עמוד הבית » בלעדי: ראיון עם עוזי ניסים, המשיכה אל הבמה לא פוסקת במרוצת השנים…

בלעדי: ראיון עם עוזי ניסים, המשיכה אל הבמה לא פוסקת במרוצת השנים…

עוזי ניסים צלם איתן טל
עוזי ניסים רקדן, כריאוגרף ומנהל אומנותי ."החלום שלי הוא להביא את הטופ למען התלמידים" ..

כל מי שדרך חייו הצטלבה עם הריקוד, מכיר את התחושה באולם הרקדנים. האנרגיה, הנוקשות של המורה אל צד הרוך של התנועות, הזרימה של המוזיקה וכן גם התחרותיות הבלתי נגמרת. כל אלו הן בסיס חייו של עוזי ניסים, המנהל של חברת "וירטועוז" היוזמת ומפיקה אירועי מחול בארץ ובעולם.

הריקוד פגש את עוזי עוד בגיל 12, תחילה בלהקת הנוער "הורה ירושלים", ובהמשך בתחום הקלאסי והמודרני, בביה"ס מקצועי ע"ש תמרה מיאלניק לבלט קלאסי ומחול מודרני. "מצאתי בריקוד אסתטיקה ויופי, רוך מאוד גדול לצד נוקשות" מספר עוזי על חיבורו לעולם הזה: " הבמה משכה אותי, רציתי להופיע, להיות מישהו".

"יש סטיגמות על בנים שרוקדים, אך בעייני ההפך הוא הנכון" אומר עוזי כך למשל הברייקדאנס המייצג ריקוד רחוב מחאתי נתפס כגברי, ואילו הבלט הקלאסי לא מתיישב במשפט אחד עם תחום גברי: "גבר שרוקד הוא שכלתני, הוא אינטליגנט ומכיר את הגוף שלו ולא דווקא רכרוכי או נשי".

"העבודה הייתה סיזיפית, כל יום שיעורי טכניקה" הוא משתף: "הדרך לתחרותיות הייתה סלולה ברגע שקיבלתי את הלא הראשון שלי, זה היה בתפקיד ראשי בשמונה בעקבות אחת". הלא הראשון של עוזי, פתח בפניו את הדרך לעשייה והצלחה: "הלכתי בדרך שהאמנתי בה, לא פחדתי מה יגידו". את הקריירה הוא המשיך לבנות גם בתקופה הצבא בתור רקדן, וכן בלימודי התואר הראשון ותעודת ההוראה, עד להצטיינות באקדמיה למוזיקה ומחול ע"ש רובין בירושלים.

עוזי ניסים רוקד- קיץ 2020
צילום נעמה משיח כהן

תחום המחול בארץ תפס תאוצה בשנות ה 90 יחד עם העולים מחבר העמים, שבתוכם הגיעו מוזיקאים מוכשרים כמו כן מורים לבלט. למרות זאת אין בישראל בית ספר לאומי, ללימודי בלט קלאסי כמו בחו"ל, בניגוד למחול המודרני שמצליח כאן מאוד. "יחד עם זאת, הרקדנים המוכשרים באמת, זוכים להצליח בעולם בעיקר בגלל האופי הישראלי" משתף ניסים "כשרקדן ישראלי עולה על הבמה רואים את הכוח והאופי שהוא מעביר לקהל, יש לנו חוצפה ותעוזה ישראלית לעומת רקדנים אירופאים".

עוזי ניסים יוצר ומפיק אירועי מחול בארץ ובעולם ועוסק גם בתחום היזמות והניהול  בריקוד "בשנים האחרונות בשל העיסוק הרב בניהול וארגון אירועי המחול, עוסק פחות בצד היצירתי והכרכוריאוגרפי", למרות הכישורים הרבים שיש לו בנושא.

מתוך פסטיבל הילדים חנוכה 2019
צילום גל מאור

עוזי מספר: "הבחירה לפתח את החברה שלי באה על חשבון הפיתוח האומנותי שלי". למרות הבחירה שעשה, לוותר על יצירתו האישית הוא איננו מתפשר בחלומות גם כלפי אחרים ".

החלום שלי הוא להביא את הטופ למען התלמידים, להמשיך עם הצוות המקצועי שמלווה אותי, להוביל ולחנך למצוינות במחול וכמובן שתמשיך עבורי התשוקה והבעירה הפנימית שלי".