עמוד הבית » נשיא המדינה בפגישה עם נשיא ארצות הברית

נשיא המדינה בפגישה עם נשיא ארצות הברית

צילום: Chris Kleponis
נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש היום, יום שלישי, כ"ט בתמוז, 18 ביולי, עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בבית הלבן. עם הגעתו התקבל הנשיא על ידי ראש הפרוטוקול של ארצות הברית, רופוס גיפורד ולאחר מכן חתם בספר האורחים המסורתי שבחדר רוזוולט.

נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן: ״אדוני הנשיא, ברוך שובך! ברוך שובך לוושינגטון וברוך שובך לבית הלבן. היינו יחד בישראל, ועכשיו אנחנו יחד כאן, יש לנו נושאים רבים לדון בהם, אתה יודע שאהבתי לישראל היא עמוקה וארוכת שנים, וכפי שאני אומר לעיתים קרובות אם ישראל לא הייתה קיימת היינו צריכים להמציא אותה. 75 שנים- קשה להאמין. זוהי ידידות שאני מאמין שאינה ניתנת לשבירה, ויחד אנו עובדים על יצירת אינטגרציה ויציבות במזרח התיכון. זוהי עבודה קשה, ויש עוד עבודה רבה לפנינו, אבל חלה התקדמות. שנה שעברה ארגנו את הכנס הגדול ביותר של ערבים וישראלים, שהתקיים בעשור האחרון, הקמנו את הגבול הימי בין ישראל ללבנון- דבר שאנשים חשבו שמעולם לא יקרה. פתחנו שטח אווירי לישראל מעל ערב הסעודית ועומאן, וקרבנו ישראלים ופלסטינאים בשארם א- שייח׳.

כפי שאישרתי לראש הממשלה נתניהו אתמול, המחויבות של ארצות הברית לישראל היא איתנה ויציבה ואנו מחויבים גם להבטיח שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, אז יש לנו הרבה על מה לדבר, אבל שוב- ברוך הבא.״

צילום: Chris Kleponis

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: ״תודה לך אדוני הנשיא, נפלא לראות אותך שוב, אני מביא איתי מסר של ברכה ותודה בשם כל עם ישראל ומדינת ישראל, מכל צידי המפה הפוליטית, כולם מביעים ידידות עמוקה והוקרה רבה לך.

כמו שאמרת, אנו כמעט 50 שנה מאז שנכנסת לפוליטיקה ותמיד עמדת לצד מדינת ישראל ועם ישראל בכל-כך הרבה נושאים. שמחתי לשמוע על שיחתך עם ראש הממשלה נתניהו שהתמקדה בשיתוף הפעולה הצבאי שלנו, כי יש לנו אויבים שלפעמים טועים לחשוב שהעובדה שיש בנינו מחלוקות מעפילה על הקשר שלנו. ואני מאמין שאם הם היו יודעים כמה שיתוף הפעולה בינינו צמח בשנים האחרונות והגיע להישגים חדשים, הם לא היו חושבים כך.

אני רוצה גם להודות לך אדוני הנשיא על כך שאתה שואף ליותר ויותר אינטגרציה ושיתוף פעולה באזור ועל כך שאתה מחפש שותפים נוספים לשלום עם ישראל ומטפל בכל-כך הרבה נושאים אזוריים יחד.

לבסוף אדוני הנשיא, אני יודע שדיברת על כך, ואנו נדון בזה גם- המצב הפנימי בישראל. כפי שאתה יודע, אני כאן ואני שמח להיות כאן, ומחר אדבר מול מושב משותף בקונגרס, שהתכנס במיוחד לחגוג את 75 שנות עצמאותה של מדינת ישראל, יחד עם זאת ליבי ומחשבותיי נמצאים בישראל, בויכוח הסוער שהוא גם מייצג את הדמוקרטיה הנפלאה שיש בישראל. תן לי להיות ברור- הדמוקרטיה בישראל חזקה, איתנה ונחושה.

צילום: Chris Kleponis

אנו עוברים קשיים, אנו נמצאים בעיצומו של ויכוח סוער, ברגעים מאתגרים, אבל אני מאמין באמת ובתמים ואומר לך אדוני הנשיא- כפי שאמרתי זאת כראש מדינת ישראל: אנו תמיד צריכים לחתור למציאת פתרון חברי ומוסכם, ואני מסכים איתך על כך. אני פועל גם ברגעים אלו, באמצעות אנשיי במטרה למצוא פתרון ולצאת מהמשבר הזה בצורה הולמת. תודה אדוני הנשיא על חברותך עם ישראל, אלוהים יברך אותך".

תגיות

הוספת תגובה

הוספת תגובה