עמוד הבית » “האלבום החדש שלי משקף את השבר שיש בתוך הנשמה שלי מאז שהעולם התהפך. עכשיו זה שלכם”

“האלבום החדש שלי משקף את השבר שיש בתוך הנשמה שלי מאז שהעולם התהפך. עכשיו זה שלכם”

שי המבר, צילום: ורד גרנדיר
שי המבר השיקה במוצאי שבת את האלבום החדש שלה "עוד יום במזרח התיכון" שעוסק לא מעט במציאות המורכבת שנכפית עלינו תוך כדי החיים במזרח התיכון ובעל שמרבה לשרת במילואים אלא זהו גם יומן אישי מוסיקלי של הבחירה לחיות בארץ. תוך כדי מופע בישרה לקהל במפתיע שהיא נושאת ברחמה את פרי אהבתם של ושל בעלה אלחר שנגעה בבטנה ואמרה: אני שרה בשניים. הקהל שאג בהתרגשות עימה וניכר היה שההתרגשות לא פוסחת על איש. היתה בבשורה על הריונה את ניצחון הרוח על החומר כשהבחירה בחיים ובדור המשך מנצחת את המלחמה והאובדן המשתקפים מאלבומה החדש ומשקפים התמודדות עם אובדן וכאב כחברה לצד בחירה בחיים.

שי המבר, בוגרת “בית הספר למוסיקה”  היא אותה ילדה שכולנו למדנו לאהוב באמצעות אותה תוכנית לגילוי כישרונות צעירים שבמהלכה נחשפנו לכשרונה הרב ובמהלך השנים גילינו שהיא לא רק ילדת פלא מוסיקלית והפכה ליוצרת רגישה, מוערכת וייחודית. כיום היא בת ה-27, וכששיתפה את הקהל ברגע האישי והמרגש, שזכה לתשואות חמות, עלתה אצל רבים המחשבה על הילדה שגדלה ותהפוך בקרוב לאמא בעצמה. במהלך ההופעה עלתה מירי מסיקה לביצוע שלושה שירים עימה ואמרה: “לא מאמינה שאת בהריון” ושיקפה גם היא את תדהמתה מכך שהילדה מבית הספר למוסיקה גדלה. מרגשים במיוחד היו הביצועים המשותפים שלהן ללהיטים של מירי. הראשון הוא “אף אחת לא תפסה את המקום שלי בלב שלך”  והשני הוא ביצוע מלא עוצמה של השתיים ל”עכשיו אתה חוזר בחזרה” שהוכיח באופן גורף ששי המבר מתמקמת אט אט בראש היוצרות הצעירות והמבטיחות של המוסיקה הישראלית כיוצרת מרשימה, סוחפת, ייחודית, צלולה ובעלת קול ייחודי.

שי המבר, צילום: ורד גרנדיר

 

הבשורה על הריונה שהגיעה במהלך השקת אלבומה השלישי והחדש “עוד יום במזרח התיכון” שמרה את הקהל בתדר של התרגשות לאורך כל המופע שהינו אישי וחשוף גם הוא.האלבום משקף ברגישות את השנתיים האחרונות אך נוגע גם בנקודות מטלטלות בהיסטוריה של עם ישראל. באמצעות האלבום שי מספרת סיפור אישי, מצמרר ועוצמתי. סיפורה של החברה הישראלית, סיפור של מדינה, סיפור של אזרחים ואזרחיות שהן גם נשות המילואימניקים בדיוק כמוה. שי סוחפת את הקהל שלה למסע  מוסיקלי מרתק, עשיר בדימויים, חושפת אותנו ללחנים יפיפיים, מוליכה אותנו לתכנים ולחנים קליטים על אהבה ומלחמה, על אובדן ועל פחד, על כאב ועל אי וודאות. שי המבר היא יוצרת מרתקת כי היא בוחרת לחשוף את עולמה הרגשי. היא  מאפשרת לקהל להציץ אל לעולמה המשתקף דרך המסכים, עולם של מלחמות דרקונים בהשפעת משחקי הכס ודמותה של חליסי, חיילים במדים, צלילה אל סדרות ארוכות בטלוויזיה תוך המתנה לאהובה שנמצא בעזה חודשים ארוכים והיא חרדה לשלומו וגם מתגעגעת כאשה צעירה שמצפה לאהובה. לקראת סוף המופע היא מבצעת בביצוע מצמרר את “החיטה צומחת שוב”  ומבשרת בין השורות שאנחנו בוחרים להשתקם מתוך הכאב כמו החיטה שצומחת שוב ומסמלת חוסן ביכולת של השיבולים לנוע מצד לצד ברוח  מבלי להישבר ולשרוד סופות וטלטלות קשות כפי שנדרש מאתנו כחברה.

ימין מירי מסיקה,שי המבר, צילום: ורד גרנדיר

>>> צרובה בעור…

לקראת סוף המופע היא מספרת לקהל על האלבום באמירה אישית וחשופה:  “כשאני מסתכלת על האלבום הזה, אני מרגישה שקרה לי משהו אחר. אני גם לא יודעת לומר עד הסוף באמת מה התפקיד של המוסיקה שיוצאת בתקופה הזאת. אני בעצמי עוד מתקשה לחזור להאזין כמו פעם. נעה בין הרצון להרגיש הכל ללא להרגיש כלום. אני לא תמיד בטוחה שיש מי שרוצה לשמוע עכשיו את החלק השבור של הלב כשהכל עוד מדמם. אני כן יודעת להגיד ששמתי בו את כל הכאב והפצע והיופי והאהבה והשבר שיש בתוך הנשמה שלי מאז שהעולם התהפך. עכשיו זה שלכם”.

אל תחמיצו אל האלבום החשוף והחשוב הזה ותנו לו להיכנס לכם ללב ולרפא אט אט את הפצעים שלנו כחברה.

ורד גרנדיר פרוכטמן – מגישת הפודקאסט ללטש את היהלום הפנימי