עמוד הבית » כיצד לטפל בחיות המחמד שלנו, בזמן הקרונה

כיצד לטפל בחיות המחמד שלנו, בזמן הקרונה

צילום באדיבות פורינה
לאור המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, הוחלט על הסגר ויציאה רק במקרים דחופים. אז כיצד נבטיח המשך טיפול מיטבי ובטוח בחיות המחמד שלנו.

נגיף הקורונה ובעלי חיים

ראשית, מספר עובדות שכדאי להכיר בהקשר לנגיף הקורונה וחיות המחמד שלנו. נגיף הקורונה, הנקרא בשמו הרפואי- covid19, מתפשט בקרב בני אדם בצורה מהירה. יחד עם זאת, ה- WHO, ארגון הבריאות העולמי, מציין כי עד כה לא נמצאה כל עדות לכך שהנגיף יכול להדביק חיות מחמד. כמו כן, לא נמצאה עדות לכך כי חיות המחמד שלנו מעבירות נגיף זה לבני אדם. בהתאם למידע זה, עד כה לא ניתנו כל הנחיות לגבי הגבלת מגע עם חיות המחמד הביתיות שלנו. יחד עם זאת, כן קיימת המלצה לאנשים אשר חלו בנגיף לצמצם מגע עם חיית המחמד שלהם בדיוק כפי שנדרש צמצום מגע עם אנשים אחרים. לחולים אלו מומלץ להעביר את אחריות הטיפול בבעל החיים לאדם בריא ובמידה והדבר לא מתאפשר- להתמגן בכפפות ומסיכה בעת הטיפול בחיית המחמד וכן להקפיד על שטיפת ידיים לאחר מגע בכלי האוכל ,המים וארגז החול.

הנה כמה טיפים פרקטיים שיעזרו לכם לעבור את התקופה:

  1. מעקב אחר הוראות– חשוב וחיוני בימים אלו לעקוב ולמלא אחר הנחיות משרד הבריאות לצורך שמירה על בריאותינו שלנו ובמקביל, לנסות ולשמר ככל האפשר שגרת חיים בריאה ומהנה של חיות המחמד הביתיות.
  2. מרכזי טיפול- חשוב לדעת כי גם במקרה של הסגר מלא, מרכזי הטיפול הוטרינרי מוכרים כבתי עסק חיוניים ולכן, יוכלו להעניק ייעוץ וטיפול כנדרש.
  3. אספקה– כדאי לוודא כי קיימת כמות מזון מספקת לתקופת ההסגר עבור כל חיית מחמד. במקרה של חתולים, מומלץ גם להצטייד בשק חול נוסף. במידה ובעל החיים שלכם מטופל בתרופות – מומלץ להכין מלאי של תרופות אלו. יחד עם זאת, רשתות השיווק יישארו פתוחות וניתן יהיה לרכוש גם שם מזון במקרה הצורך.
  4. טיולים יומיים– בעת הסגר, מותר לצאת לטיולים קצרים עם הכלב. זוהי הזדמנות טובה להתאוורר וכדאי לנצלה לפעילות גופנית הן של הכלב והן שלכם. עם זאת, מומלץ על בחירת שעות טיול בהן יש תנועת האנשים דלילה וכתמיד לשמור על מרחק של שני מטר מאנשים אחרים בהתאם להמלצות משרד הבריאות. כאמצעי זהירות נוסף, כדאי לשקול בימים אלו למנוע מאנשים זרים ללטף את הכלב בעת הטיול. כמו כן, כשאתם חוזרים הביתה מהטיול – זיכרו לשטוף ידיים עם סבון.
  5. מטפל חירום- במקרה ונדבקת בנגיף, יש כאמור לצמצם את המגע גם עם חיית המחמד. הטוב יותר הוא למצוא מטפל חלופי המוכר לבעל החיים עימו הוא יכול לשהות. במידה ולא ניתן-  אפשר להשתמש בשרותי פנסיון חם ואוהב. כמו כן, הכינו מראש דף המאגד את כל הפרטים החשובים שעל המטפל לדעת על חיית המחמד כמו מקומות טיול אהובים, שגרת ההאכלה , פרטים נדרשים על מצבו הבריאותי של בעל החיים וכן, פרטי התקשרות עם הוטרינר המטפל. רצוי ומומלץ להעביר עם הכלב את שק המזון שלו, המיטה וכן צעצועים אהובים, אבל לא לשכוח לנקותם היטב טרם ההעברה.
  6. משחקים– בשל קיצור משך הטיולים בחוץ, מומלץ להצטייד בצעצועים ומשחקים כדי לנצל את הזמן בבית, להפיג את השעמום של חיות המחמד (ושלכם) וכמובן גם לחזק את הקשר איתן. במקרה של כלבים שמפחיתים ביציאה מהבית, שמירה על תנועה היא חשובה, כך שחשוב לעשות איתם פעילות גם בתוך הבית, ולשחק באופן שיעזור להם לפרוק אנרגיה
  7. היגיינה– כתמיד מומלץ לשטוף ידיים לאחר ליטוף בעל החיים, מגע בכלי האוכל שלו וכן לאחר ניקוי ארגז החול.
  8. תזונה– חשוב לשמור על המשך הזנה מלאה ומאוזנת ובמידת האפשר על סוג מזון קבוע למניעת בעיות עיכול משניות להחלפת מזון. חשוב ביותר להתאים את כמויות ההזנה היומיות לרמת הפעילות הגופנית, וזאת בכדי למנוע עליית משקל בלתי רצויה ולשמור על מצב גופני תקין.

עשו לנו לייק בפסייבוק 

לסיכום, שינוי בשגרה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בשינוי בלתי צפוי ומיידי, הוא לא תמיד פשוט עבורנו ועבור חיות המחמד שלנו. עם זאת, היערכות מקדימה תסייע לכם בשמירה על סדר היום, בהקפדה על איכות החיים ותסייע גם לחבריכם הטובים לעבור את הימים הקרובים בקלות רבה יותר.

הכתבה באדיבות : ד"ר עינת יס וטרינרית מומחית לרפואה פנימית של חיות מחמד ויועצת לחברת פורינה ישראל

הוספת תגובה

הוספת תגובה