עמוד הבית » בוגרי שנקר 2023 בתצוגת אופנה מרשימה

בוגרי שנקר 2023 בתצוגת אופנה מרשימה

דביר קסטלבאום צילום: רפי דלויה
תצוגת הגמר של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בהובלתו של ראש המחלקה אילן בז׳ה ובהפקתו של מוטי רייף, התקיים ב- 28 ביוני 2023, בבית המכולות, מחסן 3, בנמל יפו המתחדש.

התצוגה הונחתה ע"י השחקנית גל מלכה ולצד ליווי מוסיקה מקורית והופעה חיה של יוסי מזרחי. בכל שנה בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, מצליחים לבלוט עם הקולקציות וזוכים לשבחי המבקרים ותעשיית האופנה הבינלאומית. עבודות הגמר של בוגרי המחלקה מעלות על סדר היום סוגיות חברתיות וקיימות  לצד אמירה ביקורתית ואוונגרד עיצובי המשקף את רוח התקופה.

"עולם העיצוב נמצא בצומת דרכים רווי שינויים ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים בעלי השפעה על כולנו" לדברי אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר "קולקציות הגמר של הסטודנטים'ות לעיצוב אופנה בשנקר לשנת 2023 מדגישות את המעבר מהתעסקות בדקורציה ונושאים רחוקים, להתעמקות בחוויות אישיות, בדיקת רעיונות, חומרים ונושאים עכשוויים המקיפים את עולמם של הבוגרים. עבודות הסטודנטיות והסטודנטים מהוות מראה חזותית וחומרית למציאות המורכבת בה אנו חיים.

בעין בוחנת אך ביקורתית, בבחינה של הווה ותרבות מקומית אל מול נקודות בהיסטוריה האישית והקולקטיבית, בעסוק מגדרי וחיפוש אחר זהות מינית ובראייה הומוריסטית ואופטימית. במיוחד השנה  אנו קוראים לחזק את קבלת האחר, לעודד שונות תרבותית וחברתית, אנושיות, פלורליזם, הומניזם ולהמשיך לקדם את מגוון הבוגרים מכל גזע. מין, לשון ודת. אני מזמין אתכם'ן לבחון ,להרהר, לחשוב ולהנות."

תמה וניצן, צילום: רפי דלויה
שחר זוהר ושקד קדוש, צילום: רפי דלויה
צליל כהן, צילום: רפי דלויה
פארס בטחיש,צילום: רפי דלויה
לוטן זק,צילום: רפי דלויה
גאיה שפירא, צילום: רפי דלויה

בתצוגת האופנה הוצגו קולקציות המתמקדות בסוגיות חברתיות בוערות, בכניסתן של טכנולוגיות חדשות, ובחוויותיהם האישיות של הסטודנטים בתקופה הנוכחית. הקולקציות בוחנות את עולמם האישי- חוויתי של הסטודנטים, את המערכת יחסים המורכבת בין גוף לנפש והחופש למיניות ונזילות מגדרית.  העולם הווירטואלי שהפך לחלק מתעשיית האופנה מתבטא השנה בעיצוב לדמויות ממשחקי מחשב, דרך יכולות תרגום וייצור דימויים המעבירים רגשות על ידי בינה מלאכותית, ובחינת יכולות ייצור של מגוון חומרים שאינם טקסטיל. כל אלה מאתגרים את תוצרי הפרויקטים ומאירים מבט ליכולותיהם העתידיות של הסטודנטים.

השנה מלבד לקסטרו, תצוגת האופנה נערכת גם בחסות חברת סמלת, יבואנית פיאט 500  בישראל,הרכב האייקוני שעוצב בהתאם לסטייל איטלקי נועז, הוא חידוש חשמלי לרכב הפיאט 500 שיצא לעולם בשנות ה- 50, השילוב של אופנה ודגם ה 500 משתלב מדויק.

עוביידה דרייב, צילום: עדי סגל
סתיו ברוקמן,צילום: רפי דלויה
ניצן לוי, צילום: רפי דלויה
מאיה אהרון, צילום: רפי דלויה
דנה תודר, צילום: רפי דלויה
אסתר פרוכטר, צילום: רפי דלויה

 

לראשונה התצוגה השנתית נערכה בשלושה סבבים בבית המכולות שבנמל יפו. הנמל הפעיל העתיק ביותר בעולם, מתחדש במסגרת שיתוף פעולה בין עיריית ת"א לחברת "אתרים". במקביל להמשך פעילותו השוטפת של הנמל הכוללת דיג, חקר ביולוגי-ימי, פעילות של צופי-ים , בתי קפה, גלריות, מסעדות  ועוד.

התצוגה בחסות חברת קסטרו, חברת פיאט

חסות האיפור בתצוגה היא של  IL MAKIAGE – מאפרת ראשית דורין בר

חסות השיער Moroccanoil- אריאל אהרון R.E.L

הוספת תגובה

הוספת תגובה