עמוד הבית » כיצד ללמוד לבגרות במתמטיקה ולהצליח בה?

כיצד ללמוד לבגרות במתמטיקה ולהצליח בה?

צילום:pixaby
מי מפחד מהבגרות במתמטיקה?! סביר להניח שרוב התלמידים שאתם מכירים. היא נשמעת מסובכת, מפחידה ולא מעניינת במיוחד, אבל ביננו? אם לומדים כיצד ללמוד לבגרות במתמטיקה כמו שצריך, מגלים שבסך הכל מדובר בעוד בחינה רגילה שאפשר לעבור בקלות!

אז איך עושים את זה? מתרגלים, מתרגלים ומתרגלים! כמה שיותר תרגילים שתצליחו לפתור, כך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם להתמודד עם כל אתגר שלא יציבו בפניכם, עם כל תרגיל וכל 'שטיק' שכותבי הבחינה יעלו על דעתם.

4 דרכים שיעזרו לכם ללמוד לבגרות במתמטיקה

אם בית הספר לא מספיק או שכבר סיימתם את 12 שנות הלימוד ותרצו לשפר או להשלים את הבגרות במתמטיקה, ישנם קורסים ממוקדים שמטרתם להכין את התלמידים באופן ספציפי לקראת הבגרות במתמטיקה. כך, המשמעות היא ללמוד לבגרות במתמטיקה יחד עם אחרים שנמצאים כאן אתכם לאותה מטרה, ולמטרה זו בלבד. סביבת הלמידה הזו מחזקת ומדרבנת מאוד להצלחה, וכשאתם ממקדים את עצמכם ללמידה לבחינה הזו בלבד, אין שום דבר שיסיח את דעתכם. אלו התנאים האופטימליים להצלחה בבחינה!

אז שנתחיל בללמוד כיצד ללמוד?

  • סדר וארגון – כל למידה לכל בחינה מתחילה בסדר וארגון של חומרי הלימוד; יצירת ראשי פרקים, סדר הגיוני ללמידה וכמובן קביעת זמן למידה לכל פרק. מומלץ שלא לעבור לפרק הבא לפני שמבינים ומתמצאים לחלוטין את החומר של הפרק הקודם. אם כן, הלמידה כאן חייבת להתבצע באופן הדרגתי.
  • להתחיל מההתחלה – כמובן שאי אפשר לקפוץ ישר לחומר הכי מתקדם! תתחילו מהתחלה, מהפרק הראשון והכי בסיסי והתחילו לטפל מעלה במעלה החומר. כשלומדים בקורס מסודר, נהנים מליווי מקצועי ממדריכים שלמדו לעומק כל אחד מהפרקים, ויוכלו להעמיק את הידע שלכם ולחדד את הנושאים שפחות ברורים, בכדי שתוכלו לעבור לפרק הבא.
  • תרגול, תרגול – כפי שציינו לעיל, תרגול הוא הדבר החשוב ביותר כשמדובר במתמטיקה. במסגרת הלימודים תידרשו לעשות שיעורי הבית (כמובן במידה ולא, הפער שייווצר היה על אחריותכם בלבד), ולחזור עם מסקנות לכיתה. זכרו שככל שהקורס יתקדם כך הרמה תעלה, אבל שזה לא ידאיג אתכם! ככל שתקפידו לעשות שיעורי בית ולהתקדם בחומר יחד עם הכיתה, כך המשמעות היא שמתמטיקה תהפוך בסך הכל לאתגר מהנה במיוחד.
  • גישה למבחניםללמוד לבגרות במתמטיקה זה תהליך הרבה יותר אפקטיבי ברגע שנכנסות לתמונה הבחינות לדוגמה. אלו בחינות מהעבר שכעת יהיה עליכם לנסות להתמודד עמן. זהו השלב הקריטי ביותר בלמידה, שכן הוא מעמיד אתכם פנים אל פנים מול הרמה שמחכה לכם בבחינה עצמה, ומול סגנון השאלות בבחינה עצמה. אל תוותרו על כך!

תנשמו עמוק, אתם מסוגלים לעשות את זה!

ללמוד לבגרות במתמטיקה נשמע במחשבה ראשונה כמו משימה בלתי אפשרית. ובכן, לא כשאתם מציבים לעצמכם את התנאים האופטימליים ללמידה. לאחר שתמצאו את מוסד הלימודים הטוב ביותר, תפנו לעצמכם זמן ותיעזרו בטיפים הנ"ל, תגלו שזה היה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה