון "יידישפיל" המיוחד.

דודו פישר נחשב לשחקן הטוב ביותר שגילם את תפקידו של ז'אן ולז'אן במחזמר "עלובי החיים" (בברודוויי, בוסט אנד בלונדון ובארץ בתיאטרון הקאמרי).

התזמורת הצוענית מבודפשט הינה תופעה מיוחדת בעולם המוסיקה. היא מנגנת את קטעי הפולקלור הצועני לצד מוסיקה קלאסית של ברהמס, שטראוס, ביזה, מונטי וסרסטה – והכל בדרך הייחודית שלה – ללא תווים וללא מנצח. את תפקיד המנצח מבצע בתורנות אחד מסולני התזמורת.

עם זאת, הם מצליחים לנגן בתאום מלא תוך שינוי מהיר של סגנונות ומקצבים. הקשבה הדדית ותאום מיוחד בין המוסיקאים. בהרכב התזמורת הצוענית, מלבד כינורות, נמנים גם מספר ויולות, צ'לוים, קונטרבסים וקלרינטים. בנוסף התזמורת משלבת בנגינתה את הכלי הצועני הייחודי, הצימבלום, שמקנה למוסיקה גוון מוסיקלי עשיר וייחודי.

סיפור הקמת התזמורת מיוחד גם הוא: בשנת 1985 לאחר מותו של שנדור ירוקי – המוסיקאי הצועני המפורסם ביותר בהונגריה, הגיעו כל המוסיקאים הצוענים ללווייתו וניגנו יחדיו ככבוד אחרון לשנדור. כך נוצרה התזמורת הצוענית מבודפשט, שהפכה במהרה לפלא מוסיקאלי באירופה ובעולם כולו.

התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט צילום BGSO
דודו פישר
צילום ג'ראר אלון

מהביקורות בתקשורת:

" …אף תזמורת סימפונית בעולם לא מנגנת בצליל עסיסי כל כך, במרץ, וירטואוזיות ועוצמה כמו התזמורת הסימפונית הצוענית…"

(NRC Handelsblad-Amsterdam)

"…התזמורת הצוענית מבריקה בקצבים מטאוריים ווירטואוזיות עוצרת הנשימה…"

(Schwaebische Zeitung)

לכרטיסים

21.11, חיפה : אודיטוריום חיפה, בשעה 20:00

לכרטיסים: עונות חיפה 04-8629959/ 04-8401057/8

22.11, ת"א: בית האופרה- המשכן לאומניות הבמה, בשעה 11:00, 14:00 לכרטיסים: 03-6927777

23.11 , ירושלים: בנייני האומה, בשעה 20:30 לכרטיסים: 6226*

 מכירת כרטיסים גם בטלפון : 072-275-3221 או 3221* ובאתר בראבו

 

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה