עמוד הבית » אפריקה שלא הכרתם – עם איילת ישראלי

אפריקה שלא הכרתם – עם איילת ישראלי

צילום: באדיבות איילת ישראלי
במפגש וירטואלי עם איילת ישראלי, אני שואל כדרכי בקודש 'היכן הכל התחיל', ונותן אפשרות לבחור את נקודת המפנה, אולי בחייה. איילת עונה מיד:

הכל התחיל לפני שלוש שנים כשעמדתי לחגוג את יום הולדתי ה-50 והבנתי שהנשמה שלי מחפשת עשייה שונה מכל מה שעשיתי בחיי עד עכשיו. בבוקר סגרירי אחד אני יושבת וחושבת מהי המתנה שאני יכולה לתת לאחרים, ל'שקופים', לאלו שמזלם לא האיר להם, איך אני מנצלת את כישרונותיי למען אחרים ומאתגרת את עצמי באותה נשימה ויוצאת מאזור הנוחות שלי. ואז, החלטתי לנסוע לאפריקה, לבדי, עם תרמיל על הגב, ולהתנדב בבית יתומים. משם הכל התגלגל להקמת עמותה ושינוי מסלול חיי.

מה שהוביל אותי בילדותי לגדול לאישיות יזמית הם שני דברים עיקריים: בטחון ואהבה. אהבה גדולה שהעניקו לי הוריי, ומהצד השני הבנה עמוקה שהכל אפשרי ותלוי במוטיבציה שלי.נתינה תמיד הייתה חלק מחיי, ותמיד מילאה אותי במשמעות עצומה, בשלב הזה של חיי הייתי ורציתי להפוך אותה כבר למקצוע.

צילום: באדיבות איילת ישראלי

יצירת רלוונטיות ויצירתיות נוצרת כחלק מתהליך זורם של אמונה בעשייה ולמידה יומיומית בדרכים מגוונות של מה עובד, מה מביא לשינוי, מה מתאים בכל תרבות ומה אמיתי ופשוט .נקודת המפנה שלי הייתה כשהבנתי שהחיים הנוכחיים שלי כבר אינם משרתים את הרצון העמוק של הנשמה לעשייה אחרת, שונה, משמעותית שלא קשורה במושגי הצלחה של העולם המערבי .

התעוזה והאומץ מגיעים מביטחון עצמי ואמונה עצמית והתגלו יותר ויותר לאורך המסע והתהליך בו עברתי בתוכו. פחדים תמיד קיימים, שיקרו דברים לא צפויים, שאהיה בסכנה, שלא אצליח לגייס תרומות לפרויקט, שמשפחתי תפגע מהפעילות שלי…לא חסר…אבל בסדר, אני נותנת להם לבוא ומשלחת אותם לדרכם חזרה. האמונה שלי חזקה ואני מבינה שהם מגיעים כדי לשמור עליי.

צילום: באדיבות איילת שומרוני

לחיות על הקו ישראל-אפריקה זה לא פשוט, אבל לשמחתי הבנות שלי גדולות ובעלי מאוד תומך בעשייה שלי, אני ברת מזל. השנה 'נתקעתי' באפריקה 65 יום בגלל ש'סגרו את השמים', זה לא היה פשוט אבל עברנו את זה. אין ספק שכדי לשלב משפחה וקריירה כזו יחד, צריך רוח גבית והרבה אופטימיות.

האם בארץ מיישרים קו עם מה שקורה בעולם? לצערי לא תמיד. יש הרבה מקרים שאנשים חיים פה בבועה, ומעדיפים לא להסתכל החוצה. תלוי במה מדובר. בימים אלו של קורונה אני ממשיכה את גיוס הכספים לעמותה, ומנהלת את כל פעילות העמותה והקשר עם היתומים והמקומיים הקשורים לפעילות.

העצה הכי טובה שקיבלתי – (הרמב"ם) כשאני עוסקת בנתינה, לחשוב תמיד איך להעניק לאדם את מתנת העצמאות, לפתח באדם עני את היכולת להטיב עם עצמו, בעצמו! הדבר שגורם לי הנאה במקצוע הוא לשנות לטובה את חייהם של ילדים שנולדו למציאות קשה בעל כורחם.השיא עוד לפניי.. .'פולה פולה' (לאט לאט בסוהאלית )

צילום: באדיבות איילת ישראלי

הערך שאני מביאה לשוק הוא ערך הנתינה לבני אנוש, שלא חשוב מוצאם ,דתם, צבעם, גזעם רק משום שכולנו אנשים. מה שמרגש אותי זה לראות את השינוי והאושר של היתומים שאנו תומכים ומעניקים להם השכלה בעמותה. סוד ההצלחה, אמונה עצמית שכל אדם יכול להיות השינוי אותו הוא מבקש בעולם.

טיפ למתחילים

תרגלו נתינה אמיתית, בתוך הבית שלכם, למשפחה, לקהילה שלכם, לחברים, לסביבה. ללא תרומה, ללא ציפייה, ללא שיפוט.

מה לא אסכים לעשות במסגרת עבודתי ? להפריד יתומים בני אותה משפחה ולתמוך רק בחלק מהם.

העבודה משפיעה על חיי החברה, כי אני נמצאת הרבה מחוץ לישראל, אז רק קשרי חברות עמוקים עומדים באתגר הזה, וכן יש פחות חיי חברה, זה מחיר שאני מוכנה לשלם.החזון שלי הוא להגדיל את הפעילות ולאתר עוד ילדים נטושים ויתומים ולשנות את מסלול חייהם על ידי הענקת השכלה וביטוח רפואי.

חשוב שאנשים ידעו שאני באופן אישי מאתרת ומלווה את היתומים שהעמותה תומכת בהם, שאני מאשרת כל סיפור וסיפור ושאני לא מוותרת, לא מתייאשת ולא רואה בעיניים עד שימצא פתרון ליתום או מקרים קשים שאני נתקלת בהם בפעילותי באפריקה.

איילת ישראלי מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' – הזמנתה להרצאה היא גם תמיכה בפעילותה המבורכת למען החברה  https://www.womenspeakers.online/

 

תגובה

הוספת תגובה

  • מדהימה אחת
    אישה השראה
    אור גדול המקומות חשוכים
    תודה עליך אהובה