עמוד הבית » בכורה ישראלית מצב הדברים L'état des choses

בכורה ישראלית מצב הדברים L'état des choses

מצב הדברים צילום אבישי פינקלשטיין
הביקורת בגרמניה משבחת: סרגיו אנטונינו יחד עם אבי קייזר הגיעו ליצירת מופת"” “גוף המגיע לשלמות" WAZ- Germany-מרץ 2019

"הגוף שלי, למעשה, הוא תמיד במקום אחר, הוא קשור לכל שאר האחרים בעולם, ולומר את האמת הוא במקום אחר מאשר בעולם." (מישל פוקו)

"מצב הדברים" היא עבודה המתבוננת על ההרגלים היומיומיים שלנו  והקושי לתקשר, ולוקחת השראה ממאמרו של מישל פוקו הגוף האוטופי, נוצרה ומבוצעת על ידי שני הכוריאוגרפים והרקדנים אבי קייזר וסרגיו אנטונינו.

מרכז היצירה הוא הגוף המנסה לבטא, לדבר, לנוע, מנסה להבין היכן הוא נמצא .

"הגוף הוא נקודת האפס של העולם, שבו השבילים והחללים נפגשים, הגוף נמצא בשום מקום."

האם אנו בנקודת ההתחלה או בסופה של הדרך הבנויה מרבדים גשמיים ורגשיים?

היכן היא נקודת האפס על אותו שביל?

חוסר היכולת שלנו להתנתק מהגוף (פוקו), מאלץ את שני הרקדנים להיות ההשתקפות האחד של האחר, ויוצר זירה של מצבים הומוריסטיים ועימות פיסי. בין רגעי אבסורד מצחיקים ועדינות שברירית חולקים השניים עם הקהל "פיסת חיים".

המוסיקה כ"שותף שלישי", יוצרת מרקם עשיר בין הקלאסי והעכשווי שנמצאים בשינוי מתמיד.

אבי קייזר וסרגיו אנטונינו חיים ויוצרים יחד מאז 2002 מתוכם שש שנים בישראל. מאחוריהם ניסיון עשיר של עבודה בתחום המחול עם עשרים עבודות קבוצתיות ושלוש דואטים שהוצגו ברחבי אירופה ארה"ב וישראל. שניהם ניהלו  משנת 2002 את המרכז למחול "הגג", בדויסבורג, גרמנייה כאשר הם אומנים אורחים של העיר והמוזיאון לפיסול מודרני לאמברוק. קייזר עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סוזנה לינקה כרקדן וכוריאוגרף ,ויצר עבודות בין היתר בקנדה ,ארה"ב ,סנגל ,האופרה של פאריס וציריך .

משרד התרבות הצרפתי העניק לו את תואר פרופסור למחול מודרני על סמך סמכותו הבין לאומית בתחום זה. אנטונינו הוזמן ליצור בביאנלה של ונציה, זכה בפרס סאכרוב, ויצר מספר עבודות עבור בית הספר היוקרתי  לאומניות פאולו גראסי במילנו.  קיבל את תואר המאסטר בתולדות האומנות באוניברסיטת לה סאפיינצה ברומא. ביצירותיהם  קיים דגש חזק על המקום , הזירה בה מתרחשים הדברים. בשנים האחרונות חלק גדול מעבודתם נעשית במרחב הציבורי בשיתוף עם ארכיטקטים וצלמים. אחד מהפרוייקטים המובילים שלהם  הקיים משנת 2009 הוא הדואט "במקום שלך" שמביא את הריקוד לביתם של האנשים, לכיתת בית הספר, למשרד העבודה או לכל חלל אפשרי אחר בו מתקיימת אינטימיות המאפשרת התבוננות אחרת בתנועה.

צילום אבישי פינקלשטיין
צילום אבייש פינקלשטיין

כוריאוגרפיה וריקוד: אבי קייזר וסרגיו אנטונינו

דרמטורגיה: סאלי אן פרידלנד

פס קול: פלוריאן וולטר

מצב הדברים- מופעי בכורה

13 ביולי 2019, יום שבת, בשעה 21:00

במסגרת תל אביב דאנס-

31 ביולי 2019, יום רביעי, בשעה 21:00

במסגרת חגיגות 30 שנה למרכז סוזן דלל-

12 בספטמבר, יום חמישי, בשעה 21:00

 המופעים מתקיימים במרכז סוזן דלל- יחיאלי 5- תל אביב-יפו

באתר :  www.sdc.org.il