עמוד הבית » זה הזמן לטיפול פילינג

זה הזמן לטיפול פילינג

דר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר צילום סטודיו
מה צריך לדעת לקראת עונת השיא בטיפולי פילינג לעור ?

הפילינג הוא הטיפול האסתטי הפופולרי של החורף, בו רבים מבקשים לחדש את העור, לטפל בכתמים, קמטים ובנזקי הקיץ, ולשוות לעור מראה צעיר ורענן יותר.  ימי החורף נוחים יותר לביצוע פעולות אלה, שכן הן מחייבות לרוב הימנעות מהשמש.

הפילינג  מיועד להצערת העור באמצעות  פציעה מבוקרת של רקמת העור בדרגות שונות. תהליך הפציעה גורם לעור להגיב בתהליכי ריפוי פצע, אשר יוצרים רקמה חדשה ומעודדים יצירת קולגן ואלסטין, במטרה לטפל ולמגר קמטים, כתמים, צלקות ובאופן כללי לשוות מראה רענן, אחיד וזוהר יותר. מסבירה ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר.

 עד לא מכבר כללו טיפולי הפילינג בעיקר את החומרים הכימיים. אולם בשנים האחרונות, ועם התפתחות המכשור האסתטי, ניתן לבצע פילינג וטיפולי חידוש העור על ידי מכשור מבוסס אנרגיה.

  • הפילינג הכימי – ניתן לביצוע ב 3 דרגות שונות: קל, בינוני ועמוק. הקל יכול להתבצע על ידי קוסמטיקאית, ואילו העמוק והבינוני, אך ורק על ידי רופא. פילינג כימי עמוק מבוצע אף בחדר ניתוח תחת ניטור לבבי.
  • עם כניסת המכשור הרפואי בשנים האחרונות, ניתן לבצע פילינג במכשור אסתטי מבוסס אנרגיה, כגון גלי רדיו, לייזר ו IPL. היתרון העיקרי שלהם טמון בהחלמה מהירה יותר מאשר פילינג כימי.
  • פילינג מכני – בשיטות ידניות כגון פילינג יהלום או זכוכית, מבוסס אף הוא על שיוף האפידרמיס על ידי הפעלת ואקום או ראש יהלום, והגירסה העמוקה שלהם מבוצעת על ידי רופאים.
  • פילינג נועד לחדש את העור ולשפר את מרקמו, בכלל זה טיפול בקמטוטים, כתמים, צלקות, נזקי שמש ואחידות הגוון. אולם יש לזכור שהוא לא מחליף ניתוח.
  • כדי להתאים את סוג הפילינג ועוצמתו, מומלץ ורצוי להיוועץ עם רופא מומחה. שכן, ישנם מצבים שבהם לא מומלץ לבצע פילינג בכלל, או מצבים שבהם תינתן עדיפות לפילינג מסויים. לדוגמא: לבעלי עור כהה, ישנה עדיפות לפילינג באמצעות מכשור, שכן, הם עלולים לפתח היפר פיגמנטציה.  ולהיפך, במצבי פיגמנטציה חריפה, ישנה עדיפות לפילינג כימי שיבטיח תוצאה טובה יותר.
  • טיימינג לביצוע פילינג – הדעה הרווחת היא לבצע פילינג בימי החורף בלבד. יחד עם זאת, פילינג קל או מכשורי, ניתן לבצע גם בעונות אחרונות תחת כללי זהירות מהשמש, קרם הגנה וכובע רחב שוליים. לעומתם, פילינג כימי עמוק יש לבצע רק בימות החורף.

פילינג מותאם אישית בידיים מקצועיות יניב תוצאה משביעת רצון של עור רענן, זוהר ונקי מכתמים, צלקות ונזקי שמש.