עמוד הבית » מסיבת הבסטיליה הצרפתית

מסיבת הבסטיליה הצרפתית

צילום: רפי דלויה
חגיגות הבסטיליה, הידועות גם בשם "יום המהפכה הצרפתית", הוא אירוע מרהיב של השגרירות הצרפתית בישראל. הן מתקיימות מדי שנה ב-14 ביולי, במסגרת החגיגות הלאומיות של צרפת.

גם השנה השגרירות הצרפתית בישראל חגגה את יום הבסטליה במעון השגריר של  מר אריק דנון ורעייתו. הצרפתים חוגגים את האירוע מאחר והוא מסמל את סמל המדינה. כאשר נכנסים למעון המפואר, עולה לך רק תחושה אחת  זהו אירוע עוצר נשימה. המקום מלא בקוקטיילים על מגוון צבעים וטעמים, כוסות היין האדומות והלבנות מתנפחות מבין ידיים מלאות בשמחה.

צילום: רפי דלויה

 

צילום: רפי דלויה

לדברי מר אריק דנון: אני נרגש שהלילה מסמל את החגגית הבסטליה האחרונה שלי כנציג שגריר צרפת ובכלל בריירה הדפלומטית שלי, אני מברך את כל החברות וצוות העובדים בשגרירות על המסירות והסחר שהמריאו לגבהים, אתם תהיו בליבי. אני ואשתי מריה מאחלים יום עצמאות שמח"

בסיום דבריו של מר אריק  דנון המנון החל לשיר את ההמנון  הצרפתי, "המרסייליז", הוא ההמנון הלאומי של צרפת. הוא נכתב על ידי רוזי דה ליילד בשנת 1792 ונקבע כהמנון הלאומי של צרפת בשנת 1879.ההמנון מורכב מ-8 שורות ו-9 פסקים, והוא מתרחש בפועל כשירת צעדה.ולאחר מכן שרו את ההמנון של ישראל.

הגיעו לחגוג את יום הבסטיליה : שגרירים, קונסולי כבוד, דיפלומטים, אנשי תעשיה, אנשי עסקים, אורחים.