עמוד הבית » בילי בסרגליק חוקרת אנושית ושליחה של אהבה

בילי בסרגליק חוקרת אנושית ושליחה של אהבה

בילי בסרגליק, צילום: רוית סהר
מזה 25 שנים נמצאת העיתונאית בילי בסרגליק באמצעי התקשורת ונחשבת לעיתונאית מובילה ומשפיעה.

תמיד היא היתה שונה בנוף התקשורת. חיפשה את הדברים הטובים וכיצד לעזור לא.נשים גם כשסיקרה שנים רבות חדשות והיתה על תחום הפלילים בעיתונות ובטלוויזיה.

לדבריה: "תמיד ליבי רגיש למצוקות של א.נשים ולכן גם דרכי הראיון שלי שונים לחלוטין מהרגיל. אני מביטה בעיניים, מקשיבה עמוק וערה לרגישות של המרואינים ". היא כתבה ב 7 ימים של ידיעות אחרונות, בהארץ, גלובס, במקומונים של שוקן את כתבות המגזין, עבדה בטלוויזיה בערוץ 2 וב 1 ערוץ 8 ובחינוכית במשך שנים ובשלל תוכניות, היתה שותפה ל 8 סרטים דוקומנטרים, הינחתה בטלוויזיה, וכיום היא עורכת ומגישה כבר 12 שנים את תוכניתה ברדיו "רק דברים טובים" על תדר 103.6.

היא מוסיפה: "שם הזה נבחר מתוך הרעיון שהכל זה לטובה. בתוכנית גם מומחים ייחודיים בתחומים שונים, גם תופעות, סיפורי חיים נדירים, יוצרים, אמנים והרבה רופאות ורופאים, מדע, תודעה ורוח. הרעיון הוא לשים תכנים שאינם עולים בהרבה מקומות עם דעות חדשניות וייחודיות. כל שיח גם אם הנושא נניח יחסים או אהבה, יטופל מזווית שונה לחלוטין ושיח מכבד אך עמוק, עצות פרקטיות וגם צחוק. מדובר בדיאלוג של המרואיינים עימי ואנו מגיעים למקומות נפלאים."

צילום: רוית סהר

את דרכה החלה בסרגליק, לפני שנים כששבה מסיבוב ארוך בעולם ולאחר לימודי תקשורת צנחה ישר לעולם החדשות לצד כתבות מגזינים ותמיד היו לה טורים אישיים בעיתונות. באיזה שלב לשנה וחצי עשתה הפסקה מהתקשורת ונכנסה לממסד ושימשה כראש מנהל נשים של עיריית הרצליה, שם יצרה חודש של פעילויות ועזרה בכל הקשת לנשים.

צילום:פרטי

בסרגליק ידועה כמי שמגלה א.נשים ורוב הסיפורים והמרואיינים שלה הם בלעדיים.היא עומדת חזק על הקרקע אך בהחלט גם מאמינה בתכנים רוחניים ובעולם החדש ונותנת לו במה למעשה היא הראשונה שהכמיסה תכנים של תודעה לתקשורת כבר לפני שנים רבות. היא עוסקת גם בתחום היחסים הבין אישיים והחיצוניים " בעיני הכל יחסים והכל יחסים" היא אומרת " עם עצמנו ועם האחרים. אני שמחה שהיום זה מקבל במה גדולה יותר. המון א.נשים מבולבלים, קשה להם עם עצמם ועם האחרים ובכלל עם כל העניין הזה של חיים. אני נוכחת בכך כל יום בראיונות השונים ובאנשים מסביב, ובתכנים שאני מביאה, זה נותן מזור, פותח צוהר למחשבות חדשות באמצעות מומחים, עצות מעשיות ובחינה מחודשת של מי אנו ומה אנו רוצים." מזה כמה שנים שבסרגליק מפיקה ומנחה כנסים גדולים לקהל הרחב, ומביאה א.נשים סופר מעניינים לבמה והקהל מצביע ברגליים.

ביום רביעי הבא ה 30.11.22 היא מפיקה ומנחה אירוע: צלילה לשנוי במחלוקת. על הבמה עם טובי המומחים בארץ בתחום היא תראיין, בארנה הרצליה, בגלריה אודות הנושא של יחסים פתוחים, מונוגמיה ואמונוגמיה, תופעת הבגידות הנרחבת, אהבה וזוגיות." אני תמיד מחפשת נושאים שמעניינים או מטרידים את הציבור אך מדברים אותם מתחת לשולחן והם גועשים או מדוברים דיבור ישן, ומביאה את עכשיו באמצעות מומחים או א.נשים שמחשבתם ייחודית. על הבמה יהיו מאשה הלוי, מי שמובילה את התחום של פוליאמורה, מלווה אנשים לשם ובעצמה מנהלת 2 זוגיות, שירה לוריא ומיכה בר, זוג שנשוי 26 שנים וחי ביחסים פתוחים והם מלווים זוגות לשם במקצועם ואת גל ברקן, חוקרת אהבה, סופרת רומן רומנטי, נשואה באושר, יועצת לזוגיות שמנהלת את קהילת יומני האישה האחרת בפייסבוק, קהילה לנשים שמנהלות בסתר קשר נוסף מבני זוגם.

צילום: רוית סהר

" הנושא הזה בוער למי שנגד ומי שבעד, זהו הדיבור, החלטתי לתת אפשרות להניח הכל על השולחן."כבר 10 שנים היא מופיעה על הבנות עם סדרות רבות שהפיקה: האישה שאיתי, הכל יחסים, הכל יחסי, מבור לאור ועוד ועוד. "למעשה" היא אומרת "אני מנגישה דעת וחכמה וידע לא.נשים בכל המדיות: ברדיו, עיתונות, על הבמות ובפייסבוק. מוזמנים גם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי @לדעת. לגעת. להבין.

"מתרחשים המון דברים בנפשם של א.נשים ויש המון ידע היום לעזרה לפתיחת הראש שהוא מרתק ואני רואה שליחות בליידע את הא.נשים בכל זאת ולעזור דרך זאת. דיגלי אהבה ונתינה, הקשבה ולנסות להבין את איך פועל המיינד האנושי ואיזה אופציות יש להבנה שיעזרו לשינוי אם לא.נשים לא טוב עם עצמם. אני אוהבת בני אדם. הם הדבר הכי מרתק. אין א.נשים רעים ישנם א.נשים שרע להם והשאיפה שרבים יחוו רווחה נפשית, אהבה אישית ולאחרים, כדי שלכולנו יהיה טוב יותר. "

מעתה נעביר כאן את התוכניות המרתקות של בילי בסרגליק ברדיו. יהיה לינק ישר להקלטה ותוכלו להאזין בכל עת. תוכניות ייחודיות ומרתקות בשלל נושאים. מי שרוצה לעקוב אחרי בילי בסרגליק , חפשו אותה בפייסבוק.

מסר שלך בילי?
" מה שתרצו לקבל תתנו אתם ראשית. תנו אהבה קבלו אהבה למשל. חפשו במה אתם טובים ותעסקו בו, תהיו באמפתיה כלפי האחרים כי כולם עוברים דברים ובעיקר לעצמכם. ובכלל מכל מלמדיי הישכלתי, גם מאלו שלא תיכננו ללמד אותי כלום אך עברנו דברים ביחד.

בסרגליק אמא של המוזיקאי והמתופף הצעיר שחר בסרגליק, גרושה ונכון לכתיבת הכתבה לא בזוגיות. היא חיה בהרצליה בבית כפרי על שדות ומוקפת חברות וחברים והכי אוהבת: מוזיקה ( גם עורכת מוזיקלית ברדיו), ים, לקרוא, לכתוב, לרקוד, להמציא דברים חדשים, להעביר תכנים ולהיות באהבה.

והתוכנית רדיו הראשונה שנשמיע לכם כאן "רק דברים טובים" תהיה זמינה בלינק זה. רק ללחוץ בכל עת.

 

תעקבו: בכל יום חמישי בין 15:00-16:00 ובימי שישי בשעה 18:00 בשידור חוזר. התוכנית היא חגיגת מילים, אורחים מבריקים, מוזיקה טובה עם הרבה הומור.

מאת: רומה כהן