עמוד הבית » ניתוח הרמת שפה – Lip Lift

ניתוח הרמת שפה – Lip Lift

צילום:pexels
מה זה ניתוח הרמת שפה? הרמת שפה הוא ניתוח המקצר את המרחק בין הגבול בין עור השפה והשפה האדומה לבין האף וגורם לשפה העליונה ״לצאת החוצה״ ולהיות עבה יותר בלי להוסיף לה נפח.

למה בכלל צריך הרמת שפה?

עם השנים והגיל המרחק בין בסיס הנחיריים של האף והשפה העליונה מתארך בגלל מגוון גורמים לרבות ספיגת עצם הלסת העליונה, אובדן קולגן ועוד. המרחק בנשים צעירות הוא בין 12 ל16 מילימטרים מתארך ל20-30 מילימטר. השפה העליונה הארוכה יותר מכסה את השיניים העליונות וגורמת לורמיליון (החלק האדום בשפה העליונה) להיות חבוי. ניתוח הרמת שפה מקצר את המרחק חזרה לאיפה שהיה בגיל צעיר, חושף שיניים עליונות ומחזיר את ההרמוניה לפנים.

 איך לא שמעתי על הניתוח הזה בעבר?

הניתוח היה יחסית נדיר בארץ ובעולם אבל בשנים האחרונות תפס תאוצה בארץ כאשר ישראלים וישראליות רבות עוקבים ועוקבות באינסטגרם אחרי מנתחי פלסטיים מפורסמים בארהב כגון Andrew Jacono וBen Talei המבצעים ומפרסמים תוצאות ניתוחי הרמת שפה בכמות אדירה. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראליות וישראלים מחפשים מנתחים ישראליים שיכולים לעשות את הניתוח גם פה.

כיצד הניתוח מתבצע?

הניתוח לוקח כ30 דק' ומבוצע בהרדמה מקומית או הרדמה מלאה – לפי העדפת המנתח ורצון המטופלת. הניתוח לאיזור מיועד להסרת עודף עור הצמוד לבסיס הנחיריים ותפירתו.

צילום: באדיבות ד"ר

 תאר לי את תהליך ההחלמה מהניתוח הזה?

הניתוח אינו כואב אך גורם לנפיחות בשפה, יש תפרים בבסיס הנחיריים שבשבועות הראשוניים נראים בבירור ואח״כ משתפרים ונעלמים לאיטם. ניתן לחזור לעבודה לא פיזית למחרת הניתוח אם כי המראה האסתטי יראה טוב וניתן למרוח מייקאפ על האיזור רק לאחר 2-3 שבועות. חזרה לפעילות גופנים ובריכה רק כ 3 שבועות לאחר הניתוח.

 שוחחתי עם ד״ר אורן ויסמן, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית על הניתוח והנה מה שהיה לו לומר –

״לפני 5 שנים כשהתחלתי לבצע ניתוח הרמה וקיצור שפה, כולם הסתכלו עלי כעוף מוזר. לא הכירו את הניתוח וכמעט לא היתה דרישה למעט מתי מעט שבאו לבקש את הניתוח ספציפית כי שמעו עליו בחו'ל. היום המודעות לניתוח עלתה בטירוף ונשים מחפשות ומוצאות אותי כי הם מחפשות מנתחים בארץ שמבצעים ומראים תוצאות של הרמות שפה בצורה קונסיסטנטית. הניתוח כבר כל כך חדר למודעות שאני מקבל מטופלות המופנות אליי מרופאים העוסקים באסתטיקה אך לא בניתוחים וכן על ידי מנתחי פה ולסת שמטפלים בבעיות גרמיות בלסתות ורוצים גם לשפר את מצב הרקמה הרכה״.

 שאלתי את ד״ר ויסמן לגבי העדפת הישראליות בניתוח הרמת שפה – ״בעבר הייתי שמרן ומקצר את השפה לאורך של כ 18-19 מ״מ – אורך שמאפשר תוצאה יפה בצורה מידית אך הוא מעט ארוך מהמקובל בחו'ל. עם השנים אני מוצא שאני מקצר את השפתיים יותר ויותר כאשר הממוצע היום הוא בערך 16-17 מ״מ אך יש מטופלות שמבקשות גם לקצר ל13-14מ״מ ". החיסרון בקיצור ניכר הוא שהשפה נראית תחילה מורמת מידי למספר חודשים אך היתרון שהתוצאה הסופית מודגשת ונראית יותר.

בנוסף בעבר נהגתי לסגור את העור בתפרים נספגים ובהמשך עברתי לתפרים לא נספגים כי הם משאירים פחות סימנים אך לאחרונה אני נוהג לסגור את העור עם דבק עורי ולהימנע מתפרים חיצוניים כלל״.

 האם יש חסרונות לניתוח או חוסר שביעות רצון ממנו?

ד״ר ויסמן- בהחלט! בכל ניתוח יש אחוז מסויים של המטופלות שלא מרוצות או רוצות לשפר את התוצאה. בניתוח הרמת שפה אני נתקל ב2 בקשות לשיפור לאחר הניתוח – אחת אלו מטופלות שרוצות לקצר עוד את השפה ולקבל תוצאה מודגשת יותר. החלק השני זה מטופלות שיש להן צלקת גסה מעט בבסיס האף וצריכות תיקון של הצלקת, הדבר היה נכון יותר כאשר תפרתי את העור בתפרים נספגים ונהיה נדיר כאשר עברתי לתפרים לא נספגים ונדיר עוד יותר עם השימוש בדבק עורי. סה״כ מדובר בניתוח עם שביעות רצון גבוהה מאוד. לשמחתי אני לא זוכר מטופלת שהצטערה שעשתה את הניתוח וזה אומר הרבה, בכל ניתוח אחר תמיד יש אחוז כלשהוא של מתחרטות – מה שאומר שהניתוח הוא פשוט נכון ואם הוא מבוצע היטב מביא לשביעות רצון נהדרת״.

השתתף בכתבה: ד״ר אורן ויסמן, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית.

מאת: אבי ונציה

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה