עמוד הבית » תכנון הוצאות – הדרך שלכן לעבור את החופש הגדול בהצלחה!

תכנון הוצאות – הדרך שלכן לעבור את החופש הגדול בהצלחה!

צילום: UNSPLASH
בכל שנה הוא מגיע ובכל שנה משפחות רבות מוצאות את עצמן מופתעות מחדש – מה נעשה עם הילדים בחופש הגדול? איך נעבור את חודשי יולי אוגוסט מבלי לשבור תוכנית חיסכון? מאיפה נמצא את כל הכסף לקייטנות ולבילויים?

בניגוד לילדים הרואים את ימי החופש הגדול כחגיגה גדולה של טיולים, אטרקציות ובילויים אנחנו ההורים רואים אותו כ"בור ללא תחתית" של הוצאות שרק מצטברות ונערמות.

אך ניתן להתמודד עם אותו "בור כלכלי" על ידי תכנון. ממש כמו שמתכננים את הקייטנות של הילדים, את החופשות ואת הבייביסיטר בין הסבתות, כך ניתן גם לתכנן את ההוצאות הכלכליות הצפויות בחודשי הקיץ הקרובים. כל מה שזה מצריך מכן זה תכנון כלכלי נכון, והאמת היא שאתן תופתעו לגלות כמה נוח וקל לתכנן את ההוצאות מבלי לשנות את שגרת החופשה יותר מדי.

צילום:pexels

5 רעיונות לתכנון כלכלי נכון לקראת החופש הגדול

(ואפשר כבר להתחיל לתכנן את החופש הגדול הבא!)

העובדה שהחופש הגדול הוא אירוע קבוע בחיינו, אירוע החוזר על עצמו בכל 10 חודשים מאפשרת לנו להתכונן אליו בצורה מיטבית ומחושבת מראש בעזרת 5 רעיונות פשוטים וקלים ליישום:

  1. רישום ומעקב– מעקב מסודר אחר ההוצאות של החופש הגדול בשנת 2022 יעזרו לכם לתכנן את ההוצאות לחופש הגדול של שנת 2023. אין צורך לרשום רכישה של כל משקה קר שקניתם בקניון או כל פיצה שהזמנתם לארוחת ערב, אך בהחלט מומלץ לרשום את ההוצאות הגדולות כמו חופשות (בארץ או בחו"ל), כרטיסים להצגות או מופעים, עלויות של קייטנות ועוד. לאחר שתדעו כמה הוצאתם במהלך חודשי הקיץ בשנת 2022, תוכלו לחלק את הסכום ל- 10 חודשים ובכל חודש לשים בצד סכום כסף יחסי. בעתיד, כשחודשי קיץ 2023 יעמדו בפתח כבר יהיה ברשותכם חלק נכבד מתקציב ההוצאות ולא תצטרכו לדאוג בגלל "שהכל יורד במכה אחת".
  2. לבחור בילויים התאמה– עבור משפחות רבות חודשי הקיץ הופכים להיות לתחרות עם משפחות אחרות. משפחות כהן נסעה למלדיביים, גם אנחנו חייבים. משפחת וייס טסה לקרוז, גם אנחנו צריכים. החוכמה היא לא להסתכל על מה עושות משפחות אחרות ולעשות כמותן, אלא להסתכל מה יגרום למשפחה שלכם לבלות וליהנות יחד. אולי אתם לא יכולים לטוס למלדיביים, אבל אתם יכולים לבלות בכל שבת בבוקר בים או בבריכה העירונית. היכולת לבחור בבילויים המתאימים לאופי המשפחה ולא כאלה המתאימים לציפיות של הסביבה תאפשר לכם לנצל את תקציב ההוצאות בצורה מיטבית.
  3. ליהנות גם מהאירועים הקטנים– בחופש הגדול אנחנו תמיד מחפשים אחר הפעילות הגדולה, זו שמגיעה מחו"ל, זו שתהיה רק פעם בשנה, זו שלא רואים שאף מקום אחר אבל אפשר ליהנות מאוד גם מפעילויות בתוך הקהילה כמו הצגה במתנס השכונתי, שעת סיפור בספרייה העירונית או פסטיבל מקומי. לא כל פעילות בחופש הגדול חייבת להיות הפקה גדולה, אפשר ליהנות גם באירועים קטנים וקרובים לבית שלרב אינם עולים כסף או כוללים תשלום סימלי בלבד.
  4. לחשב את האוכל בצורה נכונה- אחת מההוצאות הגדולות של החופש הגדול היא כמובן רכישה של מזון ודברי מתיקה. נצלו את ימי החופש על מנת ללמד את הילדים כיצד לערוך קניות בסופר, איך להשוות בין מחירים של אותו המוצר ואיך להכין אוכל בבית. למה להזמין פיצה אם אפשר להכין אותה בבית? למה לקנות עוגיות שוקולד צ'יפס אם אפשר להכין אותן בבית? כאשר מכינים אוכל בבית, מוזילים את העלויות ואף נהנים מזמן איכות משפחתי ביחד.
  5. צרו לכם זמן איכות משפחתי – תוכלו לרכוש הרבה חומרי יצירה ולבלות בבית בהוצאה קטנה יותר, בועות סבון בחצר, משחקי חברה, קלפים וכל הפעילויות שאנחנו הינו עושים בתור ילדים קטנים וחזרו בקורונה. זמן איכות משפחתי לא עולה כסף אבל שווה המון!
צילום:pexels

ביליתם, נהניתם וצברתם חוויות- במקום להסתכל על החופש שעבר כהוצאה כספית ולהתלונן על כמה הוצאתם, הסתכלו עליו כתקופה שעוברת מהר ולא תחזור ולכן תיהנו ממנה כמה שניתן. במקביל, זכרו את חמשת הטיפים לחופש הגדול של שנה הבאה כי הוא יגיע מהר יותר ממה שאתם חושבים.

המידע באדיבות איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה