עמוד הבית » פסטיבל איכות למבוגרים בלבד

פסטיבל איכות למבוגרים בלבד

מארינה צילום: דניאל קמינסקי
פסטיבל ספרות עכשווית במשכנות שאננים ביום האהבה העברי - ט"ו באב

"למבוגרים בלבד" פסטיבל ספרות ושירה עברית עכשווית דיגיטלי במשכנות שאננים, יתקיים לראשונה ביום האהבה העברי הנחגג בט"ו באב.

אירועי הפסטיבל, כולם פתוחים לקהל ללא תשלום, יתקיימו בין התאריכים 5-6 באוגוסט 2020 ויעסקו בנושאי אהבה סוערים בשירה ובספרות העברית כמו תשוקה, רומנטיקה, תאווה, חושניות, גבולות, נאמנות ובוגדנות.

בין עשרות המשתתפים בפסטיבל, סופרים, משוררים, עורכים, מוזיקאים ויוצרים מתחומים שונים, ביניהם:  מאיר שלו, לוסי איוב, דורית רביניאן, מארינה מקסימיליאן, נעם פרתום, עודד וולקשטיין, אריאל הירשפלד, הילה אלפרט, נועה מנהיים, שהרה בלאו, שלומי חתוכה, יונית נעמן, תמר מור-סלע ועוד רבים.

במסגרת הפסטיבל תיפתח בגלריה דואק במשכנות שאננים בירושלים התערוכה  "גם אני ידעתי אהבה": תערוכת איורים ושירים המציגה פרשנות צעירה ומלאת תשוקה לטקסטים עבריים מימי שיר השירים, דרך זלדה ועד לשירה עברית עכשווית.  התערוכה היא פרויקט משותף של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, פסטיבל "אאוטליין" ופסטיבל "למבוגרים בלבד" והיא תוצג עד 24 באוגוסט 2020.

הפסטיבל נערך ביוזמת משכנות שאננים בירושלים. מנהלי הפסטיבל הם מוטי שוורץ, מנכ"ל משכנות שאננים וד"ר פולינה שטמלר והמנהלת  האמנותית היא שרי שביט.

כל המפגשים לפסטיבל פתוחים ללא תשלום וללא צורך בהרשמה, באתר

fest.mishkenot.org.il/only/home/a/main

תכנית פסטיבל "למבוגרים בלבד" במשכנות שאננים

מה בין עידן הקורונה לרומני מכתבים, היכן מתחבא הפוטנציאל הארוטי בשירה העברית, מה קושר בין מגדר, פוליטיקה ותאוות העונג בכתיבה, והאם מדף הספרים המקומי באמת התעורר בעקבות תנועת מי-טו?

יום ד', 05.08.20

19:00-18:00 תשוקה, נאמנות, הערצה ובוגדנות בשירת אלתרמן

פרופ' אריאל הירשפלד בוחן ארבעה שירים של נתן אלתרמן דרך פריזמת התשוקה, וחושף צד חדש של המשורר האהוב בהתייחסותו לאהבה.

20:00-19:00 על הפוליטיקה של הרומנטיקה

הסופרת דורית רביניאן והעורכת נועה מנהיים בשיחה על קווי גבול תודעתיים, מיניים וטריטוריאליים ברומן מעורר הפולמוס והמחשבה, "גדר חיה".

דורית רביניאן
צילום BY ISAAC SHOKAL.bak.

21:00-20:00 על כתיבה, אכילה ודעה קדומה

הסופרת שהרה בלאו וכוהנת האוכל הילה אלפרט בשיחה פתוחה (וטעימה) על טקסטים, כתיבה ואכילה. הן ינסו לברר האם יש קשר בין תאוות הכתיבה לתאוות הבישול, וכיצד ניתן להעביר ריחות וטעמים אל הדף הריק. השתיים גם יחשפו מה המאכלים הספרותיים האהובים עליהן ויבררו אחת ולתמיד: האם כדי לכתוב כמו שצריך, נדרש לחוש רעב או שובע?

22:00-21:00 כובעים מתחלפים: כתיבה קווירית בעברית

אם תתבקשו לבחור בחמישה גיבורים של ספרות קווירית עברית, סביר להניח שתתקשו לעשות את זה. האם יש לנו מסורת של ספרות קווירית, מה חשיבותה ומה מחכה לנו בעתיד? מבקר וכתב הספרות אלעד בר-נוי ישוחח עם הסופר יונתן שגיב ועם המשוררת והפסיכואנליטיקאית פרופ' דנה אמיר על חציית גבולות מגדריים בספרות העברית בת זמננו.

22:30-21:30 הפוטנציאל האירוטי

נשות התקשורת דנה פרנק ולוסי איוב ("כאן תרבות") יחזרו עם העורך עודד וולקשטיין למכתבים הגדולים של הספרות העברית: מאבות ישורון ודוד פוגל, דרך גיבוריהם של דויד גרוסמן ולאה גולדברג, השלושה יחשפו את סוד הקסם של המרחק הפואטי-אירוטי, ובעקבותיו את הנושאים הבוערים של השיח בין המינים.

דנה פרנק
צילום מיכאלה להט

יום ה', 06.08.20

19:00-18:00 החוש השביעי

כל יצירה ספרותית אהובה ומה שהיא מעוררת. הסופר מאיר שלו ופרופ' ליעד מודריק בשיחה על חושים, חושניות ואהבה בספריו.

מאיר שלו
צילום נדיה לנדאו

20:00-19:00 גופים מדברים

משוררים מדברים, גברים ונשים, על גופם, במילים: ברוכים הבאים למפגש עם הרבה רגש ושירה, שיער, קמורים וזיעה. המשורר שלומי חתוכה ישוחח עם המשוררים יונית נעמן, יעל גלוברמן, יצחק כהן ומימס וילמה על הקשר בין גוף, אירוטיקה והשפה העברית בשירתם.

22:00-21:00 המיטה שאתה ישן בה

"רומזים לנו שיש סקס אחר
טוב שמישהו יודע על זה" ("שיר קדמשנתי", יונה וולך)

הסופרת תמר מור-סלע (מחברת רב המכר "ערות" וסדרת הדוקו של 8 HOT) והסופר רון דהן (מחבר "בעל חיים" ורב המכר "מתעוררים") בשיחה אינטימית עם המשוררת נעם פרתום, על מה קורה לנו ולמדף הספרים העברי כשאנחנו מעזים לכתוב על מין.

תמר מור סלע
צילום נעה זני

22:30-21:30 אהבת משוררים

מארינה מקסימיליאן – יוצרת וזמרת וירטואוזית, זיקית מוזיקלית מרתקת, מגיעה למופע אינטימי חד פעמי במשכנות שאננים. במסגרת המופע, תנגן ביצועים ייחודיים לשירי משוררים ותעניק להם את "טביעת האצבע" המוסיקלית הייחודית לה.

4-24.8 : א'-ה' 10:00-18:00  – גלריה דואק, משכנות שאננים

 "גם אני ידעתי אהבה": תערוכת איורים ושירים

תערוכת שירים ואיורים המציגה פרשנות צעירה ומלאת תשוקה לטקסטים עבריים מימי שיר השירים, דרך זלדה ועד לשירה עברית עכשווית.

פרויקט משותף של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, פסטיבל "אאוטליין" ופסטיבל "למבוגרים בלבד" במשכנות שאננים. העבודות פרי יצירתם של סטודנטים בקורס "איור ככלי פרשני" בבצלאל, בהנחיית אורית ברגמן.

עורכים: שרי שביט ויקיר בן-משה

אוצרת: אורית ברגמן
מאיירים: מאור אהרון, שהם אליאב, נעמה בן נחום אברהמי, מוריה גוטליב, אתי גרשפלד, יעל ולובלסקי, עמנואל זילברשטיין, אביב חן, יובל יצחק, דור כהן, עדי מישורי, עידן מרינברג, אור סגל, נעה פלד, ולנטינה קלסולרי, מריה שבצוב, ג'וליה שרר.
משוררים: סיגל בן-יאיר, נתן זך, זלדה, חנוך לוין, יונית נאמן, דני נגר, דוד פוגל, אלישע פורת, יהודה עמיחי ופסוקים מתוך "שיר השירים".

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה