עמוד הבית » קונצרט פתיחת העונה

קונצרט פתיחת העונה

יוסי מר-חיים. צילום גוני ריסקין
אנסמבל המאה ה-21 יפתח את עונת 2020-2021 שהיא עונתו ה-30 בקונצרט שיתקיים ב-5 בדצמבר. לאור מגבלות התקופה בשל מגפת הקורונה, ישודר הקונצרט באינטרנט באיכות הקלטה ושמע גבוהים. על הקונצרט ינצח אילן וולקוב שהצטרף העונה לדן יוהס, מייסד האנסמבל לתפקיד הניהול האמנותי של האנסמבל.

בתוכנית הקונצרט שלוש יצירות ישראליות בבכורה עולמית מאת המלחינים חנה אג'יאשוילי (הדהודים), בתיה פרנקלך (השאה), ויוסי מר-חיים (פניקס). הפסנתרן אמרי טלגם  יבצע שלושה אטיודים לפסנתר מאת המלחינה הקוריאנית אונסוק צ'ין (מספרים 6,5,1).

דן יוהס: "אנו מציגים בקונצרט זה שלושה דורות של מלחינים: בתיה פרנקלך היא הצעירה ביותר, סיימה את לימודיה באקדמיה למוסיקה בתל אביב וממשיכה ללמוד באוסטריה, חנה אג'יאשוילי, שהיא כבר דור הביניים ובשנים האחרונות פורצת יותר ויותר לתודעת הקהל, ויוסי מר-חיים, הוותיק ביותר, שיצירתו הוזמנה על-ידי האנסמבל לכבוד הגיעו לגבורות. לשלושתם סגנונות שונים ואנחנו גאים להביא שלוש בכורות בקונצרט אחד" ומוסיף כי "יצירותיה של אונסוק צ'ין, מלחינה קוריאנית המתגוררת בברלין, מבוצעות בכל העולם בזכות סגנונה הייחודי והאישי".

Ilan Volkov. Credit Astrid Ackermann

אנסמבל נחשב להרכב חלוץ בעולם המוסיקה הישראלי, והיה הראשון שביצע מוסיקה עכשווית באופן קבוע באולמות הקונצרטים. הוא תרם רבות להיכרות של הקהל הישראלי עם המוסיקה העכשווית תוך ביצוע בכורות של מלחינים ישראליים ושיתופי פעולה עם מנצחים ומלחינים רבים בעולם.

דן יוהס: "לפני 30 שנה קשה היה לדמיין שנגיע לרגע הזה, לעונת ה-30 החגיגית של אנסמבל. היו אלה שנים של התרגשות, מאבק והרבה סיפוק. אנחנו מודים למנצח הראשי שלנו ז'ולט נאג' שהיה אתנו ב-25 השנים האחרונות והיה גורם חשוב בהתפתחות . הוא מעולם לא ביטל קונצרט, אפילו כשהמצב הבטחוני היה בכי רע ורבים מסביב ביטלו.
החל מהעונה ז'ולט מפנה את מקומו למנצח הישראלי אילן וולקוב, שאף הוא נמצא אתנו כבר למעלה מ-10 שנים. ז'ולט ישאר עמנו בתפקיד המנצח האורח הראשי. אילן הנו מהמנצחים והמוסיקאים הנמצאים בצמרת העשייה המוסיקלית הבינלאומית ואנחנו מאד גאים ושמחים על נכונותו להצטרף לאנסמבל יחד הרכבנו תכנית מיוחדת לעונה חגיגית זאת".

אמרי טלגם.צילוםJean-Baptiste-Millot