עמוד הבית » החיבור בין הפה העליון והפה התחתון

החיבור בין הפה העליון והפה התחתון

צילום:pexels
האם את מקיימת יחסי מין גם כשלא בא לך, ולא מסוגלת להגיד מה את באמת רוצה? בין איברי הבליעה והדיבור ובין איברי המין והרביה הנשיים יש קשר חזק, וכשאת עוצרת את עצמך ולא באה לידי ביטוי – גם המיניות שלך משלמת מחיר כבד

אני זוכרת שהייתי ילדה סקרנית ומינית כמו כל הילדות הקטנות לפני שמעבירים אותן את "תהליך ביות – חיברות – אילוף", לפני שהחברה, התרבות מדכאות אותן. דיכוי השמחה, המיניות, הסקרנות, התשוקה לחיים, מהר מאד למדתי את המסר: "תהיי יפה, שקטה, ומְרצה". מהר מאד הפכתי לילדה שתוקה, כזאת שלא מביעה את רצונה. רק מתבוננת, מְרצה, ילדה שלא מרגישה שהיא מספיק חכמה ויפה כמו שהיא, שהיא ראויה לאהבה, לומדת להיות "ילדה טובה". טובה בלעשות הכל כדי שאבא ואמא (ויותר מאוחר כולם סביבי) יקבלו את מה שהם רוצים. כמו ילדות רבות, מהר מאד הפכתי לילדה שמזהה רצונות וצרכים של אחרים ומרצה אותם כדי לקבל אהבה ואישורים חיצוניים.

בדרך, איבדתי לגמרי את הרצון שלי…

והגוף שלי מגיל 6 דיבר, מה דיבר,  יותר נכון צעק!!! כל חודש היו לי דלקות גרון ודלקות שתן. כי שתקתי כי לא הבעתי את עצמי, כי כי חינכו אותי שאסור לילדה לכעוס, כי לא העזתי להגיד את מה שהגוף ידע. הדיסוננס הזה בין הגוף שמדבר להשתקה והדיכוי יצר אצלי ניתוק בין הראש לגוף שלי, ובהמשך ניתוק מעוצמה מינית. "תשבי יפה ותסגרי רגלים" היה מסר שיצר אצלי בושה, תחושה

שמשהו לא בסדר אצלי, שאני צריכה להסתיר חלקים בגוף שלי, לצמצמם את הנוכחות שלי עם רגלים צמודות סגורות. מכירות את זה?

צילום: pexels

 אז מבחינה אנרגטית, צ'קרת הגרון היא צ'קרת הביטוי וצ'קרת המין היא צ'קרת היצירה והיצריות. שתיהן מייצרות, בוראות מציאות ומוציאות לפועל את הביטוי היצירתי והיצרי שלנו. הצ'קרה הגבוהה – הגרון, היא ביטוי שלנו דרך הקול שלנו והצ'קרה התחתונה – צ'קרת המין, היא ביטוי לתשוקה שלנו, לבריאת חיים ברחם ולבריאת מציאות על ידי הנעת האנרגיה המינית.

הלסת, מיתרי הקול, היוני (=איבר המין הנשי, פות)  ורצפת האגן מחוברים. נשים רבות "משתיקות" את הקול שלהן כי לימדו אותנו להיות יפות ושותקות כדי לשמור על שלום בית. לימדו אותנו לדאוג לאחרים לפני שהן דואגות לעצמן, כי "נשים דעתניות הן לא כיפיות, לא סקסיות ומעצבנות".

אז למדנו לא לדבר. וכשאת לא מדברת ולא מביעה את הצרכים שלך, את מה שבאמת-באמת בא לך, את מה שמביא לך שמחה ומענג אותך, שאת מלאת בושה בגוף המיני שלך – את מתכוונת ומכווצת, את מצמצת את הנוכחות שלך, את האור שלך. כשאת שותקת ולא מביעה את עצמך, כשאת מדחיקה את הכעס שלך, את הרגשות שלך, נועלת את הלסת את הפה, לפעמים בתסכול ובכעס אצור, את מתכווצת למעלה בלסת, בגרון ולמטה באיברי המין הנשיים – ברחם, בצוואר הרחם, בשריר רצפת האגן, ביוני=פות.

וכשאת משחררת את הלסת, מביעה את הקול שלך החוצה, מדברת את הרצון שלך, שמה גבולות למי שעובר את הגבול שלך, כשאת שרה או נאנחת אנחות הנאה במיטה, נושמת נשימות עמוקות להעלאת האנרגיה המינית – כל זה יוצר רצפת אגן ויוני משוחררות, בריאות ונינוחות. בציורים רואים  בצורה ממש בהירה כמה הגרון שלנו והפה שלנו מחוברים ודומים ליוני לצוואר הרחם ולשרירי רצפת האגן.

צילום: pexels

 יעל שוראקי, פיזיותרפיסטית מומחית של רצפת האגן, הארץ "אין הבנה שכאב בחדירה הוא אחד הסמנים לעד כמה אשה מחוברת לרצונות שלה ולא לצרכים של הגבר מולה…. הוואגינה היא שקף לכל ההיסטוריה המינית של נשים, הטרדות מיניות, תסכולים, פגיעות, טראומות. המוח מזהה את המקום הזה שכבר סומן בעבר ויש עליו מעמסה תרבותית עצומה ואז מייצר דלקת או כאב כדי לסמן הסתייגות."

וכשאת לא מחוברת אליה, כשאת מקיימת יחסי מין גם כשלא בא לך רק כדי לספק את הצד השני, כי הוא/היא כבר ממש רוצה, כי זה ירגיע אותו/ה ותוכלי כבר סוף סוף ללכת לישון… כשאת מאפשרת חדירה אליה גם כשהיא לא מוכנה, גם שהיא מכווצת, ולמרות שכואב לך ולא בא לך, את מאפשרת להיכנס אליה בכוח, היא שולחת לך הודעה.

תתעוררי!!! תלמדי להגיד לא, תפסיקי לרצות אחרים ולכבות את הרצון שלך, תתחברי לאמת הפנימית שלך, תעזי להגיד בקול את דעתך גם אם היא לא תתקבל באהבה. תגידי מה בא לך באמת, תרשי לעצמך לקחת מקום בעולם, תספרי איך את אוהבת שעושים איתך אהבה, תרשי לעצמך להיות האשה העוצמתית שאת.

כשאת מנותקת מהיוני, ולא מקשיבה להודעות שלה, הלחישות שלה עולות בטונים. לפעמים היא ממש צועקת כי כל כך התנתקת מהגוף וממנה, זוכרות…  תהליך החיברות- ביות-אילוף שיצר ניתוק בין הראש לגוף הרגשי, לגוף הפיזי, שיצר בנו בושה ואשמה סביב המיניות והגוף שלנו.

מכירות את זה כשהגוף צועק?

אז כשהיוני צועקת לפעמים מופיעים דלקות בדרכי השתן, דלקות וכאבים ביוני, והידבקות ממחלות מין, כי היא פגיעה ורגישה.אבל כשאת מקשיבה ליוני שלך, ולא מאפשרת שיכנסו אליה עדיין, כי היא עוד לא מוכנה לחדירה – את שומרת על הבריאות שלך ושלה. אני מזמינה אותך להקשיב לה לאפשר להיכנס אליה כשהיוני שלך מוכנה, רטובה, ומשוחררת. אני מזמינה אותך לשים יד עליה, לנשום, להתחבר אליה, לשחרר את הלסת, לפתוח את הפה, לשחרר את היוני ולהביע את עצמך כל יום כל היום מניות בריאה, גם כשאת עושה אהבה.

שרה נגה ברהום – מנחת מיניות מודעת, מנחת סדנת "להעיר את הנמרה שבךאיך להעיר את התשוקה, והעונג שלך לחיים"  

הוספת תגובה

הוספת תגובה