עמוד הבית » העצמה של מלי כהן

העצמה של מלי כהן

מלי כהן צילום: פרטי

ספרי לי אך הכול התחיל?

מרכז "עצמה-לי" נבנה בשלבים. למעשה כבר מילדות בכל יום שישי בהדלקת הנרות עם אמי שהייתה בעצמה דמות מעוררת השראה, ראיתי מעין חזיון בו אני עומדת במרכז מעגל וסביבי אנשים רבים. בחזיוני ראיתי עצמי מעצימה, משפיעה ובעיקר מחברת כמה שיותר אנשים למשאבים שבהם, והם מעבירים את הכלים העוצמתיים שלמדו לאחרים. כך, נוצר עולם טוב יותר, בו אחד בונה את השני ויחד הופכים לאור חיובי גדול ועצום.

בסיום התואר השני שלי עברתי הכשרות אימון אישי ועסקי, הנחיית קבוצות ו-NLP על מנת לשכלל את עצמי ולהגיע ללקוחות במיטבי. התחלתי להעביר סדנאות העצמה ואימונים אישיים לארגונים, להורים ונוער שעוררו בכל המשתתפים השראה, ואז קרה משהו שהפך את הקערה.

לאחר לידת בני השלישי הפסקתי להרצות, נכנסתי לסוג של קיפאון, לאזור נוחות, או כפי שאני קוראת לו אזור "נכות", ומשהו בי כבה. כשבני הגיע לגיל חמש טסנו לברצלונה ובדרך חזרה תוך כדי המראה ראיתי כדורי אש ועשן יוצאים ממנוע המטוס. כל הנוסעים התחילו לצרוח ואני זוכרת שבאותם רגעים ראיתי מסך שחור גדול ובו אני מעצימה אחרים.

בנקודה הזו, הבטחתי לעצמי שאם נצא מזה בשלום, אתגבר על פחדיי ואשוב לעשות את מה שאני יודעת הכי טוב – לאמן, להרצות ולהדליק את אש החיים בעיניים שלי ושל האחרים, וכך היה. לאחר נחיתת חירום ניגשה אליי אם וביתה ושאלה האם אני מלי כהן. עניתי בחיוב והאם סיפרה שלפני כעשור הן השתתפו בסדנה שלי על סודות המוטיבציה ושפת הגוף, ושעד היום הן משתמשות בכלים שהענקתי למשתתפי הסדנה. באותו הרגע כל הנקודות התחברו ונפלה ההבנה שדברים לא קורים סתם.

צילום: פרטי

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית?

נולדתי למשפחה שהנשים בה מאוד משפיעות ועוצמתיות.  אני מאמינה שההון התרבותי הזה השפיע גם עליי.

מה משך אותך למקצוע?

האמונה שלכל אדם יש את כל הכלים להצליח אך לרובנו קיימות נקודות עיוורון ולכן קשה לאתר אותם בעצמנו. מאמן מקצועי למעשה מקצר עבור המתאמנים את הדרך באמצעות כלים מקצועיים ומדויקים שמחברים אדם במהירות למשאבים שלו ומהמקום הזה קל יותר לצמוח. אני יודעת שעשיתי את שלי כאשר אני רואה שהאש חוזרת לבעור בעיני אנשים שסייעתי להם להתחבר למשאבים האישיים שלו.

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?

אני מאמינה שהנכס הכי כדאי להשקעה ושהכי מניב הוא קודם כל עצמנו. לכן, אני דואגת לרכוש כל הזמן כלים חדשים, מקוריים ומדויקים. אני דואגת להמציא את עצמי מחדש ולהתאים את עצמי, ואת הסדנאות שלי לצרכי השוק והארגונים.

מהיכן התעוזה והאומץ?

מהמשפחה שלי שלימדה אותי שעל אדם להיות אקטיבי, לקחת אחריות ולהוביל עצמו למקומות ששואף להגיע. זה המסר שגם אני כאמא מעבירה לילדיי.

מהם הפחדים שבדרך?

פחד הוא בעיניי כמו נדנדה, יש תחושה של התקדמות אך למעשה עומדים במקום, לכן כשעולה פחד, אני מבררת האם יש מה לעשות. אם כן, אני מנסה להפוך את הפחד לדחף לעשייה וזה מרגיע את החשש. אם לא, אני משחררת באהבה. הכל בראש.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

יש לי משפחה מאוד תומכת שמבינה שאת הכלים האמיתיים לחיים לא בהכרח לומדים בבית ספר .

צילום: עצמי

מה את עושה בימים אלה של הקורונה ששבה אלינו ומסרבת לעזוב?

מאז הקורונה העברתי חלק גדול מהעסק שלי לאון ליין, מה שלשמחתי, מאפשר לאנשים מכל הארץ להיחשף לתכנים המעצימים.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

הדרך הטובה ביותר לנבא את עתידך היא ליצור אותו. כשאדם מצליח לגלות את הייעוד שלו ולתת אותו לעולם, זה סיפוק אדיר שלא יסולא  בפז.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

כשאני רואה איפה מתאמנים מתחילים ועם איזה אנרגיות מטורפות הם מסיימים אני יודעת שאני במקום הנכון והמדויק לי.

מה הערך שאת מביאה לשוק?

”כל אדם זקוק למאמן אחרת הוא מציב את היעדים שלו קרוב מידיי". אני חושבת שיש לי היכולת לראות ארגון או אדם בגובה העיניים, לתת יחס אישי, לאבחן באופן מדויק את המקום בו נמצאים ולתפור יחד איתם תכנית מדויקת עבורם. כל זה עם כלים חדשניים יצירתיים ומקוריים.

מה מרגש אותך?

כשאני רואה כמה אסימונים נופלים למתאמנים בסדנאות, וכשאני מקבלת פידבקים שהכלים שאימצו  שינו להם את החיים.

מה סוד ההצלחה שלך?

אותנטיות. כשאדם מודע לעצמו, לערכיו ולמשאביו, קל לו יותר להביא עצמו לידי ביטוי. לא סתם בחרתי במקצוע הזה. מבחינתי "הביטוי שלי זה הריפוי שלי".

מה לא תסכים/מי לעשות במסגרת העבודה?

לא אבטיח הבטחות ללא כיסוי. כל מתאמן או ארגון שנכנס לתהליך מולי יודע שאני נותנת 400 אחוז מעצמי להצלחת התהליך, אבל לטנגו צריך שניים.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

להמשיך לשדרג ולהגדיל פעילות של מרכז "עצמה לי", שיגיע לארגונים נוספים, להורים ונוער שרוצים להביא עצמם לרמה הבאה.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

אני אדם די ביישן ועד היום כשאני עולה על במה תמיד קיימת תחושת מבוכה, אבל מה שעוזר לי להתגבר היא הידיעה שמה שאני עושה והערך והכלים שאני מעבירה לאנשים, גדול הרבה יותר ממני.

 

מלי כהן מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' –www.womenspeakers.online

 

תגיות

תגובה

הוספת תגובה

  • מורה מחסד עליון. לא רק שלימדה את בני אנגלית כך שמלא להבין הגיע להקבצה א אלא שנתנה לו הרגשה של מסוגלות ובטחון. תודה