עמוד הבית » ואלה שמות – לזכרם, לדמותם, לכבודם מאת משה מנילביץ

ואלה שמות – לזכרם, לדמותם, לכבודם מאת משה מנילביץ

צילום: כריכת הספר
עילוי נשמה של היקרים לנו: כאשר מדברים על הנצח – מימדי הזמן והמרחב נשארים מחוץ לתמונה. הספר קשור לנצח ולהנצחה של אהובי ליבנו, כל היקרים אשר חזרו הביתה – אל הבית הנצחי. כל אלה שנשמתם משמעותית עבורנו ואנו מבקשים דרך נוספת לכבד את זכרם.

איך אני יודעת שהספר נושא תדר נצחי?

הדרך שבה הוא הגיע אלי ומשך הזמן שלקח לי לכתוב עליו. הכל נראה והרגיש כמו נצח. משהו עלום ומסתורי. פתק קטן כתוב בכתב יד שנשר כעלה בשלכת מתוך כל המון המעטפות והמקומונים. ואז במעטפה לבנה קטנה – הספר העשוי היטב.

למה חשוב עילוי נשמה בכלל?

פעמים רבות יקירינו, אשר החלו את מסעם בארצות החיים שבעבר השני, מגיעים לשם מותשים מאד מהמסע בארצותינו של החיים על פני האדמה. הם זקוקים למשנה כוח כדי לבצע מעבר מוצלח ואנו למעשה שולחים בדרך זו "צידה" אנרגטית כדי לתמוך בהם ולברכם בדרך צלחה.

ה ימין צילום: יח"צ

איך עושים עילוי נשמה?

ביהדות מקובל לקרוא את אותיות השם של האיש שהלך לעולמו או של האשה שהלכה לעולמה, כדרך לעילוי נשמתם. לפני תפילת הקדיש. לרוב בוחרים פרק מיוחד מתהילים וגם בוחרים פסוקים מפרק קי"ט – שהוא הפרק הארוך ביותר בתהילים בהתאם לאות המתחילה את הפסוק.

את התפילה נהוג לומר בסיום השבעה, ביום השלושים וביום השנה. בדרך זו נשמת הנפטרים מקבלת חיזוק וליווי מאלה שנשארו בחיים – ולציין זאת דרך אותיות הנשמה שלהם – שמם הפרטי.

למה להשתמש באלה שמות?

משה מנילביץ – בחר בדרך דומה לכתוב את פרק תהילים הפרטי שלו – חילוני משהו, אך נשען על המסורת ועל חשיבותה של פעולת עילוי הנשמה. משה מציע דרך אישית, השואבת את השראתה גם מתהילים ובעיקר משפטי עוצמה, משירי משוררים ישראלים.

לא כל האנשים חשים קרבה ליהדות או זקוקים רק למסורות עתיקות. יש להם עולם ששואב את עוצמתו מהחיים התרבותיים והחילוניים בישראל. משה בחוכמתו, ערך ספרון זה כך שיהיה נוח לשאת אותו לבית הקברות ולנוחיות המשתמשים אף צירף בסיום את תפילת ה"קדיש". כך שמי שמעוניין יכול ליצור שילובים וצירופים מאד עוצמתיים מתוך המגוון התרבותי הישראלי.

תעצומות הנפש של משה מנילביץ:

איש רוח ומשורר בזכות עצמו, העז ליצור אסופה מכובדת, אך לא מכבידה, של משפטים המתחילים בכל אחת מאותיות האלף – בית העבריות. אותיות הנשמה ואותיות היצירה. אברהם אבינו, בספר יצירה, מספר כיצד נברא העולם מאותן 22 אותיות שהן אבני הבניין של היקום כולו. הדנ"א של כל מה שאנו רואים סביבנו. של כל היש.

משה = אותיות השם, בחר ליצור ספר יצירה בזעיר אנפין, עבור אותיות הנשמה. החיבור בין האותיות ושמות היקרים לנו מחבר אותם חזרה למהות היוצרת והבוראת, למקור כל הנשמות, למקור האחד.

תודה לך משה מנילביץ על תרומתך היציירתית והנועזת לעולם, בו מעטים מעזים לדרוך לפני יומם האחרון, על מנת להקל על התהליך המכובד והעצום הזה של ליווי נשמה בדרכה. תבורך איש יקר, על המצווה המיוחדת, המרגשת ומלאת ההשראה.

פרטים נוספים: https://veele-shmot.com/

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה