עמוד הבית » הכל על סרומים…

הכל על סרומים…

צילום:pexels
המילה סרום מגיעה מהרפואה והכוונה לחומר פעיל המופרד מהבסיס. בקוסמטיקה הכוונה לתכשיר מרוכז במרכיבים פעילים לצרכים שונים של העור.

הסרום למעשה הוא גרסה מתומצתת של קרם לחות או קרם פעיל. הסרום מכיל ריכוז חומרים פעילים גבוה ביחס לבסיס התכשיר. לעיתים קרובות מוסיפים לסרום חומרים נשאים ומזרזי חדירה כדי לייעל את השפעת החומרים הפעילים על העור.

הסרום נתפס בעיניי רבות מאיתנו כמוצר חובה שנמרח מתחת לקרם ומשלים את הפעולה שלו. האסוציאציה של סרום בתודעה שלנו היא כמו של תמצית מעיין הנעורים. רוב הנשים תאמרנה שהוא יותר מרוכז מקרם, שהוא יותר חדיר, יותר פעיל. סרומים רבים אינם מכילים מרכיבים שאנו קוראים להם "פעילים". תוכלו לראות למשל סרום שכל כולו סיליקון, והוא אמנם מרכך ומרגיש נפלא על העור אך איננו משנה בכלום את תפקוד העור.

צילום:pexels

האם זה אומר שקניית סרום היא מיותרת? לאו דווקא. לקרם יש מרקם קרמי – החל מעשיר ועד קרם קל. סרום יכול להיות נוזלי כי כולו עשוי משמנים לסוגיהם, או כי הוא מכיל ריכוז גבוה של מים. יש מגוון גדול של מרקמים למוצר שאנו מכנים סרום, המכנה המשותף הוא שהמרקמים הללו מרגישים כנוזליים ולא כקרם או משחה.

קרם הלחות תפקידו לסייע לעור לשמור על הלחות הטבעית. אבל… לפעמים בקרם הלחות לא יופיעו מרכיבים פעילים מקבוצת נוגדי החמצון, מקבוצת האנטי אייג'ינג או כאלה שמשפיעים ממש על מבנה ותפקוד העור, וחלק מאיתנו כן זקוק למרכיבים כאלה ואחרים שתומכים בתפקודי העור. אם נמרח סרום עם המרכיבים להם העור זקוק – זו תהיה השלמה מעולה לשגרת הטיפוח. אבל רק אם הסרום אכן מכיל את המרכיבים הללו. לא כל סרום מכיל מרכיבים פעילים, ולא כל סרום עם מרכיבים פעילים – מכיל את המרכיבים שלהם עורנו זקוק. לכן סרום הוא תכשיר המיועד למריחה יומיומית על עור הפנים לאחר הניקוי, ולפני מריחת קרם פנים.

צילום: pexels

מבנה הרכב הסרום:

  • בסיס שומני או מיימי.
  • חומרים פעילים בהתאם לסוג העור ובעיית העור של המטופל/ת.
  • חומרים נשאים ומזרזי חדירה.

מרקמו של הסרום בדרך-כלל קליל כדי שייספג במהירות ושלא יכביד על העור.

אני רוצה להתמקד דווקא על הקטגוריה של סרומים אוטמים, זוהי קטגוריה פחות מדוברת או ידועה בעולם הקוסמטיקה בארץ אבל מאוד מכובדת בענף הקוסמטיקה בחו"ל. סרומים אוטמים הם סרומים משקמים המבוססים לרוב על בסיס ליפידים (שומנים) או חומרים המדמים פעילות ליפידית הגורמים למעטה עדין ששומר על העור בפני התאדות לחות. בסרומים אלו צריכים להיות גם חומרים הנקראים פוטופרוטקטורים – חומרים שמגבירים את היכולת ההגנתית של העור בפני קרני שמש. אין להתבלבל עם מסננים (פילטרים) הגנתיים שעושים עבודת חסימת קרינה.

צילום:pexels

סוגי סרום לדוגמא:

  • סרום לחותן המכיל חומרים מעניקי לחות.
  • סרום למיצוק.
  • סרום לאיזון בלוטות החלב לעור שמן.
  • סרום לטיפול באקנה.
  • סרום הבהרה.
  • סרום לטיפול בפגעי עור מבוגר.
  • סרום להרגעה.
  • סרום הגנה לעור שיכיל רכיבים המגנים על העור מפני זיהום האוויר, קרינת המסכים, נזקי קרינת UV.
  • סרום לעיניים

במשפט אחד ניתן לומר כי סרום הינו בסה"כ שם של נשא, שנושא מולקולות מסוימות לעור. הסרום יכול להיות סרום שנותן לחות או בעל חומצות כלומר חומרים שגורמים לקילוף העור, או עם פפטידים ביוממטיים ואז זהו סרום טכנולוגי. בדרך כלל מאחר והמרקם לא מאוד שומני ונספג טוב אז חלק נוטים להתייחס אליו גם כמשהו חדיר יותר וזוהי טעות מאחר ואין קשר בין חדירות המולקולות שעשויות לחדור לעור לבין הנשא שבו נמצא.

סרום זו תוצאת הנגשה של מולקולות או חומרים מסוימים לעור באופן של מרקם קליל שנספג היטב.

יש לבחור את הסרום לפי סוג העור, הנגעים והתופעות שקיימות. כדי לדעת מהו הסרום המתאים לעור, חשוב לבחון באופן נקודתי מהם החומרים הפעילים בסרום ומהו בסיס הסרום (מימי או שומני). מי יכול לעזור לנו להתאים לעור את המרכיבים הנכונים? ושימו לב, שהשאלה הינה במונחים של מרכיבים ולא של קרם/סרום- הכתובת הנכונה ביותר היא הקוסמטיקאי/ת.אלו אנשי המקצוע שלמדו את נושא האסתטיקה והבריאות של העור לעומק, את נושא המרכיבים הפעילים ואת הדרכים לשפר את מראה  העור באמצעות טיפוח נכון. הקוסמטיקאי/ת יבדקו את העור וככלל את האישה/גבר העומדים מולם. הם ידעו לאבחן את הצרכים ולהתאים את המרכיבים והריכוזים הנכונים, כולל מעקב וליווי תוך כדי השימוש בתכשיר, וגם כאשר הוא מסתיים – בהתאמה חוזרת של מה שהעור זקוק לו כעת. זה יכול להיות קרם או סרום אחר, כיוון שגם העור משתנה. או העונה, או כל נתון אחר בשגרת חייהם של המטופלים.

יהיו מקרים שיידרש טיפול במספר סוגים של סרום, כיוון שהסרום הוא תכשיר מאוד מרוכז, יש למרוח כמות מזערית של התכשיר על העור.

הסרום ימרח על עור נקי בבוקר ובערב, ומעליו קרם לחות או קרם טיפולי.יש להשתמש בבוקר גם בקרם הגנה מהשמש. סרום שמכיל חומרים פעילים פוטו-סנסטיביים ימרח רק בלילה.  מומלץ לחכות מס' דקות להספגת הסרום לפני מריחת קרם לחות מעליו. קיימות צורות נוספות לתכשירים עם ריכוז גבוה של חומרים כמו: אמפולות, בוסטרים וקפסולות.

סרומים מקצועיים בהתאמה ואיבחון ניתן להשיג אצל קוסמטיקאים/יות בלבד:

להלן המלצתי:

HYALURONIC+ של חב' Kb Pure סרום חומצה היאלרונית פעיל- מחיר מומלץ לצרכן 240ש'ח ל-50מל'

סרום פרו-ליפט  Pro Lift –של חב' ביופור-מחיר מומלץ לצרכן 385ש'ח ל- 50מל' סרום ויטמין C-מחיר מומלץ 305ש'ח ל- 30מל'

סדרת NEW ESSENTIAL  של חב' חווה זינגבויים- מחיר מומלץ לצרכן בין 395ש'ח- 490ש'ח ל-50מל'

סרום קווינס ג'לי של חב' מאג'יריי- מחיר מומלץ לצרכן 245ש'ח ל-30מל'

ANTI WRINKLE SERUM של מעבדות דר' מלומד- מחיר מומלץ לצרכן 550ש'ח ל- 35מל'

אבי ונציה, צילום: אור קפלן

השתתפו בכתבה:

קובי ברוך, מומחה בקוסמטיקה טיפולית, בעלים ומפתח תכשירים מבית Kb Pure.

רונית שגב, Bsc,MA ,ביולוגית וחוקרת עור, מנכ"ל ובעלים של חב' BIOFOR.

חן ליבני, מנהלת בית הספר לקוסמטיקה של חווה זינגבוים HZ.

ד'ר ג'ני שטיימן, נטורופתית מומחית לקוסמטיקה. מנהלת מחלקת הדרכה בינלאומית של חב' מג'יריי.

מיכל מלומד, מהנדסת כימיה Bsc,מנכ"לית ומפתחת תכשירים של חברת ד'ר מלומד פרופשיונל.

 מאת: אבי ונציה

תגובה

הוספת תגובה