עמוד הבית » פוטותרפיה – רפואת צבעים

פוטותרפיה – רפואת צבעים

צילום:pexels
טיפול בעור בעזרת האור . פוטותרפיה (אור ביו דינמי) הוא מכלול שלם של טיפולים: קוסמטי, רפואי, ריגשי.

מהי טכנולוגיית פוטותרפיה וכיצד היא פועלת?

פוטותרפיה הינו טיפול באמצעות אור, הפוטותרפיה הוא כלי מאוד חשוב לקוסמטיקאי/ת על מנת להגיע לשינוי ותוצאה בעור. טיפול באור LED אינו תרמי אך ביכולתו לשנות את פעילותו הביולוגית של העור. כבר לאחר הטיפול ניתן לראות תוצאות המתבטאות בעור זוהר בריא אחיד ומוצק. בעזרת גלי אור בצבעים שונים הטכנולוגיה עוזרת ומשפיעה במהלך הטיפול לתוצאות יותר טובות בעיקר בתחום טיפולי האקנה ועור מודלק, לאנטי איג'יינג, שיקום העור, ולפגמנטציה.
טיפול בעזרת אנרגיית האור הוא טיפול מהמתקדמים ביותר הפולט קרני לד בצפיפות מאוד גבוהה ומרכז את כל האנרגיה באיזור הטיפול בעזרת צבעים שונים לפי אינדיקציית הטיפול. הטיפול אינו פולשני, ללא תופעות לוואי של קרינה או כוויה וללא כאבים כמובן.

הטכנולוגיה מתבססת על גלי אור בספקטרום שנראה לעין, כלומר בתוך התאים שלנו יש "קולטנים" שקולטים את האור ומפרשים אותו לתועלות של יצירת תאים חדשים ותיקון פגמים וחיזוק המערכת החיסונית עורית כמו שנותן למשל ויטמין D או חשיפה מבוקרת לשמש. כשהקולטנים מקבלים את ספקטרום האור ,הם מקבלים "פקודה" מהמוח לפעול.
יש מספר רב של מכשירים בגדלים וצורות שונות מתחיל ממסכה שמתאימה לפנים ,יש לופה (זכוכית מגדלת) שמשלבת תאורה רגילה וגם אור אדום וכחול בעוצמה מאוד גבוהה, יש גשר תאורה שמניחים מעל הפנים ללא מגע ובעוצמה חזקה, ויש גם מתקן לדים גדול יותר שמשולב בטיפולי גוף וספא (העוצמה יותר חזקה). חשוב לציין שהעוצמה לא תמיד קשורה למספר הלדים במכשיר. כמו כן יש גם מכשירי לד לשימוש ביתי לתחזוקה.

לכל ספקטרום אור (אורך גל) יש צבע שונה, וכל צבע אחראי על פעולה שונה. תאורת הלדים (פוטותרפיה) במכשירים הינה ייעודית לטיפול באינדיקציות של העור, ובעלת צבעים שונים.

אז למה בדיוק הם עוזרים ומטפלים?

האור הכחול

עוזר לנו בטיפולי אקנה ובבעיות עור ודלקות חריפות.
בעזרת הגלים הנקודתיים שלו בחישוב עוצמת הננומטר והחדירה הוא משמיד את חיידקי האקנה והדלקות, ועוזר בצורה משמעותית בריפוי העור אשר עוברים שינוי במבנה שלהם כתוצאה מהחשיפה לאור .ניתן להשתמש עם האור הכחול כל יום וגם המשך טיפול בבית וחובה להרכיב משקפי מגן.

האור הירוק

עוזר מאוד בטיפולי פיגמנטציה.לצבע הירוק יש יכולת דיכוי מדהימה של יצור מלנין והפחתה בעיכוב הצפה של מלנין והופעת הכתמים. וכמו כן מרגיע דלקות ועוזר בספיגת החמצן לתאים.

האור האדום

מעולה לטיפולי אנטי אייג'ינג,
חידוש העור להזרמת מחזור הדם, פתיחת נקבוביות והכנה לטיפול לפני פילינגים וניקוי עמוק, מאיץ את חידוש תאי העור ומסייע בייצור אלסטין קולגן ושיקום סימני הזדקנות העור. בעזרת האור האדום הרקמה משתקמת ומגבירה את כמות האנרגיה בתא.

האור הצהוב

אור בו משתמשים בפוטותרפיה לעור רגיש ולמגוון סוגי בעיות עור יחד עם אפקט אנטי-דלקתי ואנטי-חיידקי המסייעים לטפל בסימפטומים של רוזציאה, אדמומיות, דרמטיטיס ורגישות. אך לא רק- הטיפול מסייע בהחייאת העור, ומעניק בסיום טיפול יופי רעננות וזוהר ובשיפור תפקוד מערכת החיסון.

כשאנחנו מסתכלים על עולם הקוסמטיקה המתקדמת, ניתן למצוא לא מעט טיפולים שמתמקדים בהרס תאי עור ישנים על מנת לעורר את מנגנון הריפוי של העור לבניית תאי עור חדשים. שימוש בטכנולוגיות "הרס" בידיים הלא נכונות עלול להביא איתו תופעות לוואי לא רצויות כגון הצפת פיגמנטציה (כתמים) על גבי העור, הזדקנות מוקדמת של העור ואף החמרה במצב הרקמה.

טכנולוגית הפוטותרפיה היא טכנולוגיה ידידותית ובטוחה אשר אינה מתבססת על הרס רקמה אלא על ריפוי ועידוד יצירת רקמה חדשה, יותר מכך, היא אפילו מעודדת את תאי הבזלת שלנו בשכבת הדרמיס להתעורר ולייצר קולגן, אלסטין וחומצה היאלרונית בצורה מבוקרת ובטוחה. היא משפרת תהליכים בעור,מרפאת,מעודדת וחיובית. הטכנולוגיה ידועה גם בשימושיה ברפואה ומשמשת לטיפול במחלות עור כגון: פסוריאזיס, דרמטיטיס, ויטליגו, סרטן העור ואפילו לשיקום וצמיחה מהירה של פגים שנולדו טרם הזמן. בין אם ידעתם או לא, הגוף שלנו(העור) מזהה צבעים(פוטונים) וקולט אותם. לכן הטיפול במכשירי הלד יעילים,משפרים ואינם מזיקים, כמובן חשוב לעבוד רק עם מיכשור שעבר אישורי תקנים.

אני רוצה להביא לכן/ם את הערך המוסף שאינו מוכר וזה הערך האנרגטי לטיפול בפוטונים-"רפואת הצבעים".

מבחינה פיזיקאלית,הצבע הוא אנרגיה הנעה במהירות האור, באורך גל מסוים ובתדירות מסוימת. לכל צבע אורך גל ותדירות הקבועים לו.ישנם תדרים רבים אותם אין עין האדם יכולה לקלוט בחוש הראיה הרגיל כגון: קרני גמא,קרני רנטגן ועוד. העין האנושית יכולה ומסוגלת לתפוס רק צבעים (גלים) אשר אורך הגל שלהם נע בין 740 ננו מטרים בצבע האדום לבין כ-400 ננו מטר בצבע הסגול.

צילום:pixabay

לכן אנרגיית הצבעים היא עולם ומלואו. היקום והטבע מכילים בתוכם מגוון צבעים, כאשר לכל צבע יש תדר מסוים ובעל תכונות משלו. לכל צבע יש משמעות ואין לקחת אותו כמובן מאליו (העוסקים ברוח והתפתחות יבינו במה מדובר). צבע הוא אנרגיה, זה חיבור לקרקע, חיבור לשמים ולרוח=לרבדים רוחניים גבוהים. יש לכל צבע גם טמפרטורה ולראייה קחו לדוגמא את 7 הצ'אקרות שלנו – הן מרכזי האנרגיה שלנו בגוף. ולכן הגוף שלנו גם מזהה צבעים בטיפולים. ועל כן גם הטיפול במכשירי הלד (בלי שבכלל הבינו המפתחים) קשורה לצבעי הצ'אקרות שלנו-יש את האדום -השורש, הבסיס. הירוק-הלב, הכחול-הגרון. הצהוב-מקלעת השמש, הלבן-צ'אקרת הכתר. ואם המטפלות/ים ישחקו גם עם הצבעים (כי ניתן לשחק עם הצבעים בחלק מהמכשירים) תגיעו לעוד איכויות. מחקרים מראים כי לטיפול ישנה השפעה חיובית על מצבי רוח ונדודי שינה.

בעצם בעזרת פוטוני האור הטיפול יכניס לכן/ם המון אנרגיית ריפוי ואיזון !!! ריפוי ואיזון זה מה שכולם זקוקים לו בעת הזו. דרך פוטוני האור הלקוחות נמצאות בשקט,עם עיניים עצומות, מוזיקה שקטה לכמה דקות.כשמומלץ למטפלות/ים להתחיל בדמיון מודרך קצר ותקבלו חוויה וערך מוסף.

בכדי להעמיק את עבודת הצבעים ניתן מבעוד מועד ליטול באופן קבוע 5-10cc נוזל בשם כלורופיל מעורבב בליטר מים ליום. אין ליטול את הכלורופיל ישר לפה כפי שמומלץ כי הטעם אינו נעים, אבל בתוך ליטר מים הטעם נעים, מנטולי ומרענן וכמו כן כלורופיל אינו מומלץ לאנשים עם בעיות בכליות. את המים עם הכלורופיל יש ליטול בלגימות קטנות במהלך כל היום. מעבר לאיכויות של הכלורופיל(מוזמנות לקרוא באינטרנט) זה מאפשר לכן להעצים ולחזק את הטיפול בפוטונים.

השימוש במיכשור הלדים(פוטונים) הוא למעשה "רפואת צבעים". הרמב"ם במסקנותיו הרפואיות ייחס חשיבות רבה לסגולות המרפא של הצבעים השונים בטיפול בבעיות בריאות שונות. אומנות הריפוי בצבע מוגדרת כתרפיה. גם ברפואה משתמשים בטיפולי פוטונים ועל כן זוהי "רפואת צבעים". הטיפולים מתבצעים ע"י קוסמטיקאיות מוסמכות או רופאים ובדרך כלל לזמן מוגבל של עד כ-20 דק', בסדרה של כמה מפגשים בהתאם לצורך.

צילום:pexels

כיום רוב טיפולי הפנים במכוני הקוסמטיקה מסתיימים בשילוב פוטותרפיה כדי לתת בוסט לתוצאה של טיפול הפנים שנעשה במכון ובכדי להכניס את המטופלת לאווירה מרגיעה ולעודד את מצב רוחה.

אבי ונציה, צילום: אור קפלן

מאת: אבי ונציה

השתתפו בכתבה:

חברת אלקטרו קנול

חברת פרפקט סקין קוסמטיקה בע"מ

חברת אמפייר טק ישראל

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה