עמוד הבית » חמים וטעים,מפגשי ספרות וקולינריה

חמים וטעים,מפגשי ספרות וקולינריה

אסף גרניט צילום מרב בן לולו
משכנות שאננים מציגים - שיחות אינטימיות על אוכל ופואטיקה, מחאה ואהבה

זה לא כל כך נעים לראות מסעדות סגורות. הגעגועים לשיחה אמיתית על כוס יין ולהנאה הפשוטה שבאוכל טוב ובמפגש עם חברים, הובילו אותנו לצאת לשטח ולהפגיש סופרים וסופרות עם אנשי קולינריה מן השורה הראשונה. צילמנו אותם במקומות שבהם הכול מתרחש: במסעדות הסגורות, במטבח ובגינה הביתית. הצטרפו אלינו למפגשים פתוחים , כנים וחד פעמיים על הקדרה המבעבעת שהיא נפש האדם.

מפגש ראשון: יום שלישי 1.12 בשעה 20:30

הסעודה הראשונה: צרויה שלו ואסף גרניט

צרויה שלו היא אחת הסופרות הישראליות המצליחות ביותר בעולם כיום. עלילות ספריה מתחוללות בימינו אלה, אך שואבות רבות גם מן ההיסטוריה, מן המקרא וממיתוסים קדומים. אסף גרניט, מהשפים הבולטים בארץ, סופג השראה מהמטבח הירושלמי המסורתי. כמו שלו, גם הוא שוזר יחד עבר והווה לכדי סיפור שלם ומהודק, עכשווי ופיוטי. שלו וגרניט ישוחחו על המטבח ועל האוכל הירושלמי, יחלקו זיכרונות משותפים ויטעמו קובה טבעוני שיכין גרניט.

צרויה שלו צילום נעמי טוקטלי

מפגש שני: יום רביעי 2.12 בשעה 20:30

הצד שעליו מרוחה המחָאָה: רוני סומק ואביבית פריאל

רוני סומק הוא משורר ואמן. אחד מסודות קסמה של שירתו הוא קרבתה המיידית למציאות – סומק הוא גם פעיל חברתי ופוליטי ושיריו מרבים לעסוק במעמדות, בפערים ובשסעים בחברה הישראלית. אביבית פריאל היא שפית מעוטרת ומן הדמויות הבולטות ביותר במחאת המסעדנים. היא מתמחה באוכל ים תיכוני מסורתי בשילובים מודרניים. השניים ישוחחו על מחאת המסעדנים ומחאתם של משוררים, ירימו כוסית של עראק ויסעדו את לבם בריבוליטה שתכין פריאל – ארוחת פועלים ים תיכונית פשוטה ואמיתית.

אביבית פריאל צילום אילן ספירא

מפגש שלישי: יום חמישי 3.12 בשעה 20:30

על צמחים ואנשים: מאיר שלו

מאיר שלו יארח אותנו בביתו שבעמק יזרעאל, לצפות בחצבים הפורחים שבגינת הבר הידועה שלו ולשוחח על הגינות של פעם, על המיתוס של החקלאות העברית וההתיישבות העובדת ועל מה שעשתה הציונות לטבע הישראלי. שלו יקריא תיאורי אוכל מספריו ויבשל פסטה בחמאה, מתובלת במרווה טרייה מן הגינה.

מאיר שלו צילום נדיה לנדאו

מנחה: רונית ורד. עורכת: לירן גולוד

כל ערב ב-20:30 | Facebook | הצפייה חופשית

https://bit.ly/3nMgrPO

הוספת תגובה

הוספת תגובה