עמוד הבית » רק מי שאין לו -יש לו…???

רק מי שאין לו -יש לו…???

צילום:pexels
האם נכון יהיה לומר שהיצרים המיניים של האדם מוגברים דווקא בתקופות בהן הוא חי לבד ללא בן או בת זוג? האם נכון לומר שאצל זוגות נשואים החשק המיני יורד ורק הרווקים הם 'שטופי זימה'? ואולי יש משהו אחר המשפיע על היצרים של בני האדם שלא קשור בכלל לסטטוס שלהם?

יש הטוענים שחשק מיני בנישואים, אלה שעוד מחזיקים מעמד, יורד במשך השנים, יש כאלה המבססים זאת על מחקרים. לכאורה מה שמניע מבחינה הגיונית את ההנחה הזאת הוא שמכיוון ש'פיתו של האדם בסלו', הוא ממילא, מתרגל, מקבל את שלו, ומניח ליצרו. אך די קשה לי לקבל את הירידה בחוסר החשק אצל זוגות נשואים כסוג של נרמול. לדעתי זאת התעלמות מהמציאות הסובבת אותנו וממה שעובר על בני אדם. יתרה מזאת. אם נתייחס לחוסר חשק מיני אצל זוגות נשואים עשר ועשרים שנה כדבר נורמאלי, אנחנו מראש נפגע במוטיבציה לטפל בבעיה אצל אלה שסובלים ממנה.

נראה לומר, שהחשק המיני איננו תלוי סטטוס. זה לא משנה אם אתה רווק או נשוי, כל עוד אתה חי בשנתון ה2020 ומעלה, אתה חשוף, תרצה או לא, למערבולת הגירויים השוררים סביבך. ואני מדבר בעיקר על הצד הגברי במשוואה. אצל הנשים, מנגנון הגירוי המיני עובד אחרת מאשר הגברים. מראה עיניים לרוב, לא מספיק כדי לעורר אישה מינית. אישה מתעוררת מינית מהדמיון, הפנטזיה, ההתנהגות – מה שנקרא, התנהגות סקסית מושכת של בן המין השני.

צילום:pexels

אצל הגברים ההתעוררות המינית היא הרבה יותר פשוטה. את הגבר מאד קל לעורר מינית. המראה, העיניים, עושים את עבודתם ויוצרים ריגוש מידי בדרך כלל. האזורים האחראים על הפעולות המיניות במח גדול פי 2.5 אצל הגברים מאשר אצל הנשים. אצל רוב הגברים כאשר הם רואים אישה ערומה או בלבוש מינימלי או סקסי, אזי 'עין רואה, לב חומד, וכלי מעשה גומרים'. היצר המיני של הגבר עובד שעות נוספות בדרך כלל.

גברים מסוימים חושבים על מין המון. לפעמים כמה פעמים ביום. הגברים לרוב הם מיניים בצורה קיצונית יותר מאשר הנשים. הגברים לא יודו בכך, אך לרוב, כל מפגש שלהם מול אישה עובר סריקה מוחית לגבי המיניות שלה. איזה גוף יש לה, איך היא במיטה, שווה או לא. גם נשים בוחנות את הגברים שמולן אך בדרך כלל בהיבט הרומנטי, יותר מאשר המיני. ישנם מחקרים הטוענים שבגילאים צעירים יותר, גברים חושבים על מין גם כחמש שש פעמים במשך שעה אחת. את החלוקה בין מיניות הגבר והאישה ולקיחתה למקום של הבדלים בין רווקים לבין אלו שנמצאים בזוגיות, יכולנו לעשות בקלות לפני עשרות שנים. אך כיום המציאות השתנתה.

צילום:pexels

אנחנו נתקלים ביותר ויותר גברים בוגדים משום שלא היו מסופקים מינית בזוגיות או שמנעו מהם מין באופן כללי, אם בכלל, אם בתדירות ואם בחוסר איכות. לא שנשים לא בוגדות לצערנו, אך לרוב סיבות הבגידה שונות.נאצל רוב הגברים מין הוא הרבה יותר מחשק, הוא בדרך כלל צורך, יש כאלו שאצלם זה כעין צורך קיומי. יש כאלה שהמיניות מנהלת אותם עד כדי כך שכל חייהם סובבים סביב הסקס. רק בחלומות השחורים של הגברים נגלה זוגיות שאין בה יחסי מין טובים באיכות, אך בעיקר – בכמות.

הבעיה בתקופה שלנו שהמציאות השתנתה ונעשתה אכזרית מאד מבחינת ליבוי היצרים.כיום גירוי היצרים נמצא בכל מקום. ברשתות החברתיות, באינסטגרם בתיק טוק, נשים חושפות את גופן על ימין ועל שמאל. יש בשביל לקבל צומי ויש בשביל להשיג זוגיות, למה להן להתאמץ ולכתוב דברים מפוצצים על האישיות שלהן, כשיש גוף פצצה, ביקיני זוהר ואחלה לוקיישן לצילומים?

האם רוב הגברים קוראים בכלל את מה שאתן הנשים כותבות בטינדר על עצמכן? הכל נעשה 'קל' היום עם עולם הטינדר ושלוחותיו – מדפדפים בתמונות – שווה או לא שווה, פוטנציאלית או לא… שלא לדבר על אתרי הפורנו כיום שמונגשים בלחיצת כפתור. כמו כן, אין מי שנמצא ברשת החברתית ולא נתקל בכתבה, מאמר, או תמונות חושפניות המגרות יצרים לפחות חמש פעמים בחודש ועשיתי הנחה… טוב נו, יש כאלה שיש, להם 'אינטרנט חסום'… יעני…

צילום:pexels

גם לבוש הנשים ה'קייצי' ברחובות העיר לא תורם לריסון החשק. הנשים ברחוב, אפילו הצנועות יותר, יש בכוחן לעורר יצרים ומחשבות מיניות רבות במוחו של גבר ממוצע. ואם נהיה בוטים: "הגבר עלול לקבל תיאבון (שלילי) ממצב הלבוש החושפני השורר בחוץ". בפרט אם מדובר בגבר שעובד ברחוב ממש: נהג מונית, שליח דואר, או בעל חנות שעוברים ושבים נכנסים ויוצאים בה, שהוא חשוף לפיתויים וגירויים יומיומיים.כל האמור לעיל הוא מציאות שנתקלים בה ביומיום בלי קשר לסטטוס. ובכל זאת לגבר הנשוי יש יתרון ברור, הוא יכול להשקיט את יצריו מתוך קשר סוגי בריא עם המון אהבה ותקשורת.

אך משפט סיום לנשים הנשואות: יתכן שהגבר שלך קיבל תיאבון בחוץ, אך תדאגי תמיד שהוא יאכל בבית!"