עמוד הבית » "עוד אפשרות של ים"

"עוד אפשרות של ים"

Invasive species- עותק צילום יחצ
תערוכת צילום של האמן עמוס גזית

את חייו של אמן הצילום עמוס גזית אפשר לחלק לשניים – חייו מעל פני האדמה ואלו אשר מתחת למים. בארבעת העשורים האחרונים עובר גזית, מסע ארוך לשיקומו הפיזי והנפשי בעקבות פציעותיו הקשות: הראשונה, בה נפגע בראשו במהלך 2 פשיטות מעבר לתעלת סואץ במלחמת ההתשה ומאוחר יותר במלחמת יום הכיפורים כשבעקבותיה נפגעו יכולותיו המוטוריות בידו השמאלית וברגלו.

לצד האדמה החרוכה שנשארה מאחוריו, החברים שאיבד והתופת שחווה, בחר בחיים, השתקם  וגילה את יופיו של העולם התת ימי. הוא החל בעשייה של שימור, שיקום ופיתוח סביבה ימית טרופית – השוניות (ריפים) וחופי הים.

תהליך השיקום שלו כלל אין ספור שעות צלילה וריחוף בתוך השקט והקסם של הים כאשר לצד ולמרות ההרס וההשחתה שהוא מגלה בקרקעית הים ולחופיו, מתעד גזית  ברגישות מעוררת השראה, מאחורי עדשת המצלמה את יכולתו המופלאה של הטבע להשתקם וליצור מחדש החיים חדשים, מראות וצבעים.

יצירותיו המרהיבות הוצגו בתערוכות שונות על פני הגלובוס תוך שהן נושקות לעולמות העיצוב והאדריכלות.

יכולתו הטבעית של הים כנגד כל הסיכויים לעבור תהליך ריפוי עצמי של התגברות והתחדשות מהפציעות הקשות, הן סוג של תמונת ראי אמנותית לתהליך הישרדותו ושיקומו של גזית עצמו, כפי שהוא חווה מדי יום. במהלך השנים פעל עמוס כחבר בקבוצתseedislands  וארגוני שימור ומחקר נוספים, בעיקר במדינות בדרום מזרח אסיה ודרום הקריבים,

שם הוא מספק פתרונות טבעיים וסביבתיים לשימור ופיתוח הסביבה הימית ואלו החיים בה.

צילום יחצ
צילום יחצ

הצילומים בתערוכה שתתקיים בסינמטק תל אביב ב 12.12.2019 וב-3.1.2019 בתיאטרון ירושלים, מספקים מסע מרתק אל  החיים מתחת למים  אל שיקומו  של הים , דרך סיפורו של הטבע המייצר חיים חדשים ומתגבר על "מינים פולשים" (Invasive species) דוממים (פסולת אנושית המושלכת לים לדוגמא) כשלצידם צילומים של "מינים ילידים"

 (Indigenous species )היוצרים מחדש, בתהליכי ריפוי ושיקום טבעיים, מראות חדשים ומרהיבים.

אוצרת התערוכה : איריס אלחנני

הוספת תגובה

הוספת תגובה