עמוד הבית » "עודני חולם"- תערוכה קבועה של האמן דוד ד'אור

"עודני חולם"- תערוכה קבועה של האמן דוד ד'אור

צילום יחצ
תערוכה קבועה מיצירותיו של האומן דוד ד'אור גלריית הורז ריכטר, יפו

"אני שב מתוך שנים של חלומות

ומרגיש מעט שביר ולא בטוח

רק הלב שלי נסחף אחרי הרוח

משם לכאן .

ומוצא אותך יפה ועקשנית

אך יודע שבפנים ליבך כמו מים

באדמת טרשים קשה מול השמיים

פתאום צומח עץ ". (דוד ד'אור)

התערוכה "עודני חולם"  מופיעה בגלריית הורז ריכטר ביפו העתיקה  בתערוכה מוצגות עבודות המפרקות את מושג הזהות, ומרכיבות אותו מחדש באופן ייחודי. היצירות משלבות מרחבי תוכן מורכבים היוצרים משחקי חלל וזמן, תעתועי זהות בטכניקות משולבות שכוללות ציור גוף, ציור על בד, צילום והדפסה על זכוכית.

חווית הצפייה בעבודות  מאפשרת לצופה התבוננות דינאמית מעמיקה והפיכתו לשותף פעיל באנרגיה העוצמתית של היוצר הקשורה גם במרכיבים השונים הגלויים והסמויים, חלקי גוף צבועים, קומפוזיציות משולבות אברי גוף וציור, זהויות של אנשים ספציפיים, ואובייקטים מדומיינים מצוירים, כל אלו מתנהלים כמחול אסתטי מורכב.

תהליך היצירה מתנהל  בחלל הנגרייה של אביו כאשר הוא אוחז בכלי עבודתו מעולם הנגרות , אלו יוצרים מרחב פעולה המחבר עבר אל ההווה. היצירה שולחת זרועות אל העתיד.

ברחוב פלורנטין המוכר ממחוזות ילדותו של דוד, מהדהדים  זיכרונות, מראות תחושות  וריחות אשר מבעבעים החוצה ופנימה.  שם בסטודיו יוצר דוד קומפוזיציות הבוחנות מחדש את האבחנות הקשורות לדמות, רקע, חוץ ופנים, נטוש ומטופל.

הדמות הצבועה ביצירתו של דויד מקבלת משמעות מקורית כאשר היא מהווה פרגמנט של קומפוזיציה.  הדמויות המגיעות באופן אקראי מהרחוב, כפעולה של משיכה פנימה אל הסטודיו,  עוברת תהליך של כיסוי וצביעה, מחיקה של זהות והרכבה מחודשת, הופעתה בציור יוצרת סיפור חדש מפתיע ולא שגרתי.

האמן  יוצר דינאמיקה ייחודית , דיאלוג חי עם הרחוב, שיח  של חומרים ושל רעיונות בחלל העבודה. המודליסטים הם בעצם  אורחים לרגע , עוברי אורח  המשמשים פרגמנט משמעותי בקומפוזיציה.

הסטודיו הפתוח ותהליך העבודה הייחודי מאפשרים לדמויות להיכנס ולצאת. זהו  תהליך עבודה דינאמי ומורכב המחייב שיח עם הדמויות המשתקפות מתוך התמונות אשר יוצרות מרחב התייחסות חדש המכיל מרכיבים של זהות ושל סיפור .הדמות הצבועה מולבשת קפואה על מצע ה"חיים" חדש.

דוד ד'אור אמן וצייר  אוטודידקט חי בגבעתיים ויוצר בתל אביב בסטודיו בפלורנטין, שם הוא מוקף ברגעים וזיכרונות ילדות מהתקופה שהמקום שימש כנגריה של אביו. הוא מציג תערוכות ציור בארץ ובעולם ומשלב את האומנות במקביל לקריירה המוסיקלית הבינלאומית הענפה שלו.

 

צילום יחצ

 

צילום יחצ
צילום יחצ
צילום יחצ

עודני חולם-  תערוכה קבועה  של האומן דוד ד'אור בגלריית הורז ריכטר

רח' מזל אריה 24 יפו העתיקה

שעות פתיחה: א'-ה' : 11:00-20:00, ו' 11:00-14:00

מוצ"ש -20.00-22.00

הכניסה חופשית לקהל הרחב!