עמוד הבית » בלעדי: עוז מורג כוריאוגרף יוצר ובמאי "זמר במסכה "מעבר לים" בראיון אישי.

בלעדי: עוז מורג כוריאוגרף יוצר ובמאי "זמר במסכה "מעבר לים" בראיון אישי.

מעוז צילום ליאור נורדמן
"לאחרונה עוז הצליח גם מעבר לים כשהוא ביים את התוכנית "זמר במסכה" ברומניה שזוכה להצלחה רבה ואף מועמדת לתוכנית הבידור הטובה ביותר לשנת 2020".

אהבתו של עוז מורג לעולם הריקוד החלה כבר בילדותו, כשהקהל המריע בהופעות הסלון שלו היה מורכב מהוריו בלבד. הוריו שראו את הכישרון, רשמו אותו לחוג מחול באזור מגוריו בראשון לציון. המורה, ורדה שובל שמיד זיהתה את הפוטנציאל, הפנתה אותו לביה"ס לאומנויות "תלמה ילין" היישר למגמה של דוד דביר (כן, כן, השופט הקשוח מ"נולד לרקוד"), ומשם, רקד כל הדרך אל הפסגה, דרך הלהקה של עידו תדמור, הפקות מחול ברחבי הארץ ועד ללימודיו בלונדון.

"במשך ארבע שנים התגוררתי בלונדון, עשיתי תואר ראשון בתיאטרון מוזיקלי, בבית הספר הנחשב ביותר למחזות זמר- "LONDON STUDIO CENTER". למרות שנסעתי לבד לא חשתי בדידות, ידעתי שאני שם בכדי להגשים את החלום שלי והצפתי את עצמי בלמידה ועשייה: שיעורי משחק, שירה וריקוד, הרגשתי שאני שם כדי לטרוף את העולם ושהדבר האחרון שאני רוצה הוא לבזבז זמן יקר שבו אני יכול להתפתח יותר ולהשביע את הרעב שבי לבמה".

צילום אור דנון

בתום לימודיו שב ארצה ומיד החל בעשייה. גרי בילו ז"ל, מנהל בית צבי בזמנו, חטף אותו ליצור עבור בית הספר, ומשם החל לסלול את דרכו המקצועית ככוריאוגרף על בימות הארץ ותוכניות טלוויזיה. עבודותיו הראשונות "נולד לרקוד" והמופע המדובר של ריטה ONE סללו את דרכו המקצועית כיוצר, והניחו את היסודות לצמיחתו לעבר פרויקטים רבים ומגוונים כגון פסטיגלים, קליפים, פרסומות ומחזות זמר.

כיום, הבעלים והמנהל של סטודיו עוז מורג ברמת גן, הבייבי הפרטי שלו, בו הוא מכשיר דורות של רקדנים לקראת השתלבותם בהפקות בארץ ובעולם. שיעורי הסטודיו המגוונים, כוללים את שלל סגנונות הריקוד, אך עוז שם דגש על תיאטרון מוזיקלי, שיעורי שירה ומשחק, כמו שלמד בלונדון, שכל אלו יחד אמורים להכשיר את הרקדן להיות שחקן ולהפך, היישר אל בימות התיאטרון. "כל פעם מחדש כשאני רואה את הרקדנים שלי על הבמה אני מרגיש שאני מגשים חלום" מורג משתף. "אני יוצר דור חדש של רקדנים, הם יוצאים מהסטודיו עם ידע, ניסיון וברק בעיניים".

מתוך המחזמרהחיים הם קברט בבימויו. צילום כפיר בולוטין.

כמקור להשראה עוז משתדל לטייל בעולם. "אני טס בעולם לראות מופעי מחול ,תיאטרון ומחזות זמר וחוזר עם השראה, זה משמש עבורי דלק יצירתי" מורג חושף. "אבל אני גם מאמין במפגש עם אנשים, כל מפגש יכול להשפיע אם זה לדקה ואם זה לשנה שלמה".

מתוך המחזמר החיים הם קברט בבימויו. צילום כפיר בולוטין.

בשנים האחרונות עבד עם מיטב אומני ישראל והפך לאחד מיוצרי התיאטרון המובילים בארץ, בין עבודותיו בתיאטרון "שיגעון המוסיקה", "אפס ביחסי אנוש", "קזבלן", "שורת המקהלה", "זה אני", "מצחיקונת" ועוד.  לפני מגפת הקורונה ביים את המחזמר הראשון שלו בתיאטרון הרפרטוארי. "החיים הם קברט" בתיאטרון הקאמרי, בכיכובם של איציק כהן ודנה פרידר .הפקה שעלתה לארבע הצגות ונעצרה בשל המגפה.

לאחרונה עוז הצליח גם מעבר לים כשהוא ביים את התוכנית "זמר במסכה" ברומניה שזוכה להצלחה רבה ואף מועמדת לתוכנית הבידור הטובה ביותר לשנת 2020. כשנשאל לגבי המצב עקב מגפת הקורונה ועצירת תחום התרבות בו הוא עוסק מעל 20 שנים, עוז לוקח נשימה עמוקה אך נשאר אופטימי ויצירתי. "יש לי עוד הרבה תוכניות לעתיד למרות קשיי המגפה, ואני יכול רק לחשוף שבקרוב אפתח קורס שנתי לאומנויות הבמה לרקדנים ושחקנים צעירים מעבר לסדנאות ולקורסים שאני מקיים היום".

עוז מאחל לעצמו להמשיך ליצור, לעשות תאטרון , להמשיך להעביר את הידע הלאה לדור הרקדנים החדשים, לשואפים ולחולמים, מורג מציע לא להפסיק לחלום ולקוות: "לא להפסיק לעבוד, לקום כל יום עם ההחלטה לעשות עוד צעד בדרך אל החלום שלך" הוא אומר בנחישות.

 

תגובות 8

הוספת תגובה