עמוד הבית » מחבקים את מופני העוטף והצפון באהבה תרבותית ללא תשלום

מחבקים את מופני העוטף והצפון באהבה תרבותית ללא תשלום

אנו - מוזיאון העם היהודי,צילום: רוני כנעני
פעילויות תרבותיות לכל המשפחה ללא תשלום למפוני משפחות העוטף והצפון שהתפנו מבתיהם, קצת להרגיע ולקחת פסק זמן ולתת למחשבות לנדוד.

מוזאון העם היהודי 

אגודת ידידי אנו מוזיאון העם היהודי (לשעבר בית התפוצות) מזמינה את משפחות העוטף והצפון לביקור במוזיאון ללא תשלום. האגודה מעמידה לרשות המפונים מערך היסעים להגעה. המוזיאון נמצא בקמפוס אונ' תל אביב ברמת אביב ויש בו מרחבים מוגנים ופועל על פי הוראות פיקוד העורף.

לדברי עדי אקוניס מנכ"לית אגודת הידידים: אנו מזמינים את המשפחות להפוגה מהטראומות שחוו באמצעות ביקור בתערוכות המוצגות במוזיאון,  בין היתר: בתערוכת גיבורים – פורצי הדרך  של העם היהודי – תערוכת ילדים אינטראקטיבית המתאימה לגילאי 6-12,  ביקור בתצוגת הקבע החדשה  – חוויה מוזיאלית חדשה ומרגשת שנבנתה בהיקף טכנולוגי שלא נראה כמותו בארץ ומעטים כמוהו בעולם. שלוש קומות וארבעה אגפים על פני כ-7,000 מ”ר של שטחי תצוגה שמרכיבים את המוזיאון היהודי הגדול והמקיף בעולם.

כמו כן  ביקור בגלריית קודקס ששון –  ספר התנ"ך העתיק והשלם בעולם המהווה עדות נדירה ויקרת ערך לתולדות הטקסט התנ"כי. סיפורו  של הקודקס עצמו מאפשר הצצה לפרקים מרתקים בתולדות העם היהודי. ספר התנ"ך הגיע למוזיאון יום לפני פרוץ המלחמה ונרכש לפני מספר חודשים במכירה פומבית בסכום עתק של 38.5 מיליון דולר.

היכן חיו היהודים איורים לנה רוונקו צילום: שחר וזיו כץ

להזמנת קבוצות הכוללות הסעה : www.anumuseum.org.il , 050-8351097. להגעה פרטנית לא נדרשת הרשמה מראש.

כתובת: קמפוס אונ' תל אביב, רחוב קלאוזנר 14 רמת אביב תל אביב

חמ"ל קאמרי 

עם פתיחת המלחמה הקים התיאטרון הקאמרי חמ"ל פעילויות תרבות לימי מלחמה: בכל יום יוצאים שחקני ועובדי התיאטרון לנקודות שונות בארץ כדי לעודד ולשמח אזרחים מפונים – מבוגרים וילדים – וחיילים בבסיסי צה"ל בצפון ובדרום.במקביל, מצלמים בתיאטרון תכנים לילדים אשר עולים ברשתות החברתיות ובמפגשי זום.קרן מור, עמוס תמם, דביר בנדק, דרור קרן, אודיה קורן, עוז זהבי, אנסטסטייה פיין ושחקנים נוספים מבקרים תדיר בבסיסים ברחבי הארץ.

צילום: יח"צ התיאטרון הקאמרי

מידי יום יוצאים שחקנים ״עוץ לי גוץ לי״ ו"הכבש השישה עשר" (בהם רמי ברוך, אלי גורנשטיין, עירית קפלן, דויד בילנקה, שמחה ברבירו, נוי הלפרין, דודו ניב, שהם שיינר, נדב רובינשטיין, מיכה סלקטר, טל וייס, תום חודורוב, שני שאולי, ירדן ניקהמפה וחן גרטי) להופיע בפני ילדים במלונות ומרכזים השונים.

עוץ לי גוץ לי במלון ווסט,צילום: יח"צ התיאטרון הקאמרי

כל הסיפורים זמינים בכל עת בעמוד הפייסבוק של התיאטרון: https://www.facebook.com/Cameri.Theatre

ובאינסטגרם: https://www.instagram.com/cameritheatre/

כל עוד נמשכים ימי הלחימה ימשיך התיאטרון בפעילויות למען אזרחי ישראל.

מוזיאון הצייר משה קסטל

משה קסטל (1991-1909) ופנחס שער (1996-1923) אמנים בעלי כישרון אדיר, שיצירתיהם מתאפיינות בשפה ציורית ייחודית, המשלבת באופן פואטי בין זיכרונות הילדות, שרבים מהם קשורים לעלילות יהודיות, התנ"ך והמקרא, לבין תחייתו של העם היהודי בארץ-ישראל. תערוכה שמציגה את עבודותיהם מבליטה את המקוריות והערך של האמנות שהתפתחה מחיזוק השורשים הלאומיים, ויש בכך מסר לאומי וחינוכי ראשון במעלה.

צילום: ברנרד כהן ועומרי דובוסק כהן

פנחס שער היה אמן דגול על גבול הגאונות עם קול אמנותי מאוד ייחודי, לא רק בפרספקטיבה ישראלית, אלא במבט כלל-עולמי. בפתיחת תערוכה זו, כשאנו מציינים מאה שנה ליום הולדתו, תערוכה זו מחזירה לתודעה את אחד האמנים המקוריים, המבריקים והייחודיים ביותר שפעלו בארצנו אי פעם. חתן פרס נובל אלי ויזל כתב "הוא היה אמן אמיתי, שיודע להביע על הבד את חלומותיו, וגם יודע לגרום לאחרים לחלום. ציוריו מזכירים את הבקרים מלאי השמש של ילדות יהודית בירושלים".

צילום: ברנרד כהן ועומרי דובוסק כהן

שעות ביקור בתערוכה : בכל יום בין השעות 10:00-14:00 למזמינים מראש: 02-5357000, כניסה חופשית

כתובת: רח' המוזיאון 1 מעלה אדומים

אתר המוזיאון :https://www.castelmuseum.co.il

סינמטק לילדים בחולון 

סינמטק הילדים במדיטק חולון, בשיתוף ערוץ הופ! מציעים הקרנת סרטי קולנוע ייחודים של גיבורי הטלוויזיה האהובים ללא עלות לקהל הרחב על מנת להפיג מעט את המתח.במסגרת שיתוף הפעולה יוקרנו סרטים ייחודיים בכיכובם של "בוב הבנאי", "סמי הכבאי", ו"חתול תעלול".כל הסרטים יוקרנו בדיבוב לעברית ומיועדים לקהל יעד של 3+.

על הסרטים:

חתול תעלול יודע הכל על החלל (בדיבוב לעברית)

ניר וטלי חוקרים ומחפשים תגליות ודברים חדשים, כשמגיע חתול תעלול הם יוצאים איתו ועם דג לטיול בחלל! יחד, הם חוקרים את מערכת השמש ומגלים שחשוב להיות סקרנים.

50 דקות, דיבוב לעברית

יום ראשון, 5.11 בשעה 16:00

יום שני, 6.11 בשעה 16:00

חתול תעלול ,צילום: באדיבות ערוץ הופ!

בוב הבנאי ומכונות הענק (בדיבוב לעברית)

בוב הבנאי וצוותו הנאמן, סקופ מאק ולופטי, נפגשים עם מכונות הענק כדי לבנות סכר חדש לספרינג סיטי. עד מהרה בוב מבין שהדברים אינם כפי שהיו אמורים להיות. האם הם יצליחו לעמוד באתגר ולהציל את ספרינג סיטי?

60 דקות, דיבוב לעברית

יום שישי, 10.11 בשעה 13:30

יום שבת, 11.11 בשעה 11:00 ובשעה 13:00

בוב הבנאי, צילום: באדיבות ערוץ הופ!

במקום יש מרחב מוגן אליו ניתן להגיע בזריזות ובבטחה. לפני תחילת הקרנת הסרט יתקבלו הנחיות מהצוות. הכניסה תתאפשר ללא עלות בהרשמה מראש באתר הסינמטק  https://www.cinemaholon.org.il/.ובשירות הלקוחות: 03-5021552 או 1800-20-29-30

"זילברמן ושס" תיאטרון חיפה 

מופע שכולו צחוק והנאה, חיבוק ואהבה. המופע יוצג בתיאטרון חיפה ובבתי המלון בהם שוהים תושבים שפונו מבתיהם.הקומיקאי  אריק זילברמן  והמוסיקאי אילן שס חברו יחדיו למופע זורם וסוחף דרך החשיבה המקורית של הקומיקאי והמוזיקאי.

זילברמן ושס

המופע הראשון יתקיים ביום ב'  6.11 שעה 11:00  בתיאטרון חיפה. למשפחות המפונים – ללא עלות.

לקהל הרחב – כרטיס בעלות סמלית. 30 ₪ , ההכנסות יועברו לפעילות עבור משפחות המפונים. הזמנת כרטיסים בטל -04-8600500

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה