עמוד הבית » יתרונות הבריאותיים בגבינות טבעוניות

יתרונות הבריאותיים בגבינות טבעוניות

ארוחה טבעונית צילום משו משו
מחקרים רבים בתחום התזונה מצביעים על היתרונות שבהפחתת מוצרים מן החי בתזונה. ההיבטים המוסריים והאקולוגיים של תזונה טבעונית הם ברורים לרובנו.

עד לפני שנים לא רבות הבעיה המרכזית שניצבה בפני אלה הבוחרים להתנסות בתזונה טבעונית, הייתה האפשרויות הדלות לבחירה והקושי לגוון. אחרי הכל, כמה כבר אפשר לאכול ירקות, לחמים, וקטניות?

בשנים האחרונות חל מפנה משמעותי בהיצע המזון הטבעוני בחו"ל, ואחר כך גם בארץ. פתאום, אנחנו רואים בכל חנות מכולת תחליפי חלב מבוססי שקדים, סויה, ושיבולת שועל; תחליפי בשר מבוססים על סויה או טופו ועל פטריות איכותיות; ואפילו מגוון עשיר וטעים של גבינות טבעוניות, המאפשרות להכין כריך עשיר מן הצומח, עם גבינה טבעונית צהובה או מלוחה, פרוסות ירקות צבעוניים ופריכים, וממרח נפלא שיקשור ביחד את כל הטעמים.

למה מוטב לבחור גבינות טבעוניות – גם אם אתם לא רגישים ללקטוז או טבעוניים?

לא חייבים להיות טבעונים אדוקים, על מנת לבחור בריא יותר. הפחתה בכמות החלב הניגר ומוצרי החלב שאנחנו בוחרים לאכול – ביחד עם הקפדה נאותה על צריכה של כמות סידן שמתאימה לנו (בעיקר על פי המין והגיל) – עשויה לשפר את בריאותינו. החלפת הגבינות מן החי בגבינות טבעוניות תחסוך מן הגוף שלכם, בין השאר:

  • את הכימיקלים, שאריות חומרי ההדברה והאנטיביוטיקה המצויים בחלב.
  • את השומן הרווי מן החי והכולסטרול המצוי במוצרי חלב, בעיקר אלה באחוזי שומן גבוהים.
  • את האלרגיות שחלבון החלב עשוי לעורר – במערכת הנשימה (ליחה), ובעור.
  • את הפרעות העיכול שהחלב גורם להן אצל אנשים מסוימים.
  • את המחלות הקשורות מחקרית בצריכה גבוהה של חלב ומוצריו: מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, סוכרת מסוג 2, קטרקט (ירוד) ואחרים.

הגבינות הטבעוניות – שפע של יתרונות בריאותיים

אחד היצרנים הבולטים בשוק של גבינות טבעוניות איכותיות הוא המותג "משומשו", עם מגוון סוגים של גבינות טבעוניות, בהן גבינה צהובה 18% שומן וגבינה צהובה 9% שומן, גבינה בסגנון גאודה, גבינה מלוחה 16% שומן, גבינה מלוחה 5% שומן ואף מעודנת לאפיה בטעם ריקוטה.

הגבינות עשויות בעיקר שמן קוקוס ושמנים מן הצומח, בתוספת של עמילנים ותבלינים.
היעדר הרכיבים מן החי בגבינות הטבעוניות משמעו 0% כולסטרול. הגבינות מכילות שומן רווי שמקורו בשמן הקוקוס והקנולה. שמן הקוקוס הינו שומן רווי מסיס במים ובעל מבנה שונה, שאינו גורם להצטברות של פלאק בדפנות צינורות הדם, הוא משפיע על איזון של סוכר בדם, הגברה של קצב חילוף החומרים בגוף, ואפילו על הפחתה ברמות הכולסטרול.

בסדרה זו של גבינות מצאנו תכולה גבוהה של סידן (700 מ"ג לכל 100 גרם), ושל סיבים תזונתיים.

המלצת השף – בחרו בריא

זמינותן והטעם העשיר שלהן, הופכים את הגבינות הטבעוניות שתמצאו בכל מדף במכולת, לבחירה בריאה ונבונה יותר עבורכם ועבור הילדים. גם אם קשה לכם לוותר לחלוטין על כל מוצרי החלב שאתם צורכים – המעבר לגבינות טבעוניות בכריך לעבודה או לבית הספר הינו מעבר מומלץ, שיספק רכיבים תזונתיים הכרחיים לגוף, ויחסוך ממנו את החסרונות שבצריכת מוצרי חלב מן החי.

המאמר באדיבות : עומר גלעדי, הרבליסטית קלינית ומטפלת פרא-רפואית

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה