עמוד הבית » קבלה- זה גם שם המשחק!

קבלה- זה גם שם המשחק!

צילום:pexels
בזוגיות פרק ב כשלא גרים יחד, והמפגשים על בסיס זמן פנוי לשני הצדדים, חווים בעיקר את הצד היפה והנעים של הזוגיות. מבושמים אחרי מקלחת, מניחים בצד כמה שאפשר את רעשי הרקע, הילדים, הנכדים, העבודה, מפנים מקום ראוי למערכת היחסים.

אנו מספיק בוגרים בגיל ובניסיון חיים לרצות להשקיע בקשר הזוגי שלנו, באם קשר טרי או עטור שנים. וגם שכשמשילים ומקלפים אנו את השכבות והאיפור, זה בשלב שאנו חשים נינוחים בקשר ובסיטואציה. תחושה של הדדיות. של נתינה וקבלה משני הצדדים. כל אחד נותן בתחום החזק שלו. עד עתה נשמע מוכר? ומה קורה כשהאיזון משתנה? מה קורה שצד אחד הופך פתאום לנזקק?

אחרי ארבעה חודשים של זוגיות אני מוצאת את עצמי מתעופפת בחדר שינה שלי, על הכתף ושוברת אותה. בסך הכול נתקלתי ברגל של המיטה, לא היה מתוכנן. ביום בהיר מוצאת את עצמי מוגבלת וצמודה למיטה ללא יכולת תנועה. לא אכנס לתסריט החרדות והכאב, לפחד וחוסר האונים שעטפו אותי. אלא להבנה שאזדקק לעזרתו יותר מתמיד. ואני- הפריק קונטרול, האסתטית, שמקפידה להריח טוב ולהתלבש כראוי, מבינה שהסטטוס הולך להשתנות. שאני הולכת לוותר לא מבחירה אישית על ההילה הסקסית שלי. שהזוגיות הזו הולכת להשתנות. בהנחה שאם הוא לא יפרוש מהמרוץ- הוא יהפוך לאביר שמציל את הנסיכה. טוב, קצת קשה לי לראות את עצמי נסיכת יופי במצב הנתון. בלתי אפשרי לתפקד לבד עם יד אחת.

צילום: pexels

החיים מביאים אותנו שוב ושוב להבנה שלהיות בשמחה ואופטימיות זו בחירה והחלטה. זה לא קל אבל אפשרי. הרי לא יכולה לשלוט במה שקורה לי, יכולה לשלוט רק בתגובות הרגשיות שלי למה שקורה. החלטתי להרפות תפיסות מחשבה ודאגות. הרשתי לעצמי להיות נסיכה. ההבנה שמגיע לי כעת לקבל. לקבל בלי להרגיש שעושים לי טובה או לחוש אבן על המצפון. לקבל משום שזה בסיס נוסף במערכת זוגית וחברית. מגלה שהצד השני מרגיש מוערך בזה שאני מאפשרת לו לתת לי.

צילום:pexels

הוא עוזר לי ואני משיבה לו במילים מלאות הערכה וחיוך. בהתחלה אני מנחה אותו למה אני באמת זקוקה, הוא לא יכול באמת לדעת וחבל שהאנרגיה שלו תתבזבז על ניחוש ותהייה. עם הזמן הוא מבין מה עושה לי טוב. הוא יודע בתוכו שאם זה היה הפוך- גם אני הייתי עבורו. אנו מגלים אחד את השני לעומק בזמנים לא שיגרתים. הרי חברות, נתינה, רגישות לאחר ודאגה זה לזו היא תשתית כל מערכת בריאה. בין אם זוגית ובין חברית. אגב גם טיסה לחו"ל יחד מאפשרת היכרות מהירה עמוקה. אין מושלם ולכן בוחרת להתמקד בתכונות הטובות שבו. כן, גם אני לא מושלמת…

צילום: pexels

חג חירות זוגי בעיניי הוא לאפשר לפרטנר שלנו להיות הוא עצמו. ככל שירגיש שאנו מקבלים אותו ללא ביקורת- הוא ירגיש אהוב ויעניק מעצמו יותר.

חג חירות שמח לכולם,
רונית נוביק

הוספת תגובה

הוספת תגובה